آیین نکوداشت پیشکسوت تئاتر شیراز برگزار شد

آیین نکوداشت رحیم هودی، پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی و اعطای نشان مفاخر به وی در شیراز با حضور دوستدارانش برگزار شد.

به گزارش ایمنا، شهردار شیراز در پیامی از تلاش‌های بیش از ۵۰ ساله «رحیم هودی» پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی در شیراز  قدردانی کرد.

در بخشی از این پیام شهردار شیراز چنین آمده است: "هودی، این دانشی‌مرد عرصه هنرهای نمایشی شیراز، از زمانی که زبان گشود و توانست قدم از قدم بردارد در تب و تاب نمایش بود و حالا که ۸۴ سال از تولدش در محله سر دُزَک و ۸۴ بهار از زندگی پر تلاطم و رؤیایی‌اش می‌گذرد، هنوز که هنوز است برای نفس کشیدن روی صحنه تئاتر بی‌قراری می‌کند.

حیدر اسکندرپور در ادامه این پیام گفت: رحیم هودی، نماد تخصص و هنرمندی در تئاتر است اما این، آن‌چیزی نیست که این هنرمند پیشکسوت را متمایز می‌کند. دردمندی، همدردی و دغدغه‌مندی در گوشه گوشه‌ زندگی استاد جلوه‌گری می‌کند و باعث می‌شود در دانشسرا، دردهای مردم را به روی صحنه برد.

وی این پیشکسوت تئاتر فارس را «پدر تئاتر شیراز» دانست که در کنار محی‌الدین لایق پرچم هنرهای نمایشی شیراز را در دبیرستان‌های شیراز برافراشتند.

در این آیین چهاردهمین نشان مفاخر فارس در این مراسم به رحیم هودی اهدا شد؛ همچنین اولین جلد از مجموعه «تاریخ شفاهی هنرمندان استان فارس» با عنوان «رحیم هودی؛ پدر تئاتر  شیراز» تألیف آسیه دانشور و مژگان صادقی‌فرد با دبیری حسن دهقان رونمایی شد و از تمبر یادبود آیین نکوداشت این هنرمند پیشکسوت نیز رونمایی شد.

رحیم هودی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، چهره ماندگار استان فارس و دارنده نشان درجه یک هنری در حوزه تئاتر، سال ۱۳۱۴ در شیراز متولد شد. این هنرمند از دهه ۳۰ شمسی با نمایش «عینک مضحک» به‌طور جدی پا به عرصه تئاتر گذاشت و تاکنون در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های بسیاری به ایفای نقش پرداخته است.

کد خبر 387383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.