جبران کسری بودجه با افزایش بهره‌وری سرمایه‌های دولتی ادارات

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: باید به دنبال جبران کسری بودجه از طریق افزایش بهره وری سرمایه های دولتی در ادارات باشیم و از نیروهای انسانی استفاده مناسب کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن قاضی عسگر، صبح امروز پنج شنبه _۲۴مردادماه_ در نشست علمی مسائل اقتصاد کلان کشور در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی ، اظهار کرد:

وی با اشاره به میزان هدر رفت انرژی در کشور، افزود: چه کسی درباره هدر رفت انرژی در کشور پاسخگو است؟ چرا یک تصمیم قاطع درباره هدر رفت منابع انرژی در کشور گرفته نمی شود؟ 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به عرضه دلار ۴۲۰۰ تومانی در بازار، خاطر نشان کرد: تاچه زمانی باید شاهد عرضه دلار با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و ایجاد فساد و رانت در کشور باشیم؟ لابی کسانی که از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی استفاده می کنند از قدرت اجرایی دستگاه اقتصادی کشور بیشتر است. 

نرخ بالای مالیات زمینه ساز فرار مالیاتی است

قاضی عسگر اضافه کرد: تعداد زیادی از شرکت های دانش بنیان از افزایش نرخ دلار آسیب دیده اند و شرکت های دانش بنیان از این طریق از دست می روند. 

وی ادامه داد: نرخ ۲۵ درصدی مالیات برای فعالان اقتصادی بسیار زیاد است. فعالان اقتصادی که از صفر تا صد فعالیت خود را خودشان مدیریت می کنند، رغبتی به پرداخت ۲۵ درصدی مالیات ندارند و همین فضایی برای فرار مالیاتی ایجاد می کند. 

کد خبر 385874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.