پنج هزار یتیم اصفهانی بدون حامی هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: تعداد ایتام و فرزندان محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان ۱۷ هزار و ۶۳۳ نفر است که در حال حاضر پنج هزار و ۱۲۸ فرزند طرح محسنین هنوز بدون حامی هستند.

محمدرضا متین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آمار ایتام تحت پوشش کمیته امداد استان اظهار کرد: تعداد ایتام و فرزندان محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان ۱۷ هزار و ۶۳۳ نفر است، همچنین ۶۴ هزار و ۵۴۵ نفر حامیان این کودکان هستند.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۱۲۸ فرزند طرح محسنین هنوز بدون حامی هستند، در خصوص فرزندان سادات تحت پوشش کمیته امداد استان، افزود: یک هزار و ۸۲۶ فرزند سادات یتیم و غیر یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که از این تعداد ۷۵۲ نفر یتیم هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان در خصوص حامیان فرزندان سادات تحت پوشش تصریح کرد: پنج هزار و ۲۶۱ نیکوکار حامی این فرزندان هستند، همچنین یک هزار و ۷۴ فرزند غیر یتیم سادات تحت پوشش کمیته امداد استان دارای یک هزار و ۱۸۱ حامی هستند.

وی در خصوص تعداد خانوارهای تحت پوشش خودکفا شده کمیته امداد استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه طبق برنامه‌ها باید سالانه زمینه خودکفایی  ۱۰ درصد از تحت پوششان کمیته امداد مهیا شود در سال ۹۷ بالغ بر ۲۰۰۳ خانوار خودکفا و از کمک‌های امداد بی‌نیاز شدند همچنین در پنج ماهه امسال ۶۷۳ خانوار از مددجویان کمیته امداد استان به خودکفایی رسیدند.

متین‌پور تعداد درخواست اشتغال ثبت شده در سامانه مدیریت فرآیند کسب و کار BPMS کمیته امداد اصفهان در پنج ماهه امسال را برابر با هفت هزار و ۵۱۲ مورد دانست و افزود: تعداد پرونده‌های معرفی شده به بانک یک هزار و ۷۴۸ مورد بوده که از این تعداد یک هزار و ۳۴۸ نفر از مددجویان کمیته امداد موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شدند و ۴۰۰ نفر دیگر هنوز در مراحل دریافت تسهیلات هستند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های خاص به مناسبت دهه ولایت در استان اصفهان خاطرنشان کرد: برپایی پایگاه‌های ثبت نام حامیان طرح محسنین و اکرام ایتام، اطعام مددجویان، برگزاری جشن ازدواج برای ۳۵۲ مددجوی امداد، اهدای کمک هزینه ازدواج به ۱۸۲ نفر، توزیع ۴۰ دستگاه جاروبرقی، اهدای هدیه ازدواج به زوج‌های با مهریه پایین، هم افزایی با خیرین در راستای تامین جهیزیه مددجویان به ارزش ۳۲ میلیون تومان و دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از برنامه‌های امداد استان در دهه ولایت بوده است.

کد خبر 387335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.