کثرت این خطاهای شهرداری زننده است+ عکس

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز به دلیل پخش پیام تسلیت با ادبیاتی غلط در تلویزیون شهری از مردم شیراز عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد تنوری در صفحه اینستاگرام خود با به انتقاد از این اقدام شهرداری شیراز، نوشت: اشتباه صورت گرفته در تلویزیون شهری شهرداری شیراز که به مناسبت شهادت جوادالائمه(ع) رخ داده است صرفا به خطای نوشتاری منحصر نیست. طراحی و رنگ آمیزی شاد و استفاده از رنگهای جشنی برای مراسم عزاداری، کاری بس ناصواب است.

وی افزود: رنگ ها در فرهنگ ایرانی _ اسلامی ما حاوی مفاهیم ویژه اند. به‌کارگیری رنگ‌های صورتی و سفید در سوگ ها کاملا غیرمتعارف است. خاصه که این استفاده سوء در ماتم شهادت امام معصوم رخ دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: آنچه از این اتفاق به ذهن متبادر می شود بی دقتی و عدم معرفت نسبت به تبلیغ و ترویج مناسبت های ملی و مذهبی توسط روابط عمومی شهرداری است؛ اتفاقی که پیشتر نیز در سازمان فرهنگی وقوع یافت و تبعاتش را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: کثرت این خطاها در دوره تصدی گری شهرداری و شورای شهری که با شعارهای فرهنگ محور، روی کار آمده؛ بیشتر زننده و ناسزاوار است. در این خصوص تذکرات لازم را به شهرداری ارائه کرده ایم. امیدوارم از این پس خطاهایی اینگونه که ناشی از عدم شناخت و دانش در حوزه فرهنگ است بر سازه‌های تبلیغی شهرداری شیراز نقش نبندد و شهروندان شیرازی شاهد پیام ها و تصاویری صحیح، آموزنده و سازنده باشند.

تنوری خاطرنشان کرد: این جانب به سهم خود از مردم شریف و متدین شیراز عذرخواهی نموده و برای جبران این نقص و کاستی پیگیری های لازم را انجام خواهم داد.

گفتنی است شهرداری شیراز که در اشتباهی فاحش بر تلویزیون‌های شهری نوشته است "شهادت امام جواد علیه‌السلام گرامی باد" پیشتر نیز  در بیلبوردهای شهری تصویری از سربازان رژیم صهیونیستی را به جای رزمندگان دفاع مقدس به تصویر کشید و موجب اعتراض گسترده مردم شده بود.

کد خبر 384526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.