پوستر جشنواره مطبوعات استان اصفهان رونمایی شد

با حضور اصحاب رسانه از پوستر یازدهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  اصغرمختاری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان صبح امروز _ یکشنبه ۲۷ مرداد_ در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات، اظهار کرد: باید فعالیت های تخصصی در حوزه های مختلف توسط متخصصان این حوزه ها انجام شود و وزارت ارشاد سعی می کند فعالیت در بسیاری از حوزه ها را به بخش خصوصی واگذار کند؛ بر این اساس هیچ یک از پروژه هایی که مربوط به اختیارات وزارت ارشاد است، توسط این وزارت خانه اجرا نمی شود بلکه مجری پروژه های این وزارت خانه، بخش خصوصی است.

وی افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه یازدهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان تا ۳۱ مردادماه امسال تمدید شده است و امیدواریم خبرنگاران و اهالی رسانه با شرکت در این جشنواره بتوانند امتیازات خوبی را در جهت فعالیت خود کسب کنند.

سید محمد قلمکاریان،  مدیر اجرایی جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیک استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه خبرنگاران باید همچون فعالیت شان در تاریخ جاودانه باشند، گفت: امسال نیز همچون سال های دیگر این جشنواره با استقبال مناسبی از سوی خبرنگاران و اهالی رسانه استان اصفهان مواجه شد.

وی افزود: بخش های مقاله، عکس، سرمقاله، گزارش، صفحه آرایی، تیتر، طنز تصویری و مصاحبه از جمله مهم ترین بخش های این جشنواره در دوره یازدهم هستند و زمان اختتامیه یازدهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان متعاقبا اعلام خواهد شد.

قلمکاریان اضافه کرد: بخش ویژه فعالیت رسانه ای و مطبوعاتی درباره شعار سال "رونق تولید" نیز یکی از بخش های موضوعی در جشنواره امسال است و استقبال خوبی از سوی خبرنگاران از این بخش شده است. شعار امسال جشنواره مطبوعات استان اصفهان نیز نقش رسانه در گام دوم انقلاب اسلامی است.

خبرنگاران به جشنواره بیشتر توجه کنند

زهره والی پور، قائم مقام دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیک استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: ۲۲۱ نفر از اهالی رسانه اصفهان در جشنواره امسال شرکت کرده اند و تا کنون ۵۳۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که البته تعدادی از آنها ناقص بوده و به صاحبان آنها ارجاع داده شده است و این در حالی است که تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره در سال ۹۶، ۸۴۱ اثر بوده است و لازم است تا خبرنگاران توجه بیشتری به این جشنواره داشته باشند.

امیر احمد زندآور، رییس خانه مطبوعات استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه رسانه ها باید شرکت در جشنواره مطبوعات را در اولویت خود قرار دهند، اظهار کرد: تلاش های زیادی از سوی خانه مطبوعات و ادارات مختلف برای برگزاری این جشنواره در سطوح مختلف شده است. جشنواره مطبوعات یک پدیده تاریخی است که در تاریخچه رسانه های اصفهان به ثبت خواهد رسید.

وی افزود: رسانه ها از نقش غیر قابل انکار و قابل توجهی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برخوردار هستند و رقابت پذیری حرفه ای میان رسانه های ملی و منطقه ای یکی از رسالت های ذاتی مطبوعات است. محور موضوعی این جشنواره نیز یکی دیگر از بخش های مهم است که قصد دارد به مشکلات مختلف شهری همچون محیط زیست، ترافیک و آب بپردازد که از دغدغه های سیستم مدیریت شهری اصفهان است.

رضا صالحی پژوه،  مسئول کمیته داوران یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیک استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه فرآیند داوری جشنواره یازدهم کاملا علمی است، تصریح کرد: همه شاخص های علمی بررسی آثار برای داوران به صورت جزیی و علمی تدوین شده است و بر اساس موارد تعیین شده داوری ها انجام خواهد شد.

وی افزود: داورها بر اساس آیین نامه وزارت ارشاد باید شامل اساتید و مدرسان دانشگاه و اعضای هیات علمی، عضو هیات منصفه، روزنامه نگار پیشکسوت باشند. سعی شده در این دوره شرکت کنندگان از نتیجه بررسی آثارشان اطلاع پیدا کنند و از نتایج شاخص ها مطلع شوند.

کد خبر 386250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.