ماجرای استاندار سابق با پرستو/ ۲ اصفهانی رتبه برتر کنکور را کسب‌کردند

ماجرای فیلم لو رفته از یک استاندار با پرستو، ابتلای ۷۷ نفر به تب کریمه کنگو، شکستگی لوله های آب بر اثر رانش زمین در مشگین شهر، کاهش ۱۳ درصدی جرایم در خوزستان، اعلام نتایج کنکور و برتری ۲ اصفهانی در این آزمون عناوین خبرهای بسته اجتماعی امروز ایمنا است که در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز اسامی برترین‌های آزمون سراسری ۹۸ در پنج گروه آزمایشی توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

سازمان سنجش آموزش کشور امروز اسامی ۱۰ نفر برتر کنکوری را در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی و همچنین اسامی سه نفر برتر هر یک از گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجه را اعلام کرد.

از میان برترین‌ها کنکور ۹۸، ۱۹ نفر از تهران، چهار نفر از تبریز، دو نفر از شیراز، دو نفر از اصفهان، دو نفر از مشهد، دو نفر از اهواز و دو نفر از لار حضور دارند، همچنین تمامی برترین‌های گروه آزمایشی هنر به تهرانی‌ها اختصاص دارد.

امیرشایان چادگانی پور و ملیکا دادخواه تیرانی از اصفهان به ترتیب رتبه های دوم و دهم گروه‌های آزمایشی زبان‌های خارجه و علوم انسانی کنکور سراسری را به خود اختصاص دادند.   

۸۳۲ هزار و ۲۸۹ نفر در کنکور سراسری ۹۸ مجاز به انتخاب رشته شدند

رئیس سازمان سنجش کشور با بیان اینکه ۹ درصد داوطلبان در آزمون غایب بودند، گفت: تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ نفر در این دوره از کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته شدند.

ابراهیم خدایی ، رئیس سازمان سنجش کشور در نشست خبری خود گفت : آزمون سراسری ۹۸ با شرکت بیش از یک میلیون داوطلبان در ۵۱۸ حوزه امتحانی و ۱۹ کشور خارجی برگزار شد.

او با بیان اینکه نسبت به پارسال افزایش ظرفیت داریم و از مجموع ۷۶۷ هزار ظرفیت، ۵۶۶ هزار نفر رشته بی آزمون است.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور ادامه داد: ۱۲۸ هزار نفر ظرفیت روزانه است و در رشته پزشکی هشت هزار و ۳۸ نفر افزایش ظرفیت داشته ایم.

ماجرای لو رفته از استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد با پرستو!

به تازگی فیلمی از رابطه جنسی یک زن و مرد در شبکه های مجازی منتشر شده که برخی مدعی شده‌اند این فیلم مربوط به رابطه جنسی یکی از استانداران سابق بوده است. پس از این فیلم، یک فایل صوتی متعلق به تماس تلفنی وی نیز منتشر شد.

به گزارش کانال تلگرامی  فیلمی مبهم منتشر کرده است و مدعی شده این فیلم  استاندار سابق و رابطه او با یک دختر جوان است. استاندار سابق درباره این فیلم تا کنون سخنی نگفته است، با این حال یک سایت خبری محلی که از حامیان وی به شمار می‌رود، جزئیاتی از این ماجرا نوشته است. این سایت از قول یک منبع آگاه نوشته است انتشار این فیلم به خاطر ایستادگی استاندار روی مواضع انقلابی بوده است.

یک منبع آگاه و نزدیک به استاندار سابق گفته وی در مدتی که در یک سفر در تهران برای پیگیری امور در یک شرکت سرمایه گذاری حاضر می‌شود، با خانمی در آن شرکت آشنا می‌شود و این آشنایی در نهایت به ازدواج موقت او با این خانم منجر می‌شود و نهایتا خانه‌ای را برای آن خانم در تهران اجاره می‌کند.

این فرد که خود را از نزدیکان وی معرفی کرده، گفته یک سرویس جاسوسی مدت‌ها در کمین این قضایا بود و در نهایت یک روز با دادن پول به نگهبان مجتمع مسکونی که استاندار سابق آن را موقتا اجاره کرده، در نبود وی که در سفر به سر می‌برده، اقدام به کارگزاری وسایل حرفه‌ای فیلمبرداری می‌کند و به این شکل وی در دام کسانی می‌افتد که خود را در پوشش یک شرکت قرار داده بودند. تقریبا سه روز پس از ضبط فیلم در بازه‌ای که استاندار سابق در تهران نبود، پیام‌های تهدید کننده‌ای به شکل ناشناس به شماره تلفن خصوصی او ارسال می‌شود و در نهایت فیلم رابطه جنسی او در یک سی دی برایش پست می‌شود.

این فرد مدعی شده که به استاندار سابق گفته‌اند باید ویزای خروج از کشور بگیرد و به همراه خانواده مقیم کانادا شود و در یک برنامه تلویزیونی حاضر شود و علیه جمهوری اسلامی ایران شروع به صحبت کند اما چون وی نمی‌پذیرد، این فایل منتشر می‌شود.

رانش زمین لوله های انتقال آب مشگین شهر را  شکست

رانش زمین در منطقه ایلاندو مشگین شهر موجب شکستگی لوله های انتقال اب و قطع آب شهر شده .است

اکبر صمدی فرماندار شهرستان مشگین شهر در حاشیه حضور در محل بازسازی و ترمیم خط لوله انتقال آب شرب در جمع خبرنگاران ضمن عذرخواهی از مردم  شهرستان مشگین شهر خواستار اجرای سریع پروژه خط انتقال آب مشگین شهر از سد احمد بیگلو به تصفیه خانه بعنوان طرح ملی و پدافندغیرعامل توسط امور آب استان شد.

گفتنی است، این مسیر به دلیل رانش همه ساله موجب قطعی آب شهر می شود و تاکنون هیچ راهکار اساسی برای این مشکل اندیشیده نشده است. هم اکنون ماشین های آتش نشانی شهردای مشگین شهر در سطح شهر مشغول آبرسانی به مردم هستند.

کاهش ۱۳ درصدی جرایم خشن در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان از کاهش ۱۳ درصدی جرایم خشن در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ جرایم خشن نسبت به سال ۹۵، ۱۳ درصد کاهش یافت، افزود: البته این آمار کاهش، در شش ماهه دوم، ۴۳ درصد بوده است.

جمع‌آوری ۲۴۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز در سال جاری

وی با اشاره به کاهش تیراندازی‌ها در سال جاری، گفت: یکی از موضوعاتی مهمی که نیروی انتظامی در سه سال اخیر پیگیری کرده، بحث تیراندازهای بوده است. از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش ۲۴ درصدی تیراندازی‌ها نسبت به سال گذشته هستیم.

عباس‌زاده عنوان کرد: در طول سه سال اخیر در راستای جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز ۷۷ طرح اجرا شده است. امسال در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز جمع‌آوری شده است و ۵۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات سلاح داشته‌ایم. همچنین از شهریورماه  ۹۶ تاکنون شاهد کاهش ۴۰ درصدی تیراندازی شاکی‌دار بوده‌ایم.

۷۷ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در ذبح دام جهت جلوگیری از انتقال احتمالی بیماری‌ها، در عین حال آخرین آمار ابتلا به تب کریمه کنگو طی سال جاری را اعلام کرد.

دکتر محمدمهدی گویا در سمپوزیوم تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نزدیکی به ایام عید قربان و به دنبال آن افزایش ذبح دام، بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در ذبح دام به منظور جلوگیری از انتقال احتمالی بیماری‌ها تاکید کرد.

 وی با بیان اینکه بیماری تب کنگو در لیست عوامل خطرناک دهگانه در جهان قرار گرفته است، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی ۱۰ عامل بیماری‌های خطرناک در تمام دنیا که همگی به یک نسبت اهمیت دارند را انتخاب و به همه کشورها اعلام کرده که این ۱۰ عامل خطرناک فارغ از مشاهده در کشورها، مورد ملاحظه و توجه قرار گیرند؛ چراکه این بیماری‌ها احتمالا در آینده گسترش بیشتری پیدا کرده و به تبع آن اهمیت بین‌المللی بیشتری پیدا کرده و به عنوان یک تهدید برای امنیت سلامت جهان باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه کشورهای روسیه، ایران، ترکیه و پاکستان به دلیل آمار معتبر مورد توجه هستند، تصریح کرد: آمار ابتلای امسال حدود ۷۷ نفر اعلام شده که از این تعداد ۵ نفر فوت شدند و استان سیستان و بلوچستان دارای بیشترین آمار ابتلاست که حدود ۲۲ یا ۲۳ مورد از این ۷۷ نفر را شامل می‌شود. استان گیلان با ۱۴ مورد در رتبه بعدی قرار دارد؛ بخصوص شهرستان رودسر. همچنین استان‌های خراسان رضوی، اردبیل و کرمانشاه جزو سایر استان‌های دارای موارد ابتلای بالا بوده‌اند.

رتبه اول دنیا در پرداخت یارانه انرژی هستیم

معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان محیط‌ زیست گفت: یارانه انرژی ما در دنیا رتبه اول است که باید مورد اصلاح قرار گیرد.

مسعود تجریشی گفت: محیط‌ زیست انسانی بیشتر از محیط‌ زیست طبیعی مورد توجه کارشناسان و مسئولان قرار می‌گیرد این در حالی است که گاهی فعالیت‌های انسانی خودش محیط‌ زیست طبیعی را به نابودی می‌کشاند.

وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار دولت تصویب کرد که ۳ تا ۴ درصد ارزش کالاهای تولیدی که باعث ایجاد پسماند می‌شود در صندوقی ذخیره شود و از آن برای حفظ محیط‌ زیست سرمایه‌گذاری کند.

معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست تأکید کرد: موضوع آلودگی آب بسیار اهمیت دارد و مشکلاتی در حوزه سموم داریم که نیاز به مطالبه گری بیشتری دارد

وی اضافه کرد: یارانه انرژی ما در دنیا رتبه اول است و باید ببینیم شدت انرژی ما چقدر است و چه تبعات اقتصادی و محیط‌زیستی داشته است.

تجریشی در خصوص آلاینده ازن نیز گفت: ما هشدارهای لازم را به مردم داده‌ایم اما نکته اینجا است که متولی سلامت مردم وزارت بهداشت است. در کشورهای دیگر بیشترین بحث آلودگی هوا موضوع ازن است. وقتی هوا تمیز باشد نور خورشید به لایه‌های پایین اتمسفر وارد می‌شود و در نتیجه وقتی سوخت زیاد مصرف می‌شود آلاینده‌ها به سمت ترکیبات ازن به‌پیش می‌روند.

کرمانشاه رتبه نخست سوادآموزی در کشور

معاون سوادآموزی سازمان آموزش و پرورش کرمانشاه گفت : این استان در زمینه سوادآموزی، رتبه نخست کشور در سال ۹۷ را کسب کرد و توانست ۲.۵ برابر بیش از تعهد خود عمل کند.

هرمز نوروزی فر معاون سوادآموزی سازمان آموزش و پرورش کرمانشاه گفت : در سال ۹۷ آموزش و پرورش استان باسوادی ۶ هزار و ۲۰۰ نفر را تعهد کرده بود که موفق به سوادآموزی ۱۴ هزار و ۶۶۲ نفر در سه دوره یادگیری، انتقال و تحکیم رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال و کسب مقام اول کشوری شد.

وی در ادامه میانگین نرخ سواد سنین ۶ تا ۹ سال کشور را ۹۵/۲ درصد که در استان ۹۶ درصد، همچنین میانگین نرخ سواد ۱۰ تا ۱۹ سال کشور را ۹۸/۲ که در استان ۹۹ درصد، یعنی یک درصد بیشتر از میانگین کشور اعلام کرد و گفت : نرخ سواد بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال کشور براساس آخرین آمار سرشماری در سال ۹۵، ۹۴/۷ درصد بود که در استان ۹۴/۴ درصد اعلام شد یعنی سه دهم درصد نسبت به میانگین کشور عقب بودیم.

نوروزی فر در ادامه آخرین آمار سوادآموزی استان را در سال جاری ۹۶/۳۴ درصد اعلام کرد و افزود: سه و ۶۶ درصد با ریشه کنی بی سوادی و تحقق اهداف برنامه ششم توسعه فاصله داریم که نزدیک به ۴۰ هزار نفر از رده‌های سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است.

معاینه تنبلی چشم ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی در ۲۴ سال

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی گفت: در برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در سال گذشته، حدود ۶۳ هزار نفر فاقد کد ملی بودند که اکثرا مهاجرینی از کشورهای همسایه بوده و تحت پوشش غربالگری معاینه و پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند. در سال ۹۷، بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار کودک سه تا شش ساله در سراسر کشور،  در بیش از ۴۱ هزار مرکز دائمی و غیردائمی طی ماه های آذر و دی ماه غربالگری شدند.

وی گفت: غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم از سال ۷۴ به صورت آزمایشی آغاز شده بود اما از سال ۷۶، به صورت ملی در سراسر کشور توسط سازمان بهزیستی اجرا شد و در طی ۲۴ سال گذشته، ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مورد معاینه و غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفته اند.

رئیس سازمان‌ بهزیستی افزود: از این تعداد، یک میلیون و ۵۸۵ هزار کودک با انواع اختلالات بینایی تشخیص داده شدند. در سال ۹۷ بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار کودک سه تا شش ساله در سراسر کشور، در بیش از ۴۱ هزار مرکز دائمی و غیردائمی طی ماه های آذر و دی ماه غربالگری شدند که این تعداد، معادل ۷۵ درصد کودکان سه تا شش ساله در سراسر کشور را شامل می شود.

قبادی دانا با بیان اینکه از تعداد ۳ میلیون و۴۰۰ هزار مورد، حدود ۱۵ هزار نفر دچار تنبلی چشم بودند، افزود: همچنین حدود ۷۵ هزار نفر دارای اختلالات دیگر بینایی بودند.

کد خبر 384946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.