ارائه تسهیلات به احداث گلخانه در اصفهان

سمیرم- استاندار اصفهان گفت: هر تعداد وام بدون محدودیت ۹ درصد برای احداث گلخانه در منطقه پادنای علیا شهرستان سمیرم ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، عباس رضایی در هجدهمین جلسه شورای عشایری استان اصفهان که در روستای رهیز پخش پادنای علیای این شهرستان برگزار شد با اشاره به تجمع زیبای مردم فرهیخته ایل های قشقایی، بختیاری و عرب در کنار یکدیگر افزود: همان گونه که امام راحل فرمودند عشایر ذخایر انقلاب اند و شما فرزندان استادانی همچون بهمن بیگی، حکیم جهانگیرخان قشقایی و فضائلی هستید.

استاندار اصفهان با اشاره به همدلی، همنوایی و همراهی عشایر و روستاییان با یکدیگر خاطر نشان کرد: تمامی موضوعات، نامه ها و مواردی که در این منطقه به دست من رسیده است با مسئولان ذی‌ربط مطرح خواهیم کرد.

رضایی با اشاره به پتانسیل بالای این منطقه افزود: من معتقدم که در این منطقه باید علاوه بر باغداری به دامداری و گردشگری نیز پرداخته شود.

رضایی با اشاره به حضور مدیر کل جهاد کشاورزی در این جلسه ادامه داد: وام ۹ درصد به تمام درخواست ها برای احداث گلخانه در این منطقه بدون محدودیت ارائه خواهد شد به شرطی که جهاد کشاورزی سمیرم با هماهنگی جهاد کشاورزی استان محل مورد نظر را از نظر کارشناسی تایید کنند.

وی همچنین با اشاره به تولید ۳۰ درصدی گوشت کشور توسط عشایر افزود: دست عشایر را در این رابطه به گرمی می‌فشاریم اما این میزان کم است و باید راه حل هایی برای افزایش این میزان بیاندیشیم. درست نیست که با وجود توان عشایر از سایر کشورها گوسفند وارد کنیم.

وی همچنین افزود: یکی از مسائل اصلی این قضیه اصلاح نژاد دام است که باید به این سمت حرکت کنیم و نژاد های قبلی را رها کنیم و از مدل های سنتی دامداری فاصله بگیریم.

رضایی در رابطه با حوزه گردشگری این منطقه افزود: اعتقاد بر این نیست که طرح های گردشگری در تمام منطقه توسعه یابد زیرا نه تنها به تولید آسیب می زند بلکه ممکن است تهدیدی برای باغات و مناطق سبز باشد.

کد خبر 385252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.