کیهان کلهر برنده جایزه ومکس ۲۰۱۹ شد

کیهان کلهر برنده جایزه بهترین هنرمند سال ۲۰۱۹ از سوی همایش موسیقی ملل ومکس شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بخشی از متن برگزارکنندگان ومکس (WOMEX) نوشته  این جایزه برای تسلط بر ساز کمانچه و نوآوری و همکاری بی وقفه برای رساندن سنت موسیقی کلاسیک فارسی به گوش مردم در سراسر جهان به کیهان کلهر اهدا شده است.

"برای کیهان کلهر، کمانچه صدای اوست. وقتی او می نوازد، زبانی کامل خلق می کند که با مردم سراسر جهان، از قرن ها گذشته تا آینده ارتباط برقرار می کند. کیهان کلهر در طول زندگی حرفه ای خود با بهترین نوازندگان از سراسر ایران همکاری کرده و موسیقی عامیانه کردستان و خراسان را مطالعه کرده است.

در صحنه بین الملل، کلهر بیشتر به خاطر همکاری های جهانی اش مشهور است. او با هنرمندان مختلف از فرهنگ‌های دیگر همکاری‌هایی داشته‌است. همکاری هنری کلهر با اردال ارزنجان از ترکیه، شجاعت حسین خان از هند، یویوما از چین، ژائو ژیپینگ، عالیم قاسمف از جمهوری آذربایجان، بروکلین رایدر از آمریکا، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، کوارتت کرونوس،و گروه سازهای بادی هلند، او را به هنرمندی بین‌المللی تبدیل کرده ‌است."

کیهان کلهر نیز در پیامی به برگزار کنندگان ومکس نوشته است: "دریافت جایزه هنرمند ومکس برای من بسیار مهم است. این جایزه به رسمیت شناختن فرهنگ غنی وطن من ایران و یک هنر بی سن و سال ایرانی است که در سراسر جهان شکوفا و محبوب است. همان طور که نیروها در سراسر جهان پدید می آیند و به سمت تفرقه افکنی می روند، موسیقی ما را گرد هم می آورد و انسانیت مشترک ما را به یاد می آورد..."

کیهان کلهر آهنگ‌ساز و نوازنده کرد اهل ایران و کمانچه ساز تخصصی او است، وی در کنار کمانچه، تنبور، سه‌تار و شاه‌کمان نیز می‌نوازد.

کد خبر 385272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.