نیمی از پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب نجف‌آباد تکمیل شد

نجف‌آباد- مدیر آبفای شهرستان نجف آباد گفت: از حدود چهار سال پیش که پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب نجف‌آباد پس از ۱۹ سال با مشارکت مستقیم مردم دوباره فعال شد، تاکنون نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر از مجموع ۵۰۰ کیلومتر شبکه طراحی شده برای این شهر اجرا شده است.

ناصر علیزاده در مصاحبه با خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد با اشاره به در دست اجرا بودن نزدیک به ۲۰ کیلومتر دیگر از این شبکه، اظهار کرد: در این مدت ۱۲ هزار و ۸۰۰ انشعاب فروخته شده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد فعال بوده و فاضلاب آن‌ها به تصفیه خانه منتقل می‌شود و بقیه نیز در آینده وارد مدار خواهند شد.

علیزاده از طی مراحل قانونی برای برگزاری مناقصه چندین کیلومتر دیگر از شبکه فاضلاب شهر سخن گفت و افزود: عمده انشعاب‌های غیرفعال در شرق خیابان شیخ‌بهایی این شهر قرار گرفته‌اند و ایستگاه پمپاژ جدید که کار ساخت سازه آن به پایان رسیده، با نصب تجهیزات فنی لازم امکان انتقال فاضلاب این مشترکان را خواهد داشت.

مدیر آبفای شهرستان اضافه کرد: با توجه به مشارکت مردم و همراهی بسیار خوب شهرداری در این پروژه مهم، ۱۲۰ لیتر در ثانیه از پساب تصفیه خانه به آبیاری فضای سبز شهر اختصاص پیدا کرده که البته در حال حاضر تنها ۳۰ لیتر آن در دسترس است و با مشارکت بیشتر شهروندان در خرید انشعاب، ضمن کاهش خطرات زیست محیطی، شاهد افزایش تولید پساب و توسعه فضای سبز موجود خواهیم بود.

وی راه‌اندازی سیستم تله‌متری از حدود سه سال پیش به همت مدیریت قبلی آبفای شهرستان را به عنوان یکی از اولین نقاط استان نام برد و گفت: در این شبکه کاملا هوشمند که با اضافه شدن چندین شیر فشارشکن در نقاط مختلف شبکه همراه بوده، مدیریت مصرف آب با تنظیم یکنواخت فشار به صورت شبانه‌روزی کنترل شده و تعداد حوادث از ۵۰ مورد در روز به کمتر از ۲۰ فقره کاهش پیدا کرده است.

علیزاده افزود: کاهش تلفات شبکه و مدیریت مصرف آب در شرایط کم‌آبی از جمله دیگر امتیازات استفاده از سیستم تله‌متری است.

مدیر آبفای شهرستان نجف آباد خاطرنشان کرد: در کنار سامانه تلفنی ۱۲۲ که در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده دریافت گزارشات مردمی از حوادث شبکه است، بخش عمده‌ای از خدمات شرکت نیز بر بستر سامانه تلفنی ۱۵۲۲ ارائه شده که خود حجم مراجعات حضوری شهروندان را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

کد خبر 387187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.