۸۰ درصد از پزشکان مدیریت مطب را نمی‌دانند

بازرس جامعه دندانپزشکی کشور گفت: ۸۰ درصد دندانپزشکان و پزشکان با مدیریت مطب آشنایی ندارند، توجه به این مسئله افزایش رضایتمندی بیماران و موفقیت بیشتر در درمان را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش رحیمی صبح امروز (چهارشنبه) در افتتاحیه  دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان اظهار کرد: محورهای مختلفی در این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفت‌و ‌گو قرار می‌گیرد که مرتبط با علوم جدید دندانپزشکی از جمله دندانپزشکی دیجیتال، اکلوژن، لیزر و همچنین مدیریت مطب است.

وی با بیان اینکه موضوع مدیریت مطب و مراکز درمانی در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته در حالی که تکریم بیمار بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند نتایج موثری را به همراه داشته باشد، گفت: در یک پنل نیم روزه در این کنگره موضوع مدیریت مطب مطرح خواهد شد تا این مسئله سبب ارائه خدمات بهتر به بیماران شود، همچنین باید توجه داشت که مدیریت مطب و تکریم بیماران آمار شکایت و نارضایتی از پزشکان و دندانپزشکان را کاهش می‌دهد و موفقیت‌های درمانی را افزایش خواهد داد.

رئیس دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان افزود: در موضوع مدیریت مطب مسائلی همچون چگونگی تشکیل پرونده کامل برای بیماران مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد، چرا که پزشکان بر اساس قانون حتماً باید مدارک بیمار را ذخیره کنند و این مسئله به ویژه در درمان‌هایی که کار عملی برای بیمار انجام می‌گیرد همچون جراحی‌ها بسیار حائز اهمیت است؛ همچنین این مسئله یکی از موضوعاتی است که نبود آن برای پزشکان و دندانپزشکان دردسرساز است و در محاکم پزشکی بسیار مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: اینکه چگونه دندانپزشکان پرونده‌های درمانی خود را کامل کنند و یا اینکه چگونه در مطب رفتار کنند که حقوق درمانی بیماران بیشتر حفظ شود از جمله موضوعاتی است که در پنل مدیریت مطب ارائه خواهد شد.

رحیمی گفت: تنها  حدود ۲۰ درصد از پزشکان و دندانپزشکان با روش مدیریت مطب آشنا هستند، می‌توان گفت که حدود ۸۰ درصد افراد در جامعه پزشکی و دندانپزشکی با مدیریت مطب آشنایی ندارند و مسئولان نیز متاسفانه مدیریت مطب را نوعی بازاریابی می‌دانند در حالی که این موضوعی نوعی سرویس‌دهی حرفه‌ای به بیمار به شمار می‌رود و توجه به آن می‌تواند نتایج را بسیار موثری را در روند درمانی بیمار و رضایتمندی آن به همراه داشته باشد.

بازرس جامعه دندانپزشکی کشور تاکید کرد: همه دستیاران دندانپزشکی و دندانپزشکان باید آموزش برخورد با بیماران به صورت حرفه‌ای را فرا گیرند و یا به عبارتی آگاهی به مدیریت مطب داشته باشند، چرا که این موضوع می‌تواند فضای درمانی را برای بیمار با آرامش بیشتری همراه کرده و موفقیت درمان را نیز سبب شود.

گفتنی است؛ دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در حوزه دندانپزشکی تا اول شهریور ماه در هتل عباسی اصفهان در حال برگزاری است و جدیدترین دستاوردها در حوزه دندانپزشکی در این کنگره ارائه خواهد شد.

کد خبر 386574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.