رویترز: حرکت نفتکش گریس-۱ آغاز شد

خبرنگار یک رسانه انگلیسی در جبل‌الطارق از آغاز حرکت نفتکش گریس-۱ پس از رفع توقیف آن خبر داد.

به گزارش ایمنا، خبرنگار رویترز بعد از ظهر امروز –جمعه ۲۵ مردادماه- گزارش داد نفتکش ایرانی گریس-۱ (آدریان دریا) که روز گذشته (پنجشنبه) با حکم قاضی دادگاه عالی جبل‌الطارق رفع توقیف شد، دقایقی پیش به حرکت درآمده و آماده عزیمت به سمت مقصد خود شده است.

خبرنگار رویترز «افزایش دود خارج شده از دودکش» کشتی گریس-۱ را به عنوان نشانه‌ای از آغاز حرکت آن در نظر گرفته است؛ با این حال، اطلاعات درج شده در پایگاه دریانوردی Vesselfinder نشان می‌دهد که سرعت نفتکش آدریان دریا در لحظه ارسال خبر تنها ۰.۳ نات (حالتی نزدیک به توقف) است.

تا این لحظه سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران خبر حرکت نفتکش «آدریان دریا» به سمت مقصدش را به‌طور رسمی تایید نکرده است.

نفتکش گریس-۱ که امروز (جمعه) سازمان بنادر و دریانوردی از تغییر نام آن به «آدریان دریا» خبر داد، حدود ۴۰ روز پیش به بهانه بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» توسط شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

در پی توقیف نفتکش گریس‌ــ‌۱ برخی منابع خبری مدعی شدند که این نفتکش حامل سلاح بوده است اما دولت محلی منطقه جبل‌الطارق پس از انجام بررسی‌های آزمایشگاهی دقیق تاکید کرد که نفتکش گریس‌ــ‌۱ تنها حامل نفت خام بوده است.

دادگاه عالی جبل‌الطارق ابتدا در روز جمعه ۱۴ تیر حکم توقیف این نفتکش حامل نفت ایران را به ‌مدت ۱۴ روز تمدید کرد و پس از پایان این دوره بار دیگر حکم به تمدید ۳۰ روزه توقیف نفتکش گریس‌ــ‌۱ داد.

سرانجام -پنجشنبه ۲۴ مردادماه، دادگاه عالی جبل‌الطارق با بی‌اعتنایی به فشارها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس-۱ (آدریان دریا) حکم آزادی آن را صادر کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 386023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.