محمدی: رویکرد جشنواره کودک اجتماعی شده است

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رویکرد سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اجتماعی شده است و باید این رویکرد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی ظهر امروز (یکشنبه) در نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این ظلمی در حق شهر و شهروندان اصفهان است که بخواهیم این شهر زنده و پویا را شهری افسرده معرفی کنیم، اظهار کرد: البته باید توجه داشت که مشکلات، استرس، آسیب‌های اجتماعی و ... در همه جای ایران وجود دارد و اصفهان مستثنی نیست.

وی افزود: مامشکلاتی همچون آسیب‌های اجتماعی را داریم که می‌تواند آثار بدی را بر پویایی زندگی شهری داشته باشد، اما این به این معنا نیست که باید دست روی دست بگذاریم، بلکه باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا شهر را به پویایی برسانیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شاید در حال حاضر نتوانیم شرایط آرمانی را رقم بزنیم، تصریح کرد: اما به جرات می‌توان گفت گام‌های بسیار خوبی در شهر برای حرکت به سمت پویایی برداشته شده است.

وی ادامه داد: استقبال و رفتار مردم با حضور در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهری برنامه‌ریزی در این راستا را برای مسئولان یادآور می‌شود، اظهار کرد: اصفهان تغییر پذیر است، شاید این شهر از شرایط آرمانی خود فاصله گرفته اما می‌توان با تلاش  و کوشش همه دستگاه‌ها می‌شود فضا و خلاء موجود را پر کرد.

استقبال خوب شهروندان از ویژه برنامه "تابستانه"

محمدی به برگزاری ویژه برنامه "تابستانه" در شهر اصفهان از یک ماه گذشته تاکنون با همکاری معاونت ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در محلات اجرا شده است، افزود: آخرین برنامه این طرح شب گذشته در میدان نقش جهان و با همکاری ۳۰۰ نفر از کارکنان این معاونت اجرا شد که نتیجه آن حضور هزاران نفری شهروندان در میدان و مشارکت در بخش‌های مختلف این ویژه برنامه بود.

وی ادامه داد: ترکیب بازی‌های در نظر گرفته شده در ویژه برنامه "تابستانه" قابل توجه بود و همه سلیقه‌ها را پاسخ داده بود.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان در ادامه ضمن قدردانی از مسئولان اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان به منظور برنامه‌ریزی بسیار خوب در اجرای سی و دومین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان گفت: این رویداد بین‌المللی در سطح شهر در این دوره به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که همه شهروندان این رویداد را لمس کردند، کاری که هیچ گاه در گذشته تکرار نشده است.

وی ادامه داد: کودکان منطقه ۱۰، ۱۴، شش و .... جشنواره کودک را نمی‌شناختند و آن را درک نکرده بودند، اما امسال با رویکرد اجتماعی محوری که امسال در جشنواره وجود داشت همه کودکان شهر پروانه‌ها را لمس کردند.

محمدی همچنین به اکران فیلم‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در همه شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: امروز کودکان ایران و به ویژه کودکان اصفهان نسبت به جشنواره کودک حس تعلق دارند و از این رو توقع داریم در جشنواره سی و سوم نیز این رویکرد را داشته باشیم.

وی همچنین به حضور عوامل جشنواره کودک در بیمارستان ویژه کودکان اشاره کرد و گفت: حضور این عوامل در بیمارستان امام حسین (ع) منجر به شادی چند ده ساعته این کودکان شد، کاری که تلویزیون روزهای متوالی هم نمی‌توانست آن را انجام دهد.

برگزاری نخستین حراج در سازمان فرهنگی شهرداری

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای  اسلامی شهر اصفهان همچنین به برگزاری مراسم حراج تابلوهای طراحی شده برای روز مبارزه با کار کودکان که توسط هنرمندان جوان و گمنام اصفهان طراحی شده بود اشاره کرد و افزود: معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان همزمان با جشنواره کودک برای نخستین بار این حراج را برگزار کرد و اعضای شورای شهر نیز در این زمینه حضور پررنگی را داشتند.

وی با بیان اینکه فروش این تابلوها ۸۵ میلیون تومان درآمد داشت، افزود: این پول برای تحصیل، بیمه و بهداشت و درمان کودکان کار هزینه خواهد شد.

محمدی اضافه کرد: همچنین باید توجه داشت که با تعاملی که با مدیرکل آموزش و پرورش داشتیم در سال جاری هیچ کودک بازمانده از تحصیلی به دلیل نداشتن پول را در اصفهان نخواهیم داشت.

وی به مشارکت بی نظیر سازمان‌های مردم نهاد در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی اشاره کرد و گفت: همزمان با ایام برگزاری جشنواره کودک این اقدام پررنگ‌تر شده است.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین در خصوص روند بازسازی چهارباغ عباسی نیز اظهار کرد: در این زمینه انتقاداتی وجود دارد که به زودی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی کودکان کار در گذر فرهنگی چهارباغ اجرا می‌شود، اضافه کرد: رویکرد سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اجتماعی شده است و باید این رویکرد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر 387081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.