ساخت سیستم پیشرفته مدیریت "ویدیووال‌ها" در کشور

متخصصان یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه رسانه‌های تعاملی، موفق به ساخت نمایشگرهای غول پیکر لمسی و سامانه پیشرفته مدیریت تصاویر شدند.

به گزارش  ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از راه‌های بهتر و بزرگ‌تر دیده شدن و همچنین یکی از رویکردهای مدرن آموزشی، استفاده از نمایشگر بزرگ در اماکن مختلف تجاری، آموزشی و فرهنگی، اتاق‌های مانیتورینگ و اتاق‌های کنترل است. حال چه بهتر که این نمایشگرهای غول پیکر به ابزار تعاملی که برای کاربر و مخاطب جاذب و جالب توجه است، نیز مجهز بوده و با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و قابل دسترسی، قیمت تمام شده محصول برای مشتری به حداقل ممکن برسد.

محققان شرکت دانش بنیان "نوآوران هزاره دانش" با ارائه ویدئو وال چند لمسی بزرگ و با ابعاد سفارشی، بدون استفاده از نمایشگرهای بزرگ و گران قیمت و توسط تکنیک‌های مدرن و فویل‌های نانو اکرلیک، سعی در رفع نیازهای مخاطبین در زمینه‌های مختلف نظیر آموزش، تبلیغات و سرگرمی داشته‌اند.

حسین مختاری، مدیر مهندسی و فروش شرکت دانش بنیان نوآوران هزاره دانش، اظهار داشت: این شرکت  که در سال ۱۳۸۹  فعالیت خود آغاز کرده، همواره تلاش داشته است با سرمایه‌گذاری انسانی و مادی در زمینه‌های تحقیق و توسعه، نوآوری، خلق و تجاری سازی ایده‌های خلاقانه، گام‌های موثری در راستای استقلال کشور و پیشبرد اقتصاد مقاومتی در زمینه علم و فناوری بردارد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله محصولات این شرکت سیستم مدیریت تصاویر است. سیستم‌های تصویری بزرگ و پیچیده از جمله ویدئو وال‌ها  و نمایشگرهای اتاق‌های کنترل، عمدتاً دارای چندین ورودی و بیش از یک خروجی است که  اصلاح و انطباق تصاویر، کنترل لحظه‌ای، برخط و بدون وقفه آن‌ها نیازمند سیستم‌های مدیریت تخصصی است. محققان این شرکت دانش بنیان قادر هستند درزمینه تأمین، نصب، راه اندازی  و نگهداری این سیستم‌ها به  متقاضیان، خدمت رسانی کنند.

مختاری افزود: یکی دیگر از محصولات این شرکت، میز لمسی با سایز ۳۲ تا ۸۴ اینچ با قابلیت تشخیص دو تا ۱۰۰ نقطه لمس همزمان است که قابلیت کار با انواع سیستم عامل‌ها و امکان طراحی نرم افزارهای اختصاصی و کاتالوگ‌های الکترونیکی به سفارش مشتریان را دارد. این میز دارای صفحه محافظ ، سیستم خنک کاری و سیستم محافظ برق امکان اتصال به شبکه از طریق کابل LAN و Wi-Fi است.

وی خاطرنشان کرد: از مزایای این سیستم‌ها می‌توان به  تعاملی (لمسی) بودن، بدون درز و یکپارچه بودن تصاویر، مدیریت آنی یا Real Time ، امکان طراحی تمام جزئیات بر مبنای سفارش و  اقتصادی بودن آن اشاره کرد .

به گفته مختاری، ویدئو وال‌های بزرگ این شرکت در داخل دکور و همچنین به صورت مستقل قابل نصب بوده، دارای قابلیت تشخیص چند لمس همزمان است که امکان تعامل همزمان چند کاربر  به صورت جداگانه و یا حتی کارهای گروهی را فراهم آورده و بر جذابیت سیستم می‌افزاید.

مختاری در خصوص میزان صرفه‌جویی حاصل از محصولات شرکت دانش بنیان  نوآوران هزاره دانش گفت: محصولات این شرکت از قبیل کیوسک و استند لمسی، میز لمسی و ویدیو وال‌ها که با استقبال خوبی هم از سوی خریداران مواجه بوده، حداقل ۴۰ درصد ارزان‌تر از نمونه‌های وارداتی است.

کد خبر 386086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.