محرم هویت همیشگی مردم شیعه سرزمین ایران است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: محرم هویت همیشگی مردم شیعه سرزمین ایران است و اصفهان به عنوان یکی از پایگاه‌های تشیّع در سرزمین ایران همیشه جایگاه اصلی محرم بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در جلسه ساماندهی هیئات مذهبی و موکب‌های شهراصفهان با اشاره به نزدیک شدن ایام ماه محرم و برگزاری برنامه‌های مختلف مذهبی، اظهارکرد: نام و مرام امام حسین (ع) تجلی یک فرهنگ بسیار عظیم با سرمایه انسان‌سازی است.

وی تاکید کرد: پیروی از مکتب محرم نیازمند برقراری نظم است که در واقع یکی از بی‌نظیرترین خروجی‌های ماه محرم، علاوه بر تمام تحولات معنوی و ارزشی که دارد جریان نظم و مرتب‌سازی عزاداران در دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی است که در خیابان‌های شهر تجلی پیدا می‌کند و این خود می‌تواند موجب فرهنگ‌سازی و تاثیرگذاری بیشتری بر فضاهای بیرون از کشور ایران به عنوان مرکز تشیع جهان اسلام داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خوشبختانه منطقه ٩شهرداری اصفهان از جهت برگزاری مراسم های مذهبی، از یک مرام و قوانین مشخصی پیروی کرده و همواره حضور خواهران و برادران دینی در مراسم های مختلف تجلی‌گاه ارزش‌های معنوی امام حسین(ع) بوده اند که امیدواریم در این راه عرفانی، مرام امام حسین(ع) چراغ راه همه ما در دنیا و آخرت باشد.

 وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه محرم، هیئت مذهبی و متولیان آن باید به سمت و سوی عقلانیت گام برداشته و جایگاه خود را در جامعه محکم‌تر و منسجم‌تر از گذشته در خصوص مدیریت زمان، برگزاری برنامه های مذهبی، راه‌اندازی دسته جات عزاداری و ... و همراهی و همکاری با ارگان‌های خدمات رسان کنند، البته در این راستا نیز همچون سال های گذشته شهرداری و شورای اسلامی شهر در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

عاشورا نقطه عطفی در تاریخ اسلام

همچنین سید عباس روحانی، مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان در این جلسه نیز در سخنانی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در مورد ایام محرم گفت: ماه محرم به ویژه روز حماسی عاشورا نقطه عطفی در تاریخ اسلام به شمار می‌رود.

وی اظهارکرد: طلاب و روحانیون باید از فضای معنوی بالای این ماه خون و قیام برای پیشبرد اهداف مقدس اسلام و تشیع استفاده کامل را ببرند، البته برای استفاده هر چه بیشتر از این ماه ابتدا باید محرم و امام حسین(ع) را به درستی شناخت.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: برای شناخت بهتر از این ماه عظیم و امام حسین علیه السلام و قیام کربلا و پی بردن به هدف آن امام مظلوم شهید از قیام، باید به سراغ اسلام شناسان رفت؛ کسانی که عمر خود را با اسلام و مکتب اهل البیت(ع) سر کرده‌اند.

کد خبر 386914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.