معتادان نیاز به حرفه آموزی دارند

دبیرستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: معتادان برای بهبود و بازگشت به جامعه نیازمند حرفه‌آموزی هستند.

محمد خرمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه عمده مراکز نگهداری و درمان معتادان تنها نسبت به نگهداری فیزیکی این افراد اکتفا کرده و پس از مدتی آنها را رها می‌کنند، اظهار کرد: برنامه‌های درمانی نیز که دراین مراکز ارائه می‌شود مقطعی بوده و تاثیر خوبی ندارد.

وی با  بیان اینکه اشتغال یکی از نیازهای اساسی معتادان است، تصریح کرد: اکثر معتادان علاوه بر اینکه شغل درستی ندارند به حرفه‌ای نیز ورود نکرده‌اند، به همین دلیل مهارت آموزی به معتادان امری ضروری است و مسئولان باید به آن توججه داشته باشند.

دبیرستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان ادامه‌داد: هدف از مهارت آموزی بازگشت درست به جامعه است، زیرا این مهارت موجب می‌شود کمتر افراد به سمت اعتیاد برگرداند و این موضوع بر خلاف سایر کمپ‌هایی است که افراد را ۲۰ روز نگه داشته و سپس رها می‌کنند و شخص به وضعیت اول خود باز می‌گردد.

وی در خصوص راه‌اندازی مرکز جامع کاهش آسیب استان اصفهان گفت: این مرکز بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد، این مرکز قرار است در کنار بحث نگهداری نسبت به سلامت، اشتغال و کارآفرینی و مهارت آموزی معتادان و اقشار آسیب پذیر توجه داشته باشد.

خرمیان با بیان اینکه این مرکز می‌تواند به الگوی اجرایی سراسر کشور تبدیل شود، افزود:  پروژه‌هایی که در سایر شهرها به ویژه تهران اجرایی می‌شود بیشتر جنبه نگهداری دارد؛ اجرایی شدن پروژه اصفهان می‌تواند به الگویی برای سایر شهرها برای دید جامع در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

کد خبر 384958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.