برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ وارد مرحله عملیاتی شده است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ وارد مرحله عملیاتی شده است، گفت: رویکرد اصلی برنامه اصفهان ۱۴۰۵ زیست پذیرتر و رقابت‌پذیر شدن شهر اصفهان است.

علیرضا صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: نخستین برنامه پنج ساله شهر اصفهان «اصفهان ۲۲+» بود که از سال ۷۵ آغاز و در سال ۷۹ خاتمه یافت.

وی با بیان اینکه برنامه دوم شهر «اصفهان ۸۵» تا سال ۸۴، برنامه «اصفهان ۹۰» تا سال ۸۹، برنامه «اصفهان ۹۵» تا سال ۹۴ ادامه داشته و برنامه «اصفهان ۱۴۰۰» سال آینده خاتمه پیدا می‌کند، افزود: در این پنج برنامه پروژه‌های بزرگی در اصفهان اجرا شد و البته بخشی از آنها در حال تکمیل است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه شهر در پنج برنامه پنج ساله شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: برنامه اصفهان ۱۴۰۵ هماهنگ کننده تمام فعالیت‌های شهرداری از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵ است و مسیر توسعه و تحول شهر را تعیین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی برنامه اصفهان ۱۴۰۵ زیست پذیرتر شدن و رقابت‌پذیر شدن شهر اصفهان است، خاطرنشان کرد: سیاست‌های اتخاذ شده در برنامه ۱۴۰۵ مبتنی بر تعامل معاونت‌ها، سازمان‌ها، مناطق، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به شهرداری همراه با مشارکت فعال نخبگان خواهد بود.

صادقیان گفت: نتیجه محوری و سنجش‌پذیری دو ویژگی بارز برنامه اصفهان ۱۴۰۵ است؛ نتیجه محوری بدان معنا است که برنامه، بخشی‌نگر نباشد و البته هدف از سنجش پذیری آن است که اقدامات انجام شده در سطوح مختلف ارزیابی و نتایج آن به مردم گزارش شود.

وی با بیان اینکه در برنامه اصفهان ۱۴۰۵ فرایند مدل‌های ارزیابی کارکنان، مدیران و سازمان‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: شاخص‌های زیست پذیرشدن شهر از جمله میزان تاب آوری، توسعه فرهنگ شهروندی و مباحث گردشگری در حال رصد است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تاکید کرد: اصل مشارکت‌دادن اقشار و گروه های مختلف مردمی، اصناف، دانشگاهیان و نخبگان در تدوین برنامه ۱۴۰۵ مورد توجه است تا برنامه ششم شهر اصفهان متفاوت‌تر از برنامه‌های قبل باشد.

وی با بیان اینکه در برنامه اصفهان ۱۴۰۵ توجه به آرمان‌گرایی در کنار واقع‌گرایی کامل‌تر از برنامه اصفهان ۱۴۰۰ است، گفت: با استفاده از مدل تعالی سازمانی نظم خوبی به برنامه‌های شهرداری اصفهان خواهیم داد که این گام از جمله اقدامات ماندگار خواهد بود.

صادقیان تصریح کرد: فرایند تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۵ از ۱۴ تیرماه سال جاری آغاز شده و ۱۴ تیرماه ۹۹ تقدیم شورای اسلامی شهر خواهد شد.

کد خبر 386178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.