گاندوها آخرین امید ایران در فوتبال آسیا

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان امشب (دوشنبه) به مصاف الاتحاد عربستان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب دور رفت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا، ذوب‌آهن ایران در ورزشگاه زعبیل امارات به مصاف الاتحاد عربستان خواهد رفت. ذوبی‌ها که با سهمیه غیر مستقیم ایران و از راه پلی آف به لیگ قهرمانان راه پیدا کرده‌اند، در دور گروهی با تیم‌های الزورای عراق، النصر عربستان و الوصل امارات هم گروه بود و این تیم با سه پیروزی و سه تساوی و ۱۲ امتیاز، مقتدرانه به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کرد.

در طرف دیگر الاتحاد عربستان در گروه دوم رقابت‌ها با الوحده، لوکوموتیو و الریان هم گروه بوده و در این گروه با کسب سه برد، دو تساوی و یک باخت و ۱۱ امتیاز به عنوان تیم دوم به این مرحله صعود کردند تا حریف ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی باشند. این دو تیم بازی اول خود را امشب (دوشنبه) از ساعت ۲۰:۳۰ آغاز خواهند کرد و بازی برگشت این دو تیم نیز در روز دوشنبه ۲۱ مردادماه با میزبانی ذوب آهن بوده و در زمین بی طرف و در ورزشگاه حامد شهر دوحه قطر برگزار می‌گردد.

ذوبی‌ها در طول دوران حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا، ۱۳ بار به مصاف تیم‌های عربستانی رفته‌اند که ۷ برد، سه تساوی و سه شکست حاصل کار آن‌ها بوده است و این تیم برابر تیم الاتحاد نیز دو بار به میدان رفته که یک برد و یک تساوی در کارنامه خود دارد که هر دو بازی مربوط به دور گروهی این مسابقات در سال ۲۰۱۰ است.

ذوب آهن نسبت به بازی‌های دور گروهی، بازیکنان مهمی همچون محمد رشید مظاهری، محمدرضا حسینی و اوساگونا را از دست داده، اما با بازگشت سه بازیکن سربازش از تراکتورسازی یعنی احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی فر و مهدی مهدی پور و همچنین جذب یوسف بهزادی و ایبا باکر، توانسته تا حدودی نبود بازیکنان جدا شده را جبران کند. البته تیم‌های علیرضا منصوریان همیشه در آسیا خطرناک بوده‌اند، اما برای ذوبی‌ها، این اولین بازی رسمی در فصل ۹۸-۹۹ خواهد بود و ممکن است که عدم شروع لیگ و نبود بازی رسمی پیش از این بازی، برای ذوب آهن گران تمام شود.

گفتنی است که برنده جدال الاتحاد و ذوب آهن در دور یک چهارم نهایی باید به مصاف برنده دیدار الاهلی و الهلال عربستان برود.

کد خبر 384789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.