جشنواره فرصت خوبی برای نوجوانان است

یک فیلمساز گفت: سینمای کودک و نوجوان ما هم‌اکنون نیاز مبرم و ویژه‌ای به تولید دارد؛ مدیران سینمایی باید از تولید در سینمای کودک و نوجوان حمایت کنند تا سینمای کودک و نوجوان به روزهای درخشان خود برگردد.

کامبوزیا پرتویی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص سومین المپیاد فیلم سازی نوجوانان کشور اظهار کرد: این المپیاد فرصت بسیار مناسبی برای نوجوانان فیلم ساز است. امیدوارم تعداد شرکت کنندگان آن به قدری افزایش یابد که دچار کمبود سالن شویم چرا که این المپیاد به بچه ها امکان فکر کردن می دهد و باعث می شود که کودکان سینما را جور دیگری ببینند.

این فیلمنامه نویس، نبود امکانات در سال های اخیر را دلیل مهجور ماندن سینمای کودک برشمرد و ادامه داد: سینمای کودک و نوجوان ما هم‌اکنون نیاز مبرم و ویژه‌ای به تولید دارد؛ مدیران سینمایی باید از تولید در سینمای کودک و نوجوان حمایت کنند تا سینمای کودک و نوجوان به روزهای درخشان خود برگردد و به جایگاهی که در نظر گرفته شده برسد.

وی گفت: دلیل اینکه کارگردان ها کمتر به سمت سینمای کودک می روند این است که آنها می بینند استقبالی از فیلمشان نمی شود و در نتیجه باید به دنبال اکران و دیده شدن فیلمشان هم باشند از سوی دیگر برخی هم به بازگشت سرمایه شان فکر می کنند که با سینمای کودک امکان پذیر نیست.

پرتویی با بیان اینکه المپیاد می تواند امکانات خوبی را در اختیار نوجوانان قرار دهد، خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصت خوبی است که نوجوانان از شهرستان های اطراف حضور یابند و علایق خود را دنبال کنند در این روزها شور و شوق وصف نشدنی را در نوجوانان تجربه کردم.

کد خبر 386619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.