عارف: هنرصداوسیما سرمایه سوزی است

تحولات امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

قرار نیست پسماندهای هسته‌ای دیگر کشورها را بپذیریم

آیت الله یزدی از فقهای شورای نگهبان چند روز پیش عنوان کرد: «اخیراً طرحی که مورد تصویب مجلس قرار گرفته بود به شورای نگهبان آورده شد. این طرح عبارت است از آنکه دولت‌های استکباری بتوانند پسماندهای انرژی اتمی خود را در کشور دفن کنند؛ استکبار همیشه این پسماندها را در کشورهای عقب مانده دفن می‌کنددر همین راستا هم روز گذشته شورای نگهبان با تایید نکردن این مصوبه اعلام کرد این کنوانسیون دارای ابهاماتی است و مشخص نیست که آیا شروط آن الزام آور است یا خیر.

حشمت‌الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همین زمینه گفت: در متن این کنوانسیون نیز به هیچ وجه چنین موردی مطرح نشده است. حقیقت ماجرا آن است که هرچند انرژی هسته ای از پاک ترین و پرکاربردترین منابع تامین انرژی در جهان است با این حال اگر مدیریت درستی در رابطه با پسماندهای آن صورت نگیرد می تواند چالشی خطرناک برای محیط زیست و بشر را ایجاد کند. از همین رو نیز دولت پذیرفته است تا به این کنوانسیون ملحق شود. بخش اعظمی از کشورهای دیگری که از این انرژی استفاده می کنند نیز به آن پیوسته اند. در هیچ یک از مفاد این کنوانسیون هیچ اشاره ای به اینکه کشورهای عضو ملزم به پذیرش پسماندهایی از کشورهای دیگر باشد دیده نمی شود.

جمنا با جامعه روحانیت همکاری می کند اما...

مهدی چمران نائب رئیس جمنا، با اشاره به بحث های پیرامون تشکیل شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: این شورا ساز و کار اجرایی مانند جبهه مردمی نیروهای انقلاب ندارد، بنابراین مجموعه قابل حرکت در مسائل مختلف همین گروه‌ها و تشکل‌ها هستند و این مجموعه لزوما یک شورا برای هماهنگی است. او با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز یک حزب نیست افزود: زمانی که مجموعه جامعه روحانیت حزب سیاسی نیست، پس ائتلاف و حرکت سیاسی نخواهد داشت و سطح بالاتری را شامل می شود. چمران بر همکاری و هماهنگی تشکل‌های اصولگرا و خصوصا جمنا به جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد. نائب رئیس جمنا درباره دیدار و مباحث مطرح شده در خصوص ائتلاف احمدی نژاد با قالیباف اظهار کرد: از این دیدار و مطالب مطرح شده پیرامون آن اطلاعی ندارم و دیدار هماهنگ شده ای نبوده است و مطلع شدم که ائتلافی در کار نبوده و صرفا یک ملاقات بوده است. چمران در پاسخ به سوالی در مورد نظرش درباره حضور احمدی نژاد و قالیباف به عنوان نامزدهای جریان اصولگرایی نیز گفت: انشاءالله همه با هم خوب باشند و برای خدا کار کنند و در کنار هم باشیم.

هنر صدا و سیما، سرمایه سوزی است

محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی، هنری و بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون با بیان اینکه اخلاف نظر در قشر نخبه بعضا باعث ایجاد تضاد می شود، تصریح کرد: دغدغه ها و گلایه هایی که از زبان شما مطرح شد و از بی توجهی به هنر و هنرمندان به حق انتقاد داشتید، یکی از علت‌های آن این است که امورات هنری توسط کسانی اداره می شود که بعضا با هنر بیگانه هستند و یکی از نهادهایی که باید در حفظ سرمایه‌های خود از جمله هنرمندان کوشا باشد صدا و سیما است. با کمال تاسف این رسانه به جای آنکه کارخانه آدم سازی باشد هنرش سرمایه سوزی است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی هنوز ضوابط فعالیت های فرهنگی تعیین نشده برای همین شاهد سانسور آثار فرهنگی توسط کسانی هستیم که بعضا شاید آشنایی با مقوله فرهنگ و هنر ندارند. وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شرایطی که شاهد برخی سوء تدبیرها و همینطور تلاش عده‌ای برای نا امیدکردن مردم هستیم، متاسفانه برخی آثار هنری هم در راستای تشدید این نا امیدی است. البته این سخن به مفهوم انتقاد نکردن نیست ولی برخی از برنامه‌هایی که به ویژه از صدا و سیما پخش می‌شود فقط و فقط برای خالی کردن دل مردم است.

رئیس فراکسیون امید از اصلاح اساسنامه  صدا و سیما در مجلس خبر داد و گفت: باید اداره این رسانه به گونه‌ای باشد که در شان یک نهاد ملی باشد به همین دلیل اصلاح اساسنامه صدا و سیما در دستور کار مجلس است.

حضور رژیم صهیونیستی در آب‎های خلیج فارس ممکن است باعث ایجاد جنگ در منطقه شود

علی رضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: امنیت خلیج فارس از اولویت‎های ایران است و  معتقدیم که خطوط کشتی‎رانی ایران نیر باید بین‎المللی باقی بماند. وی تاکید کرد: پیام ما به کشورهای منطقه و جهان این است که ایران تا زمانی امنیت تنگه هرمز را تامین می‌کند که نفت خود را صادر کند. فرماند نیروی دریایی سپاه  پاسداران ضمن هشدار درباره هرگونه حضور غیر قانونی در آب‎های خلیج فارس و تنگه هرمز گفت: آمریکا و انگلیس باید مسئولیت حضور رژیم صهیونیستی در خلیج فارس را بر عهده بگیرند و همچنین هر گونه حضور رژیم صهیونیستی در آب‎های خلیج فارس غیر قانونی است، چون ممکن است باعث ایجاد جنگ در منطقه شود. تنگسیری تاکید کرد:  هر زمانی که مسئولان ایرانی بخواهند، می ‏توانند هر کشتی را توقیف کنند، حتی اگر آن کشتی آمریکایی یا انگلیسی باشد.

اظهارات عجیب حدادعادل

غلامعلی حداد عادل اخیرا در اظهار نظری گفته است: «نارضایتی کنونی جامعه از دولت برای جریان اسلام‌گرا در انتخابات پیشرو یک فرصت است.» محمدتقی  رهبر در واکنش به اظهارات حداد عادل گفت: باید از ایشان سوال کرد که منظورش از این حرف چیست. در شرایط کنونی مشخص است که نارضایتی جامعه به این جریان و آن جریان ربطی ندارد و به فشارهایی مربوط می‌شود که دشمن به ما تحمیل کرده است. حتی باید گفت این چالش‌ها و ضعف‌ها در همه دولت‌ها بوده است و این‌طور نیست که همه تقصیرها را به دوش دولت فعلی بیندازیم.» 

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای و سیاسی اصولگرا نیز با انتقاد از اظهارات اخیر حداد عادل درباره انتخابات اسفندماه ۹۸، در توئیتی نوشته است: آقای حداد عادل در اظهارنظری عجیب گفته است: "نارضایتی کنونی جامعه برای جریان ما در انتخابات پیش‌رویک فرصت است." اگر او این حرف را صریح پس نگیرد چه تفاوتی وجود دارد میان دیدگاه ‎نیکولو ماکیاول و غلامعلی حداد عادل؟ قرار بود به اینجا برسیم ‎مااصولگراها؟

به نظر می رسد حدادعادل فراموش کرده است که از ضرورت‌های فرصت‌طلبی سیاسی آن است که یک برنامه منسجم و نقشه راه جذاب ارائه شود تا بتوان با تکیه بر آن آرای شهروندان ناراضی را در سبد طیف سیاسی خود ریخت نه آنکه با ردیف کردن لیستی از عوامل ناراضی کردن مردم، آنها را دلسرد از کلیت عملکرد حاکمیت و حتی حضور در پای صندوق های رای کرد. استراتژای که تنها و تنها حکایت از خالی بودن دست این طیف از سیاسیون در ارائه برنامه و ایده نو برای جذب رای دارد.

جنجال‌سازی جدید تندروها درباره فوت آیت‌الله هاشمی و استخر فرح

غلامعلی رجایی مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص تکرار ادعای حمید رسایی مبنی بر فوت آیت الله هاشمی در استخر فرح بیان‌کرد: قبلاً در چند یادداشت مواضع آقای رسایی را نقد کرده ام. این را بارها گفته ام که در کنار تایید صلاحیت یک امتحان آی کیو هم برای نمایندگان مجلس بگذارند تا درصد آی کیوهای پایین مشخص شود. امثال حمید رسایی پیرو انان گوبلز، وزیر تبلیغات هیتلر در دوران نازی هستند، گوبلز می‌گفت «یک دروغ را آنقدر تکرار کنید که جا بیافتد» آقای رسایی نان امام صادق خورده و عمامه به سر گذاشته باید بداند که در اسلام چه توصیه ای به شنا شده است خصوصاً وقتی که جنبه درمانی داشته باشد. هاشمی در تشریفات امنیتی در تراز بعد از رهبری بود. طبق گفته مهندس محسن در سال ۷۵ این استخر آماده سازی شد که در ابتدا یک حوضچه کوچک ساخته شود و بعد ها توسعه یافت. من عکس استخر و عکس اقای هاشمی را در کفن منتشر کردم که نشان‌ می دهد این موضوع اصلا ابعادی ندارد. صحبت آقای رسایی دروغ است اول اینکه فرح استخر نداشته است دوم در کاخ سعدآباد نبوده است. برای اینکه آقای رسایی به عنوان کسی که عمامه دارد و نمایندگی مردم را برعهده داشته متوجه شود، دروغ دیگر او که چالش برانگیز بود را یادآوری می کنم، ایشان گفته بود که سید علی خمینی در مراسم ۹ دی حضور یافته و از او خواسته شد که یک عکس منتشر کند و او ساکت شد و گفتند که بعد ها منتشر می کنیم و هنوز هم خبری نیست.

رجایی با بیان اینکه "این اظهارات دروغ رسایی در ادامه دروغ های دیگر است" گفت: سن امثال رسایی سن رفتن است، فکر آخرت باشند. هاشمی هر چه بود در نظر مردم خوب بود. استقبال و بدرقه مردم از تشییع ایشان بهترین برگ برنده هاشمی بود. این دروغ ها به جایی نمی رسد جز اینکه صاحب دروغ را رسوا کند. از رسایی دعوت می کنم خاطرات  مرحوم هاشمی را مطالعه کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نتوانست ثابت کند سعید امامی جاسوس بوده است

روح‌الله حسینیان پیرامون مجادله خود با نیازی بر سر جاسوس‌خواندن سعید امامی گفت: گفتم که آقای نیازی شما چه دلیلی برای جاسوسی دارید؟ ایشان فرمودند که آقای سعید اسلامی در سال ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ سال آخر دبیرستان و اول دانشگاه در آمریکا درس خواندند و در منزل دایی ایشان که وابسته نظامی ایران در آمریکا بوده.

سؤال کردم که غیر از این چه دلیل دیگری دارید؟ باز فرمودند که تحلیل سیاسی قطعی ما این است که جاسوس بوده است.
گفتم که دلیل قضائی شما چیست؟ بعد شروع کردم به اشکال‌کردن… گفت که به هر حال این تحلیل ماست. گفتم که این حرف‏‌ها را نزنید. آبروی کسی را که خدمت به جمهوری اسلامی کرده می‏‌برید و بعداً می‏‌گویید تحلیل ما این است. بعداً جواب خدا را چه می‏‌دهید؟ …

سؤال کردم که آقای نیازی به هر حال من هم قاضی بوده‌ام و در این کشور ۱۸ سال قضاوت کرده‌ام. گفتم که آیا سرپلی گرفتید؟ گفتند نه. گفتم که آیا شناسایی کردید که هنوز دستگیر نکردید؟ گفتند نه. گفتم که آیا ابزار و ادواتی گرفتید؟ گفتند نه. گفتم آخر پس چطوری می‏‌آیید چنین ادعایی می‏‌کنید؟ من خیال کردم که آقای نیازی واقعاً همه اطلاعات را نمی‏‌خواهد به من بگوید. خدمت آقای هاشمی‌رفسنجانی بعد از این ملاقات رسیدم و همین تحلیل خودم را ارائه دادم. گفتم که من خیال کردم که شاید آقای نیازی نخواسته همه ادلّه جاسوسی را به من بگوید، گفتند نه اتفاقاً خدمت مقام معظم رهبری هم که بودیم، وقتی سران سه قوه تشکیل جلسه دادند، آقای نیازی ادله جاسوسی‏‌اش را همین‏‌ها مطرح کردند و من ایراد گرفتم و گفتم که آقای نیازی این‌ها دلیل بر جاسوسی نیست و آقای نیازی هم تا پایان نتوانستند پاسخ بدهند و آخر هم مقام معظم رهبری فرمودند که آقای نیازی بالاخره شبهه آقای هاشمی جواب داده نشد. این عین عبارتی بود که آقای هاشمی طرح کردند.»

کد خبر 385570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.