بروجردی: فشار آمریکایی‌ها عامل برکناری روسای کانال مالی "اینستکس" است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آمریکا اکثر روسای اینستکس را تهدید به ممنوعیت ورود به آمریکا و ندادن ویزا می کند و با توجه به اینکه امکان رفتن به آمریکا برای اروپایی ها مهم است مجبور به استعفا می شوند.

به گزارش ایمنا، علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به برکناری «برنرد اربل»، دومین رئیس کانال مالی موسوم به اینستکس، اظهار کرد: فکر می‌کنم این موضوع یک عامل اساسی بیشتر ندارد و آن فشارآمریکایی ها است چرا که ایالات متحده مانع از برداشتن هر گامی می شود که در جهت تحقق برجام است.

وی افزود: این در حالی است که آمریکایی ها از برجام خارج شده و علاقه ای به داشتن رابطه منطقی و مبتنی بر توافقات برجام در جهت رفع تحریم ها از سوی اروپایی ها با ایران ندارند از این رو با هرگامی که اروپایی ها برمی‌دارند آنها را تحت فشار قرار می دهد.

بروجردی تصریح کرد: آمریکا اکثر روسای اینستکس را تهدید به ممنوعیت ورود به آمریکا و ندادن ویزا می کند و با توجه به اینکه امکان رفتن به آمریکا برای اروپایی ها مهم است مجبور به استعفا می شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: تا امروز نمره اروپا در ایجاد اعتمادسازی نسبت به جمهوری اسلامی ایران و اجرای تعهدات برجام نمره رد است اما امیدواریم آنها تلاش کنند تا بتوانند نمره قبولی را بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر 386815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.