از آمریکای تضعیف شده تا اسپانیا، ۳۲ تیم برای قهرمانی بسکتبال جهان می‌جنگند

جام جهانی بسکتبال از هفته آینده در کشور چین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال از روز شنبه - نهم شهریورماه - در شهرهای مختلف کشور چین برگزار خواهد شد.

این مسابقات که برای هجدهمین بار برگزار می شود، از سال ۲۰۱۸ به ۲۰۱۹ انتقال یافت تا این دوره به اولین دوره ای تبدیل شود که این مسابقات با جام جهانی فوتبال در یک سال برگزار نمی شود. در جام جهانی امسال بسکتبال که نقش بازی های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ را نیز بازی خواهد کرد، ۳۲ تیم حضور خواهند داشت و تیم های جمهوری چک و مونتنگرو برای اولین بار در این مسابقات حاضر خواهند بود.

البته تیم ملی کشورمان نیز در این مسابقات حاضر است و در گروه سوم با اسپانیا، تونس و پورتوریکو همگروه است. به جز اسپانیا، قدرت های بزرگ والیبال دنیا از جمله استرالیا، کانادا، آلمان و همین‌طور بهترین تیم بسکتبال دنیا یعنی ایالات متحده آمریکا نیز در این مسابقات حاضر هستند و برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می کنند.

تیم ملی آمریکا در این مسابقات اما، ترکیبی بسیار ضعیف تر از آن چه انتظارش را می رفت را به جام جهانی آورده است و با انصراف نفراتی مثل لبران جیمز، کوای لنارد، آنتونی دیویس، جیمز هاردن، کوین لاو، دیمین لیلارد و چند ستاره دیگر بسکتبال آمریکا، این تیم لیستی ضعیف تر را به جام جهانی آورده که از بازیکنان شاخص این لیست می توان به کمبا واکر، داناوان میچل، کریس میدلتون، هریسن بارنز و جیسن تیتم اشاره کرد.

در طرف دیگر، اسپانیا تیم قدرتمندی را به جام جهانی آورده و می خواهد که برای کسب دومین قهرمانیش تلاش کند. بیشترین قهرمانی در جام جهانی بسکتبال، طبعا متعلق به آمریکا با ۵ قهرمانی است که این تعداد مدال طلا را یوگسلاوی سابق نیز در کارنامه تیمی خود در جام جهانی بسکتبال دارد. دیگر تیم های پر افتخار این مسابقات، شوروی سابق با ۳ قهرمانی، برزیل با ۲ قهرمانی و آرژانتین با ۱ قهرمانی هستند. 

گفتنی است که تیم ملی ایران در این مسابقات با لیست صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، محمد جمشیدی، محمد حسن‌زاده، حامد حسین‌زاده، مایک رستم‌پور، آرمان زنگنه، آرون گرامی‌پور، سجاد مشایخی، رسول مظفری، میثم میرزایی و بهنام یخچالی و سرمربیگری مهران شاهین طبع به میدان خواهد رفت و با توجه به گروهش، شانس خوبی برای صعود به دور دوم رقابت ها دارد. 

همین‌طور این مسابقات که در هشت ورزشگاه در کشور چین برگزار می شود، مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ است و دو تیم برتر قاره های اروپا و آمریکا به همراه تیم های برتر قاره آسیا، آفریقا و اقیانوسیه در رنکینگ کلی مسابقات، از این رقابت ها مستقیم به المپیک ۲۰۲۰ توکیو راه پیدا می کنند. بنابراین تیم ملی ایران برای حضور در المپیک، باید جایی بالاتر از چین، کره جنوبی، اردن و فیلیپین در رنکینگ کلی مسابقات به دست آورد. البته نماینده دیگر آسیا در این مسابقات ژاپن است که به طور مستقیم به دلیل میزبانی به این مسابقات صعود می کند و این تیم نیازی به حضور در صدر کشورهای آسیایی ندارد.

تیم ملی ایران در اولین دیدارش در جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال، از ساعت ۱۳ روز شنبه - نهم شهریورماه - به مصاف پورتوریکو خواهد رفت.

کد خبر 387395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.