اسلوونی از ایده‌های جوانان برای طراحی شهری بهره می‌برد

مقامات رسمی لیوبلیانا از جوانان خلاق شهر دعوت کرده‌اند ایده‌های خود را برای طراحی بهتر شهری ارائه دهند تا بهترین طرح به مرحله اجرا در آید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بهبود زیست‌پذیری شهری یکی از مهم‌ترین اهدافی است که شهردار پایتخت اسلوونی طی دوران مدیریت خود در پیش گرفته است. در همین راستا از جوانان شهر خواسته شده است خواسته‌ها و ایده‌های خلاقانه خود را برای افزایش کیفیت زندگی به شهرداری تحویل دهند تا از بین آن‌ها، بهترین طرح‌ها پیاده‌سازی شود. توجه به فضاهای سبز و مکان‌هایی برای ایجاد ارتباط هر چه بیشتر بین شهروندان از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که جوانان باید در طرح‌های پیشنهادی خود در نظر بگیرند.

مقامات ارشد لیوبلیانا اعلام کرده‌اند که تمام زنان و مردان جوان داوطلب بین ۱۸ تا ۲۹ سال می‌توانند در ارائه ایده‌های خود برای افزایش زیست‌پذیری شهر شرکت کنند. در عوض، شهردار نیز از سرمایه‌گذاری لازم برای برگزاری کارگاه‌های آموزش طراحی برای این افراد و بودجه لازم برای پیاده‌سازی پروژه‌های برگزیده خبر داده است. این کار نه تنها مزایایی برای شهر در بر خواهد داشت به افزایش مهارت جوانان نیز برای یافتن شغل کمک زیادی خواهد کرد.

البته این اولین باری نیست که مقامات محلی لیوبلیانا از توان جوانان برای توسعه بهتر شهر بهره می‌گیرند؛ پیش از این نیز بسیاری از تصمیمات شهری بر اساس نگرش و خواسته‌های شهروندان اتخاذ شده است و در واقع این پنجمین سالی است که جوانان در طراحی‌های شهری مشارکت می‌کنند. با این حال، برنامه‌های امسال متفاوت با سال‌های گذشته است و شرکت‌کنندگان باید یکی از مؤلفه‌های خلاقیت، ایجاد پیوند بین شهروندان و افزایش فضاهای سبز را برای آغاز طراحی خود انتخاب کنند.

تا کنون تعداد زیادی از طرح‌های برگزیده به شهردار لیوبلیانا تحویل داده شده و قرار است پس از برگزاری چندین جلسه بین اعضای شورای شهر، با حضور شهردار، بهترین طرح‌ها برای پیاده‌سازی معرفی شود.

کد خبر 385504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.