تبریز باید از تجارب موفق جهانی استفاده کند

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز یکی از شش شهر تاریخی ایران است و برای رفتن به سوی توسعه شهری، باید از تجارب جهانی استفاده کنیم.

فریدون بابایی اقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی در حوزه اوراسیا در ۱۵ سال گذشته از ژاپن تا مسکو برگزار شده و اکنون در تبریز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این اجلاس فرصت خوبی برای استفاده از تجربیات موفق و ناموفق شهرهای جهان است، تصریح کرد: تبریز یکی از شش شهر تاریخی ایران است و برای رفتن به سوی توسعه شهری، باید از تجارب جهانی استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: توسعه شهر در بخش های غیر تاریخی و مرکزی آن با دستورالعمل ها و ضوابط شهرسازی قابل اجرا است اما در بخش مرکزی و بافت تاریخی توسعه شهر دارای پیچیدگی‌های خاصی است.

وی با تاکید بر  حمایت شورای شهر از چنین نشست‌هایی، اضافه کرد: به وسیله بومی سازی تجارب موفق برنامه های اجرا شده در شهرهای جهان می توانیم موضوع توسعه و حفاظت از بافت های تاریخی در فضای شهر را اجرا کنیم و به نتایج تعیین شده برسیم.

گفتنی است دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی در حوزه اوراسیا، هفتم و هشتم شهریور امسال در تبریز برگزار می‌شود.

کد خبر 386684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.