برگزاری ویترین ملی پوشاک در اصفهان

رئیس مرکز تخصصی بانوان آفتاب گفت: ویترین ملی پوشاک در اصفهان می‌تواند پاسخگوی بسیاری از مشکلات در زمینه پوشاک باشد.

لیلا لندی اصفهانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست تخصصی طراحان لباس که پیش از ظهر امروز _6 شهریور ماه_ در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، گفت: امروز طراحان برگزیده شهر اصفهان برای نخستین بار با همکاری شهرداری و استانداری اصفهان، اداره ارشاد و دانشگاه های علمی کاربردی گردهم آمدند و در این نشست برای نخستین بار از منشور لباس ایرانی، اسلامی شهر اصفهان رونمایی شد.

وی در خصوص منشور لباس ایرانی، اسلامی شهر اصفهان گفت: این منشور فعالیت موازی کاری طراحان و خیاطان را حذف می‌کند. همچنین باعث می‌شد دستگاه‌های دولتی برای هنرمندان این عرصه سنگ اندازی نکند. نهادهای خصوصی، مزون‌ها و موسسات اگر راه گشا فعالیت های طراحان اصفهان نیستند، حداقل سنگ اندازی نکنند.

رئیس مرکز تخصصی بانوان آفتاب در خصوص برگزاری جلسات شهرداری با طراحان گفت: پس از این که طراحان و مزون‌ها حسن نیت شهرداری را دیدن طی یک سال گذشته پس از برگزاری نمایشگاه‌های پیوسته زیر ساخت‌هایی ساخته‌شد.

لندی اصفهانی با بیان اینکه امروزه تعریف مشخصی برای لباس اجتماع، منزل و لباس مدارس وجود ندارد، تصریح کرد: اکنون که نزدیک به باز شدن مدارس هستیم هر مدیری به سلیقه خودش، لباسی را برای دانش آموزان مدرسه در نظر می‌گیرد و فکر نمی‌کند که آیا این رنگ در روانشناسی کودک برای دانش‌آموزان مناسب است یا خیر؟ برای مثال آیا ما لباسی برای جشن تولد یا مهمانی داریم؟ اکنون جامعه ما به سمت سالمندی می‌رود. آیا لباسی مناسب جامعه سالمندی ما وجود دارد یا خیر؟ لباس به فرهنگ و هویت ملی ما بازمی‌گردد. پیش از ورود اسلام به ایران، ایران مهد تمدن بوده است و همیشه پوششی اسلامی داشته و این پوشش‌ها با روانشناسی رنگ آمیخته بوده است. اکنون با ورود این هجمه های فرهنگی برخی از مبانی خود را در زمینه پوشاک از دست داده ایم.

وی با بیان اینکه اصفهان در بیشتر زمینه‌ها سرآمد بوده است، گفت: از سال گذشته که در نمایشگاه صنعت مد حضور داشته‌ایم، امسال نیز این صنعت را دنبال می‌کنیم. امیدواریم که این مقوله فرهنگی را به صورت تخصصی و علمی پیگیری کنیم و در این زمینه تولید محتوا داشته باشیم. بسته‌های علمی تولید محتوا در هر زمینه تخصصی با بررسی روانشناسی رنگ، راحتی لباس و کارآمد بودن برای همین قشر و مسائل دیگر را بررسی و در اختیار ارگان مربوطه قرار می‌دهیم تا بتوانند به صورت بسته کاربردی عملیاتی استفاده کنند.

رئیس مرکز تخصصی بانوان آفتاب در خصوص برگزاری ویترین مد ملی اصفهان گفت: امیدواریم در آینده نزدیک به ویترین ملی پوشاک برسیم. این ویترین برای نخستین بار در اصفهان با مجوز استانداری اصفهان به صورت نمایشگاه دائمی برگزار خواهد شد. ویترین مد اصفهان را بنابر موضوع و زمان برگزاری، طبق منشور پیش خواهیم برد. در مرحله نخست نمایشگاه فرآیند طراحی و تولید پوشاک را نمایش میدهیم.

لندی اصفهانی افزود: ویترین ملی پوشاک در اصفهان می‌تواند پاسخگویی بسیاری از مشکلات در زمینه پوشاک باشد. مشکل امروز پوشاک ما فقط در زمینه فروش نیست، بلکه زمانی که پای صحبت طراحان بنشینید متوجه می‌شوید که در زمینه مواد اولیه، پارچه و... مشکل دارند.

وی در خصوص قیمت پارچه برای طراحان گفت: یکی از زیرساخت‌هایی که در این جلسه به آن اشاره کردیم، عدم توازون میان تولید کنندگان عمده و تولید کنندگان خانگی کوچک است. پیش از این افراد به دلیل انتخاب کیفیت پارچه به طرف خیاط‌های خانگی می‌رفتند، اما امروزه این کار توجیه اقتصادی ندارد و این مسئله باعث دلزدگی تولیدکنندگان شده است. باید به سمت فروش مجازی پیش برویم. تولیدکنندگان باید خودشان را به روز کنند و تولید کنندگان بزرگ مواد اولیه را به صورت عمده می‌خرند و حداقل دستمزد را به کارگران خود میدهند؛ به همین دلیل بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زود بازده را از میان می‌برند. در واقع تلاش می‌کنیم توازون میان هلدینگ‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کوچک را حفظ کنیم تا هرکدام بتوانند در آمد خود را داشته باشند. حداقل فعالیتی که می‌توانیم برای کمک به این طراحان انجام دهیم تسهیل کردن راه فعالیت‌های آنان است.

کد خبر 387539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.