هاشمی:ساخت فیلم های دنباله دار را در سینما باب خواهم کرد

تورنادو عنوان فیلمی به کارگردانی سیدجواد هاشمی است؛ موضوع فیلم درباره بچه هایی است که توسط یک سفینه فضایی به یک جای ناشناخته شده در فضا می روند و تلاش می کنند برای فرار از دست موجودات عجیب آن سرزمین، به زمین برگردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست خبری فیلم "تورنادو" با حضور سید جواد هاشمی کارگردان و جعفر گودرزی منتقد سینما شامگاه پنجشنبه_ ۳۱ مرداد ماه_ برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید جواد هاشمی با اشاره به رکود سینمای کودک، اظهار کرد: امیدوارم توانسته باشم نقشی در رونق سینمای کودکان ایفا کرده باشم.

وی ادامه داد: در فیلم تورنادو سعی کردیم به سه محور مهم توجه کنیم؛ ابتدا اینکه بچه‌ها از فیلم لذت ببرند و به جنبه اموزشی آن‌ توجه کنند و در مرحله بعدی دقت کردیم که بتوانیم خانواده‌ها را با بچه‌ها در تماشای فیلم همراه کنیم و  در نهایت به معرفی برخی مفاهیم بپردازیم.

 کارگردان فیلم تورنادو با بیان اینکه لباس ها کمی فانتزی طراحی شده تا تفاوت زمین و آسمان مشخص شود، ادامه داد: تلاشمان این نبود که زمان و مکان خاصی را نشان دهیم، اما بازیگر باید به گونه ای ایفای نقش می کرد تا داستان باور پذیر شود.

هاشمی با اشاره به قسمت دوم این فیلم اضافه کرد: هزینه ساخت چنین فیلم هایی که جلوه های بصری بالایی دارد، بسیار زیاد است و من برای آنکه بتوانم پول سرمایه گذار را برگردانم ناگزیر به ساخت قسمت بعدی فیلم هم هستم.

وی افزود: در سینمای ما رسم نیست که به صورت سریالی فیلم بسازیم، اما وقتی می توانیم مخاطب را به سینما بکشانیم، چرا نباید فیلم دنباله دار بسازیم؟ من این رسم را در سینما باب خواهم کرد.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که در فیلم المان ها و صحنه هایی وجود داشت که از فیلم های بزرگ سینما الهام گرفته شده بود، گفت: من با افتخار می گویم که از فیلم های خوب برداشت کنیم، اما نه به میزانی که دل مخاطب را بزند. ما تلاش کردیم در داستان بدیع و خلاق باشیم، اما جزییات فیلم مانند لباس ها را از فیلم های خوب اقتباس کردیم.

هاشمی در خصوص وجود برخی ترانه ها که به نظر با فضای فیلم متغیر است، گفت: در فانتزی مرزی وجود ندارد تورنادو یک فیلم خانوادگی است و باید به نحوی عمل کنیم که خانواده ها هم راضی شوند. باید تلاش کنیم که فضا برای کودکان مناسب باشد؛ شاید این ترانه ها برای بچه ها معنایی نداشته باشد اما کودکان آنها را حفظ خواهند کرد و با آن ها شاد می شوند.

هاشمی از اینکه اکثر خانواده ها برای کودکان خود وقت نمی گذارند و فیلم هایی مناسب سنشان را برای آن ها در سینما انتخاب نمی کنند، اظهار تاسف کرد و گفت: باید فیلم هایی ساخته شود که خانواده ها را برای رفتن به سینما راضی کند نه کودکان را چرا که در حال حاضر کودکان فدای مشکلات بزرگترها می شوند.

قصه مشکل اصلی سینمای کودک است

کارگردان فیلم تورنادو با بیان اینکه تلاش می کند در فیلم های خود عشق پاک را آموزش دهد، تصریح کرد: متاسفانه نسل امروز مفهوم عشق پاک را یاد نگرفته اند و من در آثارم تلاش کردم این مفهوم را آموزش دهم، "پیشونی سفید" یک فیلم کاملا دخترانه بود، اما در این فیلم سعی شد چهار شخصیت به موازات هم حرکت کنند.

وی نبود قصه را مشکل اصلی سینمای کودک عنوان کرد و گفت: امروز کار برای کودک و نوجوان بسیار دشوار است، ما به شدت در حوزه نویسندگی کودک و نوجوان دچار ضعف هستیم، به علاوه در جلوه‌های ویژه با کمبود امکانات و هزینه‌های بالا مواجهیم و سرمایه گذاران در بسیاری از موارد فیلم کودک را برای سرمایه گذاری ترجیح نمی‌دهند چراکه امکان بازگشت سرمایه به سختی فراهم می‌شود.

هاشمی عنصر وحشت را یکی از ارکان مهم در سینمای کودک دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از فیلم‌های مطرح حوزه کودک و نوجوان از عنصر وحشت استفاده می‌کنند و این امر تاثیر مهمی در کنار آمدن کودکان با عنصر ترس دارد، ترس در فیلم‌ها نباید تا حدی باشد که تاثیر منفی روی بچه‌ها بگذارد، بلکه باید به نوعی آمیخته با عناصر فانتزی باشد تا کودکان با این مقوله کنار بیایند.

کد خبر 386800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.