واریز پاداش فرهنگیان/ کلاهبرداران رادیو معارف دستگیر شدند

واریز پاداش پایان خدمت فرهنگیان از امروز، احضار دو نفر از متهمان پرونده فعالان محیط زیست، افزایش دو برابری حقوق معلمان و فرهنگیان از ماه جاری، افزایش خطر ابتلا به سرطان با مصرف آنتی بیوتیک‌ها و دستگیری کلاهبرداران رادیو معارف را در بسته خبری اجتماعی چهارم شهریورماه ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جزئیات پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را اعلام کرد و گفت: پاداش پایان خدمت در مسیر پرداخت قرار گرفته است و در حال آماده سازی فهرست‌های مربوطه هستیم. قرار است پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۷ در دو مرحله طی این ماه و ماه آینده واریز شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: درواقع نیمی از مبلغ پاداش به طور مساوی برای همه بازنشستگان سال ۹۷ ظرف امروز و فردا به حسابشان واریز و ۵۰ درصد دوم نیز ماه آینده پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد مشمولان این پرداختی گفت: ۴۵ هزار و ۲۰۰ نفر در سال ۹۷ بازنشسته شدند که برای پرداخت نیمی از پاداش پایان خدمت آنها اعتباری حدود ۲۲۴۰ میلیارد تومان تامین شده و ظرف امروز و فردا در حسابشان است.

احضار دو نفر از متهمان پرونده فعالان محیط‌زیست

دو نفر از متهمان پرونده موسوم به فعالان محیط زیست بازداشت شده، برای ارائه آخرین دفاع به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی احضار شدند.

رضا جعفری وکیل تعدادی از متهمان پرونده موسوم به فعالان محیط زیستی بازداشت شده در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت این پرونده اظهار کرد: بر اساس آنچه دادگاه ابلاغ کرده، به پرونده مراد طاهباز رسیدگی و آخرین دفاع از وی اخذ می شود.

این وکیل دادگستری افزود: هومن جوکار دیگر متهم این پرونده نیز برای روز شنبه هفته آینده احضار شده است تا آخرین دفاع از وی گرفته شود.

پرونده موسوم به فعالان محیط زیستی بازداشت شده، هشت متهم دارد که چهار نفر از آنها به افساد فی الارض، سه نفر به جاسوسی و یک نفر به همکاری با دول متخاصم متهم شدند که طاهر قدیریان از جمله چهار نفری است که با اتهام افساد فی‌الارض مواجه است. بر اساس آنچه مسئولان قضایی اعلام کردند، کیفرخواست این پرونده ۳۵۰ صفحه است.

مراد طاهباز، سام رجبی، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان و عبدالرضا کوهپایه متهمان این پرونده هستند که همگی در بازداشت موقت به سر می‌برند.

کاووس سیدامامی نیز از متهمان این پرونده بود که سال ۹۶ در زندان اوین خودکشی کرد.

رسیدگی به پرونده فعالان محیط زیستی بازداشت شده، پس از صدور کیفرخواست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی ارجاع شد.

آنتی بیوتیک‌ها خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش می‌دهند

محققان مرکز سرطان جان هاپکینز آمریکا عنوان می‌کنند حتی مصرف یک دوره آنتی بیوتیک هم تا حدودی ریسک ابتلا به سرطان روده را افزایش می‌دهد.

آنتی بیوتیک‌ها موجب کاهش روند رشد یا نابودی رشد باکتری‌ها می‌شوند. اما نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد آنتی بیوتیک‌ها موجب افزایش ریسک سرطان روده هم می‌شوند.

محققان در این مطالعه، اطلاعات مربوط به بیش از ۱۱ میلیون بیمار در بریتانیا را مورد بررسی قرار دادند. محققان با تمرکز بر یک دوره ۲۳ ساله از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۲ به ۲۸,۸۹۰ مورد ابتلا به سرطان کلورکتال (راست روده) پی بردند. محققان این افراد را با ۱۳۷,۰۷۷ شرکت کننده در قالب گروه کنترل مقایسه کردند.

محققان دریافتند آن دسته از افرادی که مبتلا به سرطان روده شده بودند تا حدودی بیش از گروه کنترل در معرض آنتی بیوتیک‌ها بودند (۷۱.۳ درصد در مقابل ۶۹.۱ درصد).

افزایش دو برابری حقوق معلمان و فرهنگیان

سید جواد حسینی از اجرای طرح رتبه بندی معلمان از نیمه شهریور امسال خبر داد و افزود: با اجرای این طرح ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به دریافتی معلمان افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح شامل همه معلمان خواهد شد، گفت: با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی که برای اجرای طرح رتبه بندی در نظر گرفته شده است افزایش حقوق معلمان در احکام حقوقی آنان از شهریور اعمال می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اجرای دو طرح بزرگ برای فرهنگیان خبر داد و افزود: در ۳۱ استان کشور به روش سهام داری­ فرهنگیان ۳۱ هتل اقامتی احداث می‌شود که فرهنگیان در زمین‌های احداثی این هتل‌ها به نسبت به سهمی که دارند سهام دار خواهند شد.

وی گفت: با افتتاح طرح‌های در حال اتمام صندوق ذخیره فرهنگیان سود سهام این صندوق از ۶۲۰ میلیارد تومان فعلی به ۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ خواهد رسید.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: ارزش افزوده اموال صندوق ذخیره فرهنگیان برای ۷۰۰ هزار معلم عضو این صندوق محاسبه و پرداخت خواهد شد.

وی به افزایش مطالبات معلمان در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: رقم این مطالبات امسال به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و هر سال نیز در حال افزایش است و دولت برای یک بار هم که شده باید این مطالبات را صفر کند تا به سال‌های آینده منتقل نشود.

دستگیری نوجوان ۱۶ ساله با ۶۰۰ میلیون کلاهبرداری اینترنتی‌

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از دستگیری نوجوان ۱۶ ساله‌ای که با سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد اقدام به ۲۱ فقره برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان در سطح کشور کرده بود، خبر داد.

سرهنگ مهدی فضلی علیشاه گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر این که طی دو مرحله مبلغ ۲۵ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از کارت بانکی وی برداشت شده است، پیگیری موضوع در دستورکار پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که این مبلغ از حساب نامبرده برداشت شده و به حساب فرد دیگری واریز شده که پس از دعوت به پلیس فتا در خصوص موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و با توجه به این که تحقیقات نیز صحت گفته‌های وی را تایید می‌کرد تحقیقات وارد مرحله جدیدتری شد و با انجام اقدامات پلیسی در نهایت محرز شد که فردی که به حساب بانکی وی دسترسی داشته و از کارت بانکی‌اش سوء استفاده کرده، پسر ۱۶ ساله اوست که بلافاصله با هماهنگی‌های صورت گرفته در شهر جدید هشتگرد دستگیر شد.

سرهنگ فضلی علیشاه تصریح کرد: این پسر ۱۶ ساله در خصوص تبلیغات خرید اپلیکیشن در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی افراد را ترغیب به ورود به درگاه خرید اینترنتی می‌کرد و از این طریق اطلاعات حساب طعمه‌های خود را به سرقت برده و متعاقبا حساب آنها را خالی می‌کرد.

پرداخت۳۰ درصد اعتبار قانون حمایت از معلولان تا پایان شهریور

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از قول مساعد سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت ۳۰ درصد از بودجه اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان تا پایان این ماه خبر داد.

محمد نفریه ، با اشاره به آخرین وضعیت قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: این قانون در اسفند ماه سال ۹۶ بازبینی و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در فروردین ۹۷ نیز ابلاغ شد. از آنجایی که در همان زمان بودجه سال ۹۷ بسته شده بود ۲۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای اختصاصی دولت برای اجرای قانون در سال گذشته اختصاص داده بودند که متاسفانه این رقم محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه برای امسال نیز برآورد صورت گرفته برای اجرای قانون قبل از تورم و موج گرانی ها، ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، اظهار کرد: این رقم از سوی دولت به مجلس پیشنهاد داده شد، ولی آنچه در قانون به تصویب رسید رقم ۱۱۰۰ میلیارد تومان بود که کمتر از ۱۰ درصد از رقم پیشنهادی اولیه را شامل می شد. محل تامین این بودجه نیز از محل درآمدهای اختصاصی دولت بود.

گزینه احتمالی دولت برای وزارت آموزش و پرورش

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از احتمال معرفی حاجی میرزایی به مجلس به عنوان وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

قاسم احمدی لاشکی اظهار کرد: امروز اخبار غیر رسمی مبنی بر احتمال معرفی آقای حاجی میرزایی دبیر فعلی هیات دولت به مجلس به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش رسید. ایشان سابقه حضور در حوزه نهضت سواد آموزی و وزارت آموزش و پرورش را دارد.

وی با بیان این که دولت برای معرفی گزینه وزارت آموزش و پرورش تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارد گفت: با توجه به اینکه هفته آینده آخرین هفته کاری مجلس در شهریور ماه است طبیعتا دولت باید تا فردا گزینه خود را معرفی کند تا مجلس هفته آینده وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی شود.

شرایط دریافت گذرنامه جدید یا تعویض گذرنامه اعلام شد

معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی پایتخت، از زائران اربعین خواست برای تهیه یا تعویض گذرنامه خود به مراکز معتبر پلیس مراجعه کنند

محمد عطایی گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و اشتیاق روزافزون حضور عاشقان حسینی (ع) برای سفر به کربلای معلی از همه شهروندان و زائرانی که قصد حضور در عتبات عالیات را دارند، خواستاریم با توجه به اینکه هر سال روزهای منتهی به این روزها شاهد ازدحام متقاضیان صدور گذرنامه هستیم و این مسئله گاهی به دلیل شلوغی و اخلال در سیستم و... سبب نارضایتی مراجعان می‌شود، هرچه زودتر با مراجعه به مراکز معتبر این پلیس در سراسر پایتخت برای تهیه یا تعویض گذرنامه خود اقدام کنند.

معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی پایتخت بیان کرد: هر شهروندی که تقاضای صدور گذرنامه دارد باید تقاضای خود را به نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک انتظامی به محل سکونت یا محل کار تحویل دهد تا سیر مراحل صدور انجام پذیرد.

وی درباره تعویض گذرنامه‌های دارای اعتبار نیز گفت: دارندگان گذرنامه‌های با اعتبار کمتر از یک سال می‌توانند درخواست تعویض خود را به یکی از همین دفاتر پلیس (+ ۱۰) ارائه کنند، همچنین دارندگان گذرنامه با اعتبار ۲ سال، ابتدا به یکی از ادارات دوگانه گذرنامه در تهران بزرگ (مرکزی و شهرری) مراجعه و با دریافت مجوز از اداره گذرنامه، درخواست خود را به دفاتر پلیس + ۱۰ ارائه کنند.

معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ به مدارک مورد نیاز برای صدور گذرنامه اشاره و خاطرنشان کرد: اصل مدارک هویتی اعم از شناسنامه، کارت ملی هوشمند، مدرک وظیفه برای آقایان بین ۱۸ تا ۵۰ سال، رضایتنامه محضری همسر برای زنان متاهل، رضایت محضری ولی (سرپرست) برای فرزندان زیر ۱۸ سال، عکس رنگی جدید ۴*۶ با زمینه سفید، ارائه فیش واریزی به مبلغ یک میلیون ریال (صد هزارتومان) به حساب خزانه داری دولت و واریز ۵۰ هزار ریال (۵ هزار تومان) در قالب عوارض به حساب شهرداری از مدارک مورد نیاز است.

کلاهبرداران رادیو معارف دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری کلاهبرداران رادیو معارف خبر داد و گفت: برای پرداخت و انتقال وجه به‌حساب نیازی به مراجعه حضوری جلوی دستگاه عابر بانک نیست.

کلاهبرداران رادیو معارف دستگیر شدندبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سرهنگ "حاجعلی صالحی" رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان ساکن شهریار با مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و بیان داشت مبلغ ۱۰.۷۰۰.۰۰۰ ریال از حساب بانکی بنده به‌صورت غیرمجاز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: در گام اول کارشناسان پلیس فتا اطلاعات شاکی پرونده را ثبت کردند که وی دراین‌باره اظهار داشت: در پی یک تماس تلفنی از شبکه رادیو معارف و اظهار به برنده شدن این‌جانب در قرعه‌کشی زیارت عتبات عالیات در برنامه زنده با ترفندهای مختلف بنده را به پای دستگاه خودپرداز رفتم و وقتی کارت عابر بانک را داخل دستگاه گذاشتم، فردی که نقش مجری برنامه رادیو معارف را بازی می‌کرد با سخنان فریبنده ذهن و افکارم را طوری درگیر کرده بود که فقط شماره‌هایی را که پشت تلفن می‌خواند را به دستگاه وارد می‌کردم که یک باره پیامک برداشت حساب به مبلغ ۱۰.۷۰۰.۰۰۰ (ریال) از بانک برای بنده ارسال شد و دیگر آن شماره تلفن پاسخ‌گو نبود!

صالحی افزود: با بررسی پرینت حساب و استعلام انجام‌شده از مبادی مربوطه مشخص شد که مبلغ برداشت‌شده به صورت پشت سر هم به حساب‌های مختلف انتقال داده شده است و پس از انجام اقدامات فنی و پلیسی بر روی پرونده، کارشناسان پلیس فتا موفق به شناسایی متهم شدند.

این مقام مسئول تشریح کرد: متهمان در ابتدا منکر بزه انتسابی شدند، ولی با دیدن مستندات و ادله دیجیتال جرم اعتراف کردند؛ که با بررسی دقیق وفنی ادله جرم مشخص گردید که متهمان با شگردهای مجرمانه و سوءاستفاده از باورها و اعتقادات شهروندان اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

کد خبر 387298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.