سرانه فضای سبز زنجان بیشتر از میانگین کشوری است

زنجان_ شهردار زنجان با بیان اینکه سرانه فضای سبز این شهر 14.6 مترمربع است، گفت: سرانه کشوری 12 متر مربع است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسیح اله معصومی در آیین بهره‌برداری از پارک گلسار این شهر با ارایه گزارشی از توسعه فضای سبز در شهر زنجان اظهار کرد: توسعه  فضای سبز شهری از وظایف شهرداری هاست و در این راستا شهرداری دو محور توسعه فضای سبز و نگهداری بهینه از فضاهای سبز شهری را در دستور کاردارد .

 وی با بیان اینکه شهر زنجان درسرانه فضای سبز در مقایسه با نرم کشوری وضعیت مطلوبی دارد، عنوان کرد: شهر زنجان   ۶۳۱ هکتارفضای سبز شهری دارد.

شهردار زنجان با بیان اینکه سرانه فضای سبز این شهر ۱۴.۶ مترمربع است، افزود: سرانه کشوری ۱۲ متر مربع است.

معصومی مساحت پارکهای جنگلی را  ۳۲۲ هکتار ذکر کرد و گفت: آبیاری فضاهای سبز شهری با آب خام انجام می‌شود.

وی  با بیان اینکه  از۳۳ حلقه چاه شهری برای آبیاری فضاهای سبز استفاده می شود، اضافه کرد: ۹۴.۵ درصد ازآبی که برای آبیاری فضاهای سبز شهری استفاده می‌شود، آب خام است.

معصومی با تاکید بر اینکه  تنها ۵.۵ درصد از فضاهای سبز شهری پراکنده با آب شهری آبیاری می‌شود خاطرنشان کرد: برای سال جاری  توسعه ۲۰هکتار فضای سبزرا پیش بینی کرده‌ایم.

 وی یاد آور شد: در شورا مصوبه‌ای ابلاغ شد مبنی برخوش منظری و کاهش استفاده از چمن که در این راستا  برای احداث پارک‌های جدید التاسیس و ایجاد فضاهای سبز بیشتر تلاش می‌کنیم.

شهردار زنجان به ایجاد فضای سبز سه بعدی، برج‌های نوری و ست‌های ورزشی در احداث پارک‌های جدید اشاره کرد و افزود: این اقدامات در جهت رضایت همشهریان و استفاده بهینه از آب انجام می‌شود.

معصومی گفت: زیر ساخت پارک گلسار از سال۹۶ آغاز شد و امروز این پارک مساحت  ۱.۲ هکتار با ۹هزار مترمربع فضای سبز واختصا اعتباری بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: ۹۷.۵ درصد مسافران در فضای سبز شهر زنجان مستقرمی‌شوند که در این راستا به منظورکیفی سازی پارک‌ها نهضت بهینه سازی پارک‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه وظایف شهرداری‌ها تنها اقدامات عمرانی نیست گفت: توسعه پارک‌ها و سلامت مردم و پویایی شهری نیز از وظایف شهرداری‌هاست  که باید در ساختار شهری به آن توجه جدی شود.

وی ادامه داد:  تقویت و توسعه پارک‌ها از شاخصه‌هایی است که به پویایی شهر کمک کند و توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز از مسایلی است که باید در اولویت برنامه‌های شهرداری باشد. 

کد خبر 387147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.