سنت قربانی کردن باید در جامعه حفظ شود

گلپایگان- امام جمعه موقت گلپایگان گفت: بندگی کردن در مقابل خدا بی نیازی می‌آورد و یقین و اخلاص عمل به انسان عنایت می‌کند تا در فتنه‌هایی که به وجود می‌آید راه صحیح را بتوانیم انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام عباس یزدان پرست امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: مهمترین هدف و انگیزه حرکت امام حسین از مکه به سمت کوفه احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، بنابراین وظیفه ما امر به معروف و نهی از منکر برای ارشاد هنجارشکنان در جامعه است تا به سمت ارزش‌ها دعوت شوند.

وی با بیان اینکه الگوی شهدای ما شهدای کربلا بودند، تصریح کرد: برخی بی نیازی را در قدرت می‌دانند و با هر شگردی مانند تهمت زدن حاضرند کسی را از قدرت کنار بزند تا خودشان به قدرت برسند اما بی‌نیازی را باید از خدا طلب کرد.

امام جمعه موقت گلپایگان گفت: بندگی کردن در مقابل خدا بی نیازی می‌آورد و یقین و اخلاص عمل به انسان کمک می‌کند تا در فتنه‌هایی که به وجود می‌آید راه صحیح را بتوانیم انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه سنت قربانی کردن باید در جامعه حفظ شود، گفت: باید حق را شناخت و سپس افراد را برحق عرضه کرد، در روز عید قربان حضرت ابراهیم (ع) مورد آزمایش خداوند قرار گرفت و به همین جهت محبوب‌ترین انسان‌ها نزد خدا است.

یزدان پرست با بیان اینکه شرکت در دعای روزعرفه ثواب بزرگی دارد، گفت: نخستین شرط تحقق دعا این است که انسان از همه ببُرد و از همه جا منقطع شود و باور کند که فقط باید از خدا طلب حاجت کند.

کد خبر 385286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.