اجرای ۳۲ برنامه تابستانی در منطقه دو

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: منطقه دو شهرداری اصفهان در تلاش بوده است تا در راستای تحقق شهر زیست‌پذیر و آموزش آموزه‌های فرهنگ شهروندی، تمامی مولفه‌های آموزشی، تربیتی، تفریحی و نشاط اجتماعی را در برنامه‌های خود لحاظ کند و امسال با برگزاری ۳۲ برنامه متفاوت به استقبال تابستان رفت.

محمد کیهانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تابستان امسال منطقه دو شهرداری اصفهان با ۳۲ برنامه به استقبال تابستان رفت، ویژه برنامه‌های نشاطستان از ابتدای تابستان امسال و در بوستان قلمستان آغاز شد.

وی افزود: نخستین برنامه نشاطستان منطقه افتتاح بازارچه مشاغل خانگی و صنایع دستی بانوان سرپرست خانواده بودکه به مدت ۲۱ روز در بوستان قلمستان برگزار شد، این برنامه با هدف ترویج و توسعه مشاغل خانگی و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار انجام شد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری هفت برنامه ویژه دهه کرامت در سطح منطقه، خاطرنشان کرد: تعدادی از این برنامه‌ها همزمان با برنامه‌های سپاه صاحب الزمان برگزار شد و بخشی دیگر از برنامه‌ها نیز توسط شهرداری منطقه انجام شد.

کیهانی تصریح کرد: برنامه‌های نشاطستان شهرداری منطقه دو جمعه هر هفته در محلات و پارک‌های سطح منطقه و در بوستان قلمستان برگزار می‌شود، همزمان با آغاز دهه کرامت نیز هفت ویژه برنامه در سطح منطقه برگزار شد، حضور خادمان امام رضا(ع) و نقاره زنی در سطح منطقه و بوستان‌های آن نیز از جمله برنامه‌های دهه کرامت منطقه دو شهرداری اصفهان بود.

وی ادامه داد: همزمان با آغاز دهه ولایت هشت ویژه برنامه شب‌های عید از عید قربان تا عید غدیر در قالب برنامه‌های نشاطستان و پارک قلمستان برگزار می‌شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان تصریح کرد: همزمان با آغاز دهه ولایت، روز پنج شنبه ۲۴ مردادماه ویژه برنامه‌ای با عنوان یک روز بدون خودرو از ساعت ۱۸ در پارک قلمستان برگزار و غرفه‌‎هایی در پارک قلمستان، حاشیه پارک قلمستان و خیابان ملت برپا می‌شود.

کیهانی با اشاره به خانواده محور بودن برنامه‌های برگزار شده، افزود: محتوای برنامه‌های نشاطستان که پنج شنبه هر هفته در سطح منطقه برگزار می‌شود، آموزش آموزه‌‎های شهروندی است، این برنامه‌ها با محوریت موضوعاتی مثل تجمل‌گرایی، پسماند و تفکیک زباله و در قالب برنامه‌های تئاتر عروسکی با دیالوگ‌ها و متن‌های مرتبط برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه‌هایی با موضوع فرهنگ ترافیک، تربیت فرزند، فرزند پروری و کنترل خشم از جمله دیگر برنامه‎های نشاطستان منطقه دو شهرداری اصفهان است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه‌های تفریحی از جمله بازی‌های میدانی خانوادگی جمعه هر هفته و در سطح بوستان‌های منطقه برگزار می‌شود در این برنامه‌ها خانواده‌ها بازی‌های تفریحی را به صورت گروهی انجام می‌دهند.

کیهانی افزود: برگزاری بازی‌های هیجانی به منظور کنترل هیجانات و انجام بازی‌های فکری و آموزشی نیز از جمله دیگر برنامه‌های تفریحی برگزار شده در سطح منطقه است.

وی گفت: منطقه دو شهرداری اصفهان در تلاش بوده است تا در راستای تحقق شهر زیست‌پذیر و آموزش آموزه‌های فرهنگ شهروندی، تمامی مولفه‌های آموزشی، تربیتی، تفریحی و نشاط اجتماعی را در برنامه‌های خود لحاظ کند.

کد خبر 385194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.