هر آنچه باید در مورد "هروویه ملیچ" بدانید

هروویه میلیچ مدافع ۳۰ ساله‌ای است که به تازگی به جمع آبی پوشان پایتخت اضافه شده و هنوز معلوم نیست که نوید یک بازیکن خارجی با کیفیت را می دهد یا یک بازیکنی که تنها به تیم استقلال اضافه شده و بعد از یک فصل جدا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باشگاه استقلال پس از این که نتوانست بوکاری درامه را به خاطر قوانین نقل و انتقالاتی لیگ برتر درباره بازیکنان خارجی جذب کند، به سراغ یک مدافع دیگر رفت. این مدافع با نام هروویه میلیچ، ۳۰ ساله و اهل کرواسی است و همانند تمام گزینه‌های استراماچونی برای استقلال، سابقه حضور در سری آ ایتالیا را دارد.

این بازیکن باتوجه به این که ۱۳ بازی در دو فصل اخیر انجام داده، مشکلی برای حضور در لیگ ایران ندارد. میلیچ روز یکشنبه به ایران آمد تا قراردادش را پس از تایید در تست‌های پزشکی امضا کند.

اتفاقا پس از قبولی در تست پزشکی، قرارداد ۲ ساله‌ی این مدافع چپ کروات امضا شد، اما برای بازی هفته اول استقلال مقابل ماشین سازی در لیگ برتر، با آبی پوشان به تبریز سفر نکرد.

پست اصلی میلیچ، مدافع چپ است، او توانایی بازی در پست وینگر چپ را هم دارد. این بازیکن در فصلی که گذشت (۲۰۱۹-۲۰۱۸)، ابتدا بدون تیم بود، اما در نیم فصل دوم به کروتونه پیوست و ۹ بازی در سری ‌بی ایتالیا انجام داد. همچنین آخرین ارزش‌گذاری سایت ترانفرمارکت برای میلیچ، ۳۰۰ هزار دلار است.

اگر بخواهیم دقیق‌تر به کارنامه میلیچ نگاهی بیندازیم،‌ او پس از چند فصل حضور در تیم‌های پایه هایدوک کرواسی در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ به تیم بزرگسالان راه پیدا کرد. این بازیکن ۳۰ ساله پس از آن تا پایان فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ در تیم‌های یورگاردن سوئد، ایسترا کرواسی و روستوف روسیه حضور پیدا کرد و در نهایت هم دوباره به هایدوک بازگشت.

میلیچ در این مدت ۸۸ بازی در لیگ کرواسی با آمار ۶ گل و ۸ پاس گل، ۴۵ بازی در لیگ روسیه با آمار یک گل و ۳ پاس گل و ۳۶ بازی در لیگ سوئد با آمار ۳ گل و چهار پاس گل انجام داد.

این مدافع اهل کرواسی در نهایت در تابستان فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ به فیورنتینا پیوست تا کارش را در سری‌آ آغاز کند. حضور میلیچ در فیورنتینا برای یک فصل بود و توانست ۱۹ بازی برای این تیم انجام دهد و ۴ پاس گل به هم‌تیمی‌هایش بدهد.

میلیچ برای فصل بعد به لیگ یونان و المپیاکوس رفت اما تنها ۴ بازی انجام داد و برای نیم فصل در این تیم حضور داشت. نکته جالب درباره دوران حضور میلیچ در المپیاکوس، هم‌بازی بودن با کریم انصاری‌فرد است. 

این بازیکن در نیم فصل دوم به ناپولی پیوست تا شاگرد مائوریسیو ساری شود. البته او در این تیم موفق نبود و هیچ بازی‌ای برای این تیم انجام نداد. این بازیکن ۳۰ ساله در نهایت در تابستان فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ از ناپولی جدا شد و برای نیم فصل بدون تیم بود تا در نهایت به کروتونه پیوست.

هروویه میلیچ ۶ بازی ملی هم در کارنامه‌اش دارد که ۵ بازی از آن مربوط به بازی‌های دوستانه و یکی هم مربوط به مرحله انتخابی یورو می‌شود. این ۶ بازی شامل بازی مقابل آرژانتین، مالت، سوئیس، کره‌جنوبی، لیختشتاین و پروتغال بوده است.

با همه‌ی این تفاسیر باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در استقلال تهران، در انتظار میلیچ است و آیا او می تواند در این تیم موفق باشد و به یک ستاره محبوب خارجی همچون مامه تیام تبدیل شود؟!

کد خبر 386904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.