۳ پارک جدید در ارومیه افتتاح می شود

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: سه پارک جدید همزمان با هفته دفاع مقدس در ارومیه افتتاح می شود.

به گزارش ایمنا، علی شایگان اظهار کرد: طبق برنامه ریزی ها انجام شده سه پارک جدید که شامل فاز اول پارک ساغلیخ باغی که امتداد پارک گولر باغی به سمت بند، پارکی به مساحت یک هکتار در باند پایین پل قویون و پارکی به مساحت هفت هزار متر در ابتدای جاده انهر همزمان با هفته دفاع مقدس در ارومیه افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو پارک مخصوص بانوان در ارومیه وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد تنها باغ نرگس در حال حاضر مورد استفاده بانوان است و پارک حلاوت کار که در ابتدای جاده چی چست قرار دارد به دلیل تکمیل نبودن فضای ورزشی و تمام نشدن اقدامات عمرانی فعلا مورد استفاده بانوان نیست.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به شرایط اقتصادی موجود کشور خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی در برنامه سال جاری علاوه برتکمیل پارک حلاوت کار یک پارک مخصوص بانوان نیز در ارومیه احداث خواهیم کرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پارک فدک بانوان اظهار کرد: این پارک به دلیل کانال کشی گسترده در اطراف پارک و لایروبی و همچنین مشکلات مالی عملیات برای تکمیل این پارک راکد مانده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با بیان اینکه شهرداری برنامه های مهمی برای گسترش کمربند سبز ارومیه در دستور کار دارد، یادآور شد: در حال حاضر در هفت هکتار از دره "صدرا" به منظور ایجاد کمربند سبز و ایجاد تفرجگاه های طبیعی عملیات ایجاد راه و آبرسانی در حال انجام است که با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان پاییز سال جاری اقدامات عمرانی این طرح به پایان خواهد رسید و مرحله کاشت آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد فضای سبز برای هر نفر در کشور ۱۲ متر مربع است که این میزان در ارومیه ۱۱و ۸ دهم متر مربع است که نشان از وضعیت خوب ارومیه نسبت به سایر استان‌ها در حوزه فضای سبز شهری است.

کد خبر 387352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.