بازار های جدیدی برای فرش ایران در نظر گرفته ایم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه پیداکردن بازارهای جدید باید با در نظرگرفتن سلایق این بازارها همراه باشد، گفت: ایجاد بازارهای جدید برای فرش دستباف به خصوص در حوزه کشورهای شرق آسیا آغاز شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، رضا رحمانی در حاشیه بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، اظهار کرد: فرش ایرانی به خاطر کیفیت، هنر و ذوق خاص خود، مشتریان خاص خود را نیز دارد و صادرات آن به صورت طبیعی همیشه در جریان است.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریمی امکان بازاریابی جدید برای فرش دستباف کشور وجود دارد، تصریح کرد: ایجاد بازارهای جدید برای فرش دستباف به خصوص در حوزه کشورهای شرق آسیا آغاز شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه پیداکردن بازارهای جدید باید با در نظرگرفتن سلایق این بازارها همراه باشد، گفت: باید به سلایق مشتریان بازارهای جدید از لحاظ ابعاد، رنگ و تنوع نقش در نظر گرفته شود که خوشبختانه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف، این نکته مهم را مدنظر قرار داده اند.

رحمانی ادامه داد: در همین نمایشگاهی که اکنون افتتاح شده نیز توجه به سلایق مشتریان در طراحی و تولید فرش دستباف مشهود است و تولیدکنندگان در این جهت گام برداشته اند.

وی با بیان اینکه با اهمیت دادن به سلایق مشتریان، صادرات فرش دستباف هم می تواند توسعه یابد، افزود: با توجه به این نکته می توانیم برای بازارهایی که به سبب تحریم از فرش دستباف ما محروم شده اند هم جایگزین های خوبی پیدا کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استقبال کشورهای دیگر از نمایشگاه بیست و هشتم فرش دستباف ایران، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط تحریمی اما بیشتر از سالهای قبل از نمایشگاه استقبال شد و حضور سفرای کشورهای خارجی نیز نشانگر اهمیت نمایشگاه است.

رحمانی مهمترین مشکل فرش دستباف را تامین مواد اولیه دانست و افزود: تامین مواد اولیه در کنار توجه به بازاریابی کمک می کند تا این هنر صنعت جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

کد خبر 387107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.