۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
خانه بازیافتی در قلب اکوادور

اخیرا در تالاب‌های اکوادور ساختمانی جالب با کم‌ترین اثرات زیست‌محیطی بنا شده است که طراحان در ساخت آن از تلفیق مواد بازیافتی با مصالح نو بهره گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خانه جدید با خلاقیت تمام و بسیار هنرمندانه در شهرک پیفو، که کم‌تر از یک ساعت از شهر کیتو پایتخت اکوادور فاصله دارد، واقع شده است. معماران این خانه آن را به گونه‌ای استراتژیک ساخته‌اند تا از چهار طرف به چشم‌اندازهای زیبای اطراف اشراف داشته باشد.

در قسمت ورودی ساختمان جدید اکوادور از کاشی‌هایی زیبا به شکل آویخته شده، استفاده شده است تا علاوه بر ایجاد نمایی منحصر به فرد، از دیوارهای شیشه‌ای ساختمان در مقابل افزایش ناگهانی حرارت خورشیدی محافظت شود.

طراحان برای تعیین مکان ساختمان جدید اکوادور به مطالعات زیادی پرداختند و به این نتیجه رسیدند که این کلبه زیبا را در بهترین نقطه شهرک پیفو احداث کنند تا علاوه بر امکان تماشای چشم‌اندازهای زیبای اطراف، به جهت طلوع خورشید نیز اشراف داشته باشد.

در طی فرآیند ساخت‌وساز این خانه هیچ‌ درختی قطع نشد و کلبه در فضایی بنا شد که گویی زمان زیادی است در آن‌جا وجود دارد. بازدیدکنندگان ازاین خانه می‌توانند از تماشای کوه‌های اطراف، درختان و گیاهان و آسمانی مملو از پرندگان زیبا لذت ببرند و علاوه‌بر این تماشای طلوع آفتاب در صبح هنگام آن‌ها را به وجد خواهد آورد.

خانه جدید که تلفیقی از چوب‌ها و کاشی‌های بازیافتی و مصالح نو است در فضایی به مساحت ۱۳۰ مترمربع احداث شده است و سه فضای اصلی را در برمی‌گیرد؛ بخشی از خانه یک فضای دو طبقه است که به یک تراس متصل می‌شود، اتاق خواب کوچک که به چشم‌اندازهای زیبای کوه‌های اطراف اشراف دارد و طبقه همکف که شامل سرویس بهداشتی است و در نزدیکی یک درخت قرار گرفته شده است.

   

کد خبر 387207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.