روزانه بیش از ۴ هزار خودرو تولید می‌شود

وزیر صمت در خصوص شرایط کنونی صنعت خودروی کشور گفت: با تمهیدات انجام شده تولید این صنعت به وضعیت مناسبی رسیده است و اکنون آمار تولید روزانه خودرو به بیش از ۴ هزار دستگاه رسیده است.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونین وزارت صمت اظهار کرد: علی رغم وجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها، شرایط حاضر نشان دهنده این اصل مهم است که "ما می‌توانیم" از این شرایط عبور کنیم و با انسجام در عملکرد و همراهی همدلانه تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم.

وی افزود: دشمن دنبال ایجاد دومینوی تعطیلی در واحدهای صنعتی کشور بود ولی با همت همه دست اندرکاران، صنعتگران و تولیدکنندگان کشور؛ تولیدات منتخب کالایی کشور در عموم کالاها در ۱۰ ماهه گذشته افزایشی بوده است.

وزیر صمت خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی برای حفظ تولید هر کاری لازم باشد باید انجام دهیم، در این راستا حاضریم اختیارات را کاملاً تفویض کنیم، هدف را نباید فراموش کنیم همه بخشنامه‌ها و این جلسات با اولویت تحقق این هدف باید مورد نظر قرار گیرند.

رحمانی اضافه کرد: جنگ اقتصادی تحمیلی به کشورمان همراه با جنگ روانی است و دشمن همچنان دنبال القای ناامیدی در میان مردم است که در این راه نیز همواره با شکست مواجه می‌شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: برای جلب حمایت حداکثری مردم که از ضروریات توسعه پایدار به شمار می‌آید، ملموس بودن آثار و نتایج سرمایه گذاری ها و اقدامات انجام شده در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور دارای اهمیت فراوانی است و انتظار می‌رود این مهم به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه مسئولین وزارت صمت قرار گیرد.

رحمانی افزود: بر اساس آمارهای موجود، در ۱۰ ماهه سال جاری صادرات کشور افزایشی بوده و به لحاظ وزنی ۱۸ درصد رشد صادرات اتفاق افتاده است که البته در شاخص ارزش صادرات، با عنایت به تغییر مبنای محاسبات از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران و کاهش ۳۰ درصدی پایه ارزش گذاری، حجم صادرات و ارزش آن همخوانی لازم را دارند.

وی خبر داد: از آبان ماه سال جاری که عضویت موقت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا پذیرفته شده است، صادرات ما به این کشورها حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و با توجه به ظرفیت ۲۷ میلیارد دلاری صادرات در ردیف‌های تعرفه‌ای که دارای تخفیف و معافیت نسبت به کشورمان است، رقم صادرات ایران می‌تواند جهش فوق العاده ای داشته باشد؛ لذا ضرورت دارد بخش خصوصی با اطلاع دقیق از اقلام و کالاهای مورد نظر، روی توسعه صادرات آنها برنامه ریزی بهتر انجام داده و با لحاظ کیفیت از این فرصت نهایت بهره را ببرد.

کد خبر 386042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.