ساخت فیلمی برای مردمان جنوب کشور را وظیفه خود می‌دانستم

کارگردان فیلم‌ "اقیانوس پشت پنجره" گفت: در شهرهای جنوبی وضعیت تجاری خوب است و پول زیادی وارد این مناطق می شود، اما وضعیت زندگی مردم آن خوب نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بابک نبی زاده نویسنده و کارگردان فیلم "اقیانوس پشت پنجره" امشب _دوم شهریورماه_ در نشست خبری این فیلم اظهار کرد: برخی مواقع امواجی وارد سینما می شود، یکی از آن ها فیلم های درباره و برای‌کودک‌ است که با آن مخالف هستم. در دوره حاضر فیلم‌ باید درباره کودک ساخته شود چرا که فضای مجازی وارد شده و نوجوانان‌ می خواهند در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را بگیرند.

وی ادامه داد: هدف ما ساخت فیلمی درباره کودکان است، اما خانواده نیز از دیدن آن لذت می برد. در بسیاری صحنه های فیلم از نمادگرایی و سمبل استفاده شده بود، به عنوان مثال ماهی بزرگ مرده به معنی روابط نامشروع عقیم است. وقتی زن در فیلم ماهی را صید می کند، امیدوار شده و با دریا آشتی می کند. 

نویسنده فیلم افزود: بازنویسی فیلمنامه حدود یک‌سال و نیم زمان برد و بیش از هفت پایان برای آن مشخص شد. 

نبی‌زاده درباره لوکیشن فیلمبرداری خاطرنشان کرد: در شهرهای جنوبی وضعیت تجاری خوب است و پول زیادی وارد این مناطق می شود، اما وضعیت زندگی مردم آن خوب نیست. سفرهای زیادی به جنوب کشور داشتم وظیفه خود دانستم برای شهرهای جنوبی کشور فیلمی بسازم.

کارگردان فیلم "اقیانوس پشت پنجره" در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا به محل برگزاری فیلم اشاره ای نشد پاسخ داد: داستان فیلم در قشم می گذرد، اما اگر به این مسئله در فیلم اشاره می شد تمرکزها به سمت آن می رفت‌ و در حق دیگر جزایر خلیج فارس ناحقی می شد.

وی با اشاره به ضرب آهنگ کند فیلم گفت: ضرب آهنگ فیلم‌ کند است و در آینده باید اصلاحاتی در آن صورت گیرد. 

نبی زاده افزود: پنج سال برای ساخت این فیلم‌ زحمت کشیدم‌ و سراغ بیش از هفت تهیه کننده رفتم، اما کسی برای فیلم‌ کودک سرمایه گذاری نمی کرد.

در ادامه این نشست سید جلال چاووشیان، تهیه کننده این اثر اظهار کرد: برای ساخت این فیلم حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است و عوامل کاملا بر اساس علاقه وارد این فیلم شدند.

وی افزود: زمانی که روند ساخت این‌ فیلم‌ را بازبینی می کنم، از جلسه ساده‌ای آغاز شد و برآورد آن چیزی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون هزینه بود. پس از اینکه اولین پلان ها را دیدم نظرم درباره کارگردان تغییر کرد و اختیارات را به او سپردم.

کد خبر 387042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.