ارایه آموزش‌های ایمنی به ۲۵ هزار راننده اصفهانی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی نکات ایمنی را به ۲۳ هزار راننده تاکسی و دو هزار راننده اتوبوس آموزش می‌دهد.

محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در تفاهم‌نامه‌ای با سازمان تاکسیرانی ۲۳ هزار نفر از رانندگان تاکسی‌های گردشی، آژانس‌ها و اسنپ در دوره‌های آموزشی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان‌ شرکت خواهند کرد.

وی افزود: با تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان آتش نشانی و شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان امضاء شده، آموزش نکات ایمنی ویژه دو هزار نفر راننده اتوبوس نیز در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۵ هزار نفر از راهبران حمل و نقل شهری اصفهان اعم از اتوبوس و تاکسی دوره‌های آموزشی سازمان آتش نشانی را پشت سر خواهند گذاشت.

وی تاکید کرد: میزان آموزش‌های ارائه شده توسط واحد آموزش سازمان آتش نشانی اصفهان در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱درصد رشد داشته است.

گلابی با بیان اینکه سه شنبه‌های هر هفته کارشناسان واحد آموزش و پیشگیری آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در مجتمع‌های مسکونی سطح شهر نکات ایمنی را به شهروندان آموزش می‌دهند، گفت: در برنامه محله عمودی آموزش‌های چگونگی اطفای حریق، روش اطلاع‌رسانی حوادث، استفاده از جعبه F و موارد مربوط به آسانسور به صورت تئوری و عملی همراه با اجرای برنامه‌های شاد و موزیکال ویژه تمام گروه‌های سنی ارائه می‌شود.

وی گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، همراه و همگام با شهروندان مسئولیت‌پذیر در زمینه ایمن‌سازی ساختمان‌ها و کاربری‌ها حرکت می‌کند و به طور سیستماتیک به آموزش تمام اقشار جامعه در سنین‌ مختلف می‌پردازد.   

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: از آنجایی که حفاظت از جامعه در برابر خطرات نیازمند یک رویکرد پیشرو همراه با کسب مهارت و دانش است، وجود کارشناسان ایمنی و ساختمانی، سنگر امن پشتیبانی برای خطوط عملیات در سازمان‌های آتش نشانی است.

وی ادامه داد: واحدهای پیشگیری آتش نشانی در تلاش است تا با ایمن‌سازی کاربری‌های متفاوت در سطح شهر، بستری امن را ایجاد کند تا بتوان تعداد بالای حوادث شهری که به علت آشنا نبودن شهروندان و ساخت و سازهای غیرایمن رخ می‌دهد را کاهش داد.

گلابی با بیان اینکه واحدهای پیشگیری در این سازمان، نقش مهم و بسزایی را در کاهش حوادث شهری بر عهده دارد،  گفت: شعار "پیشگیری بهتر از درمان است" یک شعار کلیشه‌ای، اما با محتوایی غنی است که تحقق آن نیاز به برنامه‌ریزی‌های مدون، تعیین اصول و ماموریت‌ها و چشم‌اندازهای یک سازمان بزرگ همچون سازمان آتش نشانی است.

 وی ادامه داد: واحدهای پیشگیری در سازمان آتش‌نشانی نه تنها موظف به ایمن‌سازی ساختمان‌ها در مراحل مختلف هستند، بلکه بازدید و ایمن سازی صنوف، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، زمین‌های بازی کودکان و ارائه استانداردهای ایمنی نیز در دستور کار آنها قرار دارد و به طور کلی واحدهای پیشگیری، بازوی توانمند سازمان‌های آتش‌نشانی برای علاج واقعه پیش از وقوع هستند.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ ایمنی، افزود: فرهنگ ایمنی نیازمند یک بینش صحیح و ناشی از مسئولیت‌پذیری و آموزش است؛ فرهنگ ایمنی به معنای آن است که در یک محیط استاندارد و ایمن، زندگی و کار کنیم و از آموزش‌های لازم برای جلوگیری از وقوع حادثه و همچنین رفع آن در زمان وقوع بهره‌مند شویم.

کد خبر 386345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.