محمدی در چالشی به نام ذوب آهن موفق می‌شود؟

پس از ۶ سال عمر مدیریت سعید آذری در باشگاه ذوب‌آهن به پایان رسید و جواد محمدی از پنج شنبه هفته گذشته _ ۳۱ مرداد ماه _ به عنوان مدیرعامل بر روی صندلی مدیریت باشگاه در مجموعه شفق نشست.

به گزارش خبرنگار ایمنا فقط  ۳۵ روز دیگر زمان لازم بود تا عمر دوره دوم مدیریت سعید آذری در باشگاه ذوب‌آهن به ۶ سال برسد، اما درست در آستانه آغاز رقابت‌های لیگ برتر دوره نوزدهم مدیریت کارخانه ذوب‌آهن و هیئت مدیره باشگاه ترجیح دادند تا آذری که در شهریور ماه سال ۹۲ جانشین خسرو ابراهیمی شده بود دیگر به عنوان مدیر عامل نقشی در باشگاه نداشته باشد. جانشین سعید آذری هم خیلی زود از دل هیئت مدیره معرفی شد و جواد محمدی که در اسفندماه سال گذشته به عنوان عضو جدید هیئت مدیره معرفی شده بود به فاصله شش ماه باید مدیریت باشگاه را بر عهده بگیرد. جلسه روز چهارشنبه هیئت مدیره که با حضور آذری و یکی از معاونانش در بین اعضای هیئت مدیره  برگزار شده بود، در نهایت حکم جدایی آذری را از باشگاه صادر کرد..

البته این اولین اتفاق مدیریتی برای سعید آذری نبود و او بعد از اختلافاتی که با مجموعه مدیریتی ذوب‌آهن پیدا کرد در هشتم اسفندماه ۹۷ از لیست اعضای هیئت مدیره خارج شده بود و فقط به عنوان مدیرعامل فعالیت می‌کرد، اما امروز پایانی بر کار سعید آذری در مجموعه باشگاه ذوب‌آهن بود.

اختلافات پنهان و پیدای آذری با همکارانش در ذوب‌آهن برای یک دوره کوتاه باعث شد تا مدیرعامل سابق ذوب‌آهن دست به انتقادات اینستاگرامی تند از مدیریت کارخانه و هیئت مدیره باشگاه بزند و در همان زمان زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی سعید آذری هم به گوش رسید، اما بعد از مدتی اوضاع گل و بلبل شد و توصیه‌های اطرافیان باعث شد تا ذوب‌آهنی‌ها دست از جنگ علنی علیه یکدیگر بردارند و آذری هم با آرامش بیشتری کار خودش را در باشگاه ذوب‌آهن ادامه دهد.

با این حال مهم‌ترین نکته‌ای که باعث شد آذری برای یک دوره حدودا شش ماهه همچنان مدیریت باشگاه را بر عهده داشته باشد موقعیت حساس ذوب‌آهن در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و فصل نقل و انتقالات لیگ بود که مدیر باتجربه‌ای مثل او را نیاز داشت و با وجود حذف تلخ ذوب‌آهن از لیگ قهرمانان آسیا عملکرد باشگاه در فصل نقل و انتقالات آنچنان هم بد نبود و امروز ذوب‌آهن می‌تواند با تیمی که آذری و منصوریان جمع و جور کرده‌اند به فکر رقابت با دیگر مدعیان باشد.

نکته امیدوار کننده این است که جواد محمدی در ابتدای کار عمر مدیریتی خودش با شرایط آرام‌تری سکان هدایت باشگاه ذوب‌آهن را در اختیار خواهد داشت و لازم نیست که در این بازار مکاره نقل و انتقالات به دنبال خرید بازیکن جدید برای تیمش باشد. از طرف دیگر محمدی به عنوان یک داور باسابقه انتخاب اول مدیریت مجموعه ذوب‌آهن بود و منصور یزدی‌زاده برای دفاع از انتخاب خودش بدون شک در بحث مسائل مالی هوای بیشتری از عملکرد ورزشی ذوب‌آهن خواهد داشت.

مورد دیگر مربوط به هماهنگی و آرامشی خواهد بود که در مجموعه هیئت مدیره باشگاه ایجاد شده و با جدایی پیمان صداقت نیا امروز ترکیب محمدعلی عباسی، اصغر برشان، جواد محمدی، احمد جمشیدی و مجتبی فریدونی اعضای هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن را تشکیل می‌دهند که حداقل بر روی کاغذ اختلافات کمتری نسبت به قبل دارند و همین مسئله کمک حال ذوب‌آهن است.

البته ذوب‌آهنی ها در سال ۸۸ هم تجربه تغییر ناگهانی مدیرعامل را در کارنامه دارند و آمدن اصغر دلیلی به جای آذری که استعفا داده بود باعث شد تا ذوب‌آهن بتواند روند رو به رشد خودش را تا فینال لیگ قهرمانان آسیا ادامه دهد.

با این حال خدمات آذری در مجموعه ذوب‌آهن و افتخاراتی که در دوران مدیریت او به دست آمده بر هیچکس پوشیده نیست و بدون شک سایه همیشگی عملکرد آذری در باشگاه ذوب آهن و اعتمادی که فوتبالی‌ها به او داشتند می تواند همیشه مدیران بعدی باشگاه را در شرایط مقایسه‌ای قرار دهد.

یکی از مهم ترین مواردی که باشگاه ذوب آهن را به نسبت همشهری خود سپاهان و یا تیم های دیگر پایتخت متمایز می کند، میزان بودجه محدود این باشگاه است که یکی از اصلی ترین دغدغه های سعید آذری در دوران مدیریت خود بود. باید دید جواد محمدی می تواند با بضاعت فعلی باشگاه ذوب آهن در چالش جدیدی که پیش رو دارد موفق شود؟ و آیا هیئت مدیره و کارخانه باشگاه ذوب آهن از این مدیر جوان حمایت های لازم را انجام می دهند یا خیر.

باید منتظر ماند و دید که مدیرعامل جدید باشگاه ذوب آهن به عنوان یک مدیر تقریبا فوتبالی که با موضوعات داخل چمن آشنایی دارد، چگونه می‌تواند میراث ماندگار ذوب‌آهن را به سر منزل مقصود برساند؟

بیشتر بخوانید:

کد خبر 386768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.