۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
ثبت کباب گلپایگان پازل فرهنگ ملی ایران را تکمیل کرد

گلپایگان- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ورود هر گردشگر خارجی به کشور ۱۳۷۵ دلار برای هر منطقه ارز به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، ولی تیموری امروز (جمعه) در حاشیه جشنواره کباب و لبنیات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی به جشنواره‌ها نگاه اقتصادی و فرهنگی دارد چرا که از لحاظ فرهنگی آداب و رسوم و سنت بومی شهرها را به گردشگران معرفی می‌کند.

وی افزود: از لحاظ اقتصادی برای کشور درآمدزایی به همراه دارد چرا که به ازای ورود هر گردشگر به کشور یک هزار و سیصد وهفتاد و پنج دلار برای کشور ارزآوری به همراه دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با چالش‌های مغرض گونه دشمنان چهره خوبی از کشور ما در دنیا تعریف نشده و حتی تردید نیز ایجاد کردند، اما با برگزاری این جشنواره‌ها و توسعه گردشگری وقتی گردشگران خارجی به کشور سفر کند قطعأ دیدگاه آن‌ها نسبت به مردم و کشور ما تغییر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: کباب و لبنیات گلپایگان قدمت چند صد ساله دارد و ثبت کباب گلپایگان در فهرست آثار ناملموس کشور پازل فرهنگ ملی ایران را تکمیل کرد.

۵۰ درصد جی پی دنیا به سمت گردشگری خواهد رفت

در ادامه علی بختیار، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اقتصاد وابسته به نفت یکی از مهمترین مشکلات کشور و مانعی برای توسعه یافتگی کشور است.

وی گفت: باید گردشگری را در زمینه فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، دامداری، مذهبی و ورزشی و غیره متناسب با قانون اساسی توسعه دهیم، یکی از کم هزینه‌ترین راه‌های اشتغال زایی توسعه گردشگری است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال‌های آینده ۵۰ درصد جی پی دنیا به سمت گردشگری خواهد رفت و اگر ما در کشور به سمت آن نرویم با چالش مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه گلپایگان با داشتن بیش از ۶۰ هزار رأس دام در گذشته به هلند ایران معروف بود، گفت: چراگاه‌های طبیعی گلپایگان کیفیت علوفه‌ای دام‌ها را دوچندان کرده است که اثر آن به طعم و مزه غذای کباب افزوده شده است.

در کنار جشنواره ۱۰۰ غرفه  برپا است

در ادامه حسین یارمحمدیان، فرماندار گلپایگان در ادامه همچنین اظهار کرد: سال گذشته جشنواره کباب برای نخستین بار در گلپایگان با شرکت بیش از ۱۶ هزار نفر برگزار شد که فروش کباب در یکسال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

وی گفت: امسال با بسیج همگانی و مشارکت دستگاه‌ها دولتی و غیر دولتی و بخش خصوصی به مدت دو روز در روزهای ۲۴ مرداد تا ۲۵ مردادماه جشنواره کباب و لبنیات در حال اجرا و همچنین صد غرفه شامل پخت کباب گلپایگان، صنایع دستی، سوغات گلپایگان، توانمندی‌های غذایی و لبنیاتی در پارک جنگلی گلپایگان نیز برپا شده است.

کد خبر 385984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.