۷ باب کتابخانه عمومی در استان اصفهان افتتاح شد

صبح امروز _دوشنبه 4 مرداد ماه_ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفت باب کتابخانه عمومی در استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در آیین افتتاحیه و بهره برداری از پروژه های فرهنگی اصفهان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری چهار ویژگی علم، دین، فرهنگ و هنر و ایثار و شهادت را برای اصفهان نام بردند و با توجه به حضور مدافعان حرم، هنرمندان، فرهنگیان و علمای دینی این شهر، حال و روز امروز اصفهان خوب است.

وی با اشاره به شان فرهنگی اصفهان ادامه داد: متولیان هنر باید محلی را برای رفت و آمد هنرمندان فراهم کنند؛ در گذشته ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خیابان آذر و در فضای نامناسبی قرار داشت. در سال ۱۳۷۴ ساختمانی مسکونی در خیابان آبشار برای این اداره کل خریداری شد، ولی آنجا نیز مناسب نبود. در نهایت در سال‌ ۱۳۹۵ تصمیم به ترمیم و بازسازی ساختمان‌ گرفتند و پس از ۳۸ ماه این ساختمان‌ امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره برداری رسید. 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این نکته‌ که امیدواریم این فضای سخت افزاری کمک کند در خدمتگزاری نیز تغییر ایجاد شود، تاکید کرد: امروز هفت باب کتابخانه در سطح استان نیز به بهره برداری رسید. کتاب و کتابخانه یکی از مهم ترین مقوله های فرهنگی است که در اصفهان رونق خوبی دارد. اجرای طرح‌های مهم دیگری چون بانک جامع فرهنگ و هنر نیز در دستور کار است.

انصاری با اشاره به کنگره امیرمومنان (ع) تصریح کرد: به مناسبت شهادت امام علی (ع) کنگره "بازخوانی ابعاد شخصیتی و اندیشه امیرمومنان (ع)" برگزار خواهد شد و پوستر این کنگره امروز رونمایی می‌شود.

اصفهان ۳۰۰ باب کتابخانه فعال دارد

اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های ملی کشور نیز ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: مردم شریف اصفهان در زمره طلایه داران قرار دارند و در فعالیت های انقلابی پیش از دیگران داوطلب هستند. لشکرهای اصفهان قهرمانانه ترین عملیات‌ ها را در جنگ تحمیلی انجام دادند ضمن اینکه مدافعان حرم این شهر نیز تاج زرین را بر سر دارند و شهیدی که از نجف آباد برخاست افتخار تمام مسلمانان است.

وی افزود: همه ایران به وجود اصفهانی‌ها افتخار می کنند، مردم اصفهان در عرصه های مختلفی چون مشارکت در کتابخانه و مدرسه سازی فعال بوده‌اند. نهاد کتابخانه های عمومی کشور همواره از وجود خیرین بهره‌ مند بوده و به ‌واسطه کمک همین خیرین اینجا جمع شده ایم‌ تا هفت کتابخانه عمومی غالبا خیر ساز را افتتاح کنیم. این‌ کتابخانه ها در شهرهای دهق، ایمان‌شهر، سده لنجان، الیادران، نجف آباد و جوی آباد است که از این‌ تعداد سه شهر تاکنون‌ کتابخانه ای نداشته‌اند.

شفاعی با تشریح هزینه ساخت این‌ کتابخانه‌ها خاطرنشان کرد: هزینه ساخت این کتابخانه ها حدود هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که توانایی سرویس دهی به ۱۵۰ هزار نفر را دارند. استان اصفهان از ۳۰۰ باب کتابخانه فعال برخوردار است که امیدواریم با همکاری مسئولان استانی‌ شاهد استفاده مردم از این کتابخانه ها باشیم.

کد خبر 387232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.