ماهانه ۴۰ آرایشگاه مردانه پلمب می‌شود

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان گفت: حدود یک هزار و ۱۴۰ واحد آرایشگری در شهر اصفهان فعالیت دارد که متأسفانه حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد از آرایشگاه‌ها در طول هر ماه به دلیل نداشتن مجوز پلمب می شوند.

سید مصطفی سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یک آرایشگر جوان برای شروع کار بدون احتساب هزینه رهن و اجاره باید حداقل هفتاد تا هشتاد میلیون تومان هزینه کند که متأسفانه هیچ گونه تسهیلاتی برای آرایشگران در هنگام آغاز بهه کار در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: جوانانی که سرمایه کافی برای ایجاد یک واحد صننفی را ندارند، کار خود را از سالن‌های آرایشی و به صورت مشارکتی شروع کرده و یا در سالن‌ها صندلی اجاره می‌کنند.

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان اعلام کرد: حدود یک هزار و ۱۴۰ واحد آرایشگری در شهر اصفهان فعالیت دارد  که متأسفانه حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد از آرایشگاه‌ها در طول هر ماه به دلیل نداشتن مجوز پلمب می شوند.

سلمانی ادامه داد: متأسفانه برخی آرایشگران آموزش‌های لازم را قبل از راه‌اندازی واحد صنفی دریافت نمی‌کنندو به همین دلیل موفق به دریافت پروانه فعالیت نمی‌شوند که در نهایت مجبور به پلمب واحد صنفی آنها هستیم.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های تعیین شده برای آرایشگاه‌های مردانه با توجه به زمانی که صرف می‌شود همخوانی ندارد، ادامه داد: تعرفه‌ها باید به طور سالانه بر حسب تورم افزایش یابد، آخرین نرخ نامه ما مربوط به دو سال پیش است که بر طبق آن تعرفه کوتاهی مو با حدود پنجاه درصد افزایش از ۱۲ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسیده است.

سلمانی تصریح کرد: ما برای اینکه آرایشگران دارای حق بیمه سختی کار شوند از مجلس شورای اسلامی کمک گرفتیم، اما نتوانستیم آرایشگران را صاحب بیمه سختی کار کنیم

کد خبر 386265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.