تاکید وزارت اقتصاد بر حمایت از بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی، بر حمایت از فعالان بخش خصوصی کشور و تولید کنندگان با محوریت اتاق بازرگانی تاکید دارد.

مسعود گلشیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جوامع مدنی همواره رو به اعتلا و بهبود هستند و باید در مسیری حرکت کنیم که فردایی بهتر از امروز در حوزه مسائل اقتصادی داشته باشیم.

وی افزود: وزارت امور اقتصاد و دارایی و سایر وزارتخانه‌های دارای وظیفه در حوزه اقتصاد کشور، برای سیاست گذاری های اقتصادی نیاز به برقراری یک رابطه تنگاتنگ با بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی دارند و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کشور نیز با همین هدف تشکیل شده است.

گلشیرازی با اشاره به سفر اخیر وزیر امور اقتصاد و دارایی به استان اصفهان و شرکت در جلسات مختلف، اظهار کرد: در سفر وزیر به اصفهان، تصمیمات مهم و مناسبی در تعامل با بخش خصوصی اتخاذ شد و همچنین وزیر بر نقش اتاق بازرگانی در تبیین مسائل و حل مشکلات بخش خصوصی تاکید کرد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان خاطر نشان کرد: حاصل برگزاری جلسه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی تصویب بیش از ۲۰ مصوبه کشوری و استانی در موضوعات مختلف بود که می تواند نقش مهمی در ایجاد سهولت برای فعالیت فعالان اقتصادی داشته باشد.

گلشیرازی اضافه کرد: بی شک به‌زودی تاثیرات این ۲۰ مصوبه را در کسب و کار اهالی اقتصاد اصفهان و کشور شاهد خواهیم بود. مهم ترین موضوعی که در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر اقتصاد مطرح شد؛ مسئله مقررات زدایی و جلوگیری از ایجاد قوانینی بود که فعالیت اقتصادی و تولید را سخت می کرد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد که بخشنامه ها و قوانین متناقضی که فعالیت را برای تولید کنندگان و صادرکنندگان سخت کرده بود، در هیئت مقررات زدایی که بخش خصوصی و قوه قضاییه نیز در آن مشارکت دارند، از میان برداشته شود.

کد خبر 386503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.