درمان "روماتیسم مفصلی" با اسانس‌های روغنی

اسانس‌های روغنی از گیاهان علفی، گل‌ها و میوه‌ها به دست می‌آید؛ این اسانس‌ها معمولا رایحه خوشایندی دارد و به صورت استنشاقی و یا مالش روی پوست به کار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درد مفاصل، تورم و کوفتگی عضلانی که از نشانه‌های آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی همراه است، بسیار دردناک بوده، به گونه‌ای که مبتلایان به آن برای تسکین درد خود حاضر هستند دست به هر اقدامی بزنند. خبر خوش اینکه مصرف اسانس‌های روغنی گیاهی، نقش بسزایی در درمان این بیماری دارد. در واقع بی‌خطر بودن و اثربخشی‌ این روغن‌ها، برای سال‌های زیاد، مورد بحث کارشناسان بوده‌ است و بسیاری از پزشکان استفاده بیماران از آن‌ها را جایز می‌دانند. در ادامه شما را با انواع اسانس‌های روغنی و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا می‌کنیم:

اسانس‌های روغنی

این اسانس‌ها از گیاهان علفی، گل‌ها و میوه‌ها به دست می‌آید؛ اسانس‌های روغنی معمولا رایحه خوشایندی دارد و به صورت استنشاقی و یا مالش روی پوست به کار می‌رود. گاهی‌اوقات این اسانس‌ها مانند دمنوش نعناع، به مواد غذایی اضافه می‌شود. اکنون اسانس‌های روغنی بسیاری از گیاهان نظیر آووکادو، گل‌گاوزبان، بذر کتان، کندر، زنجبیل، اسطوخدوس، پرتقال، نعناع بیابانی، پامچال و زردچوبه موجود است.

نحوه عملکرد اسانس‌های روغنی

آروماتراپی، یک روش درمان مکمل است که همراه با درمان‌های تجویز شده از سوی پزشک مورد استفاده می‌گیرد. بنابراین توصیه می‌شود افراد قبل از مصرف اسانس‌های روغنی با پزشک خود مشورت کنند، زیرا این شیوه درمانی نیز با خطراتی همراه است. برای مثال بعضی از روغن‌ها در اشکال و دوزهای مختلف، باعث بروز اسهال، سوزش سردل، آسیب‌های کبدی، کاهش قند خون، تستوسترون یا آهن، دل درد و مشکلات پوستی می‌شود. همچنین این روغن‌ها ممکن است با داروهایی که افراد برای درمان بیماری‌های خود مصرف می‌کنند، تداخل ایجاد کند. در این حالت باید از مصرف اسانس‌ها صرف نظر کرد، زیرا قطع مصرف داروها، ممکن است منجر به آسیب دائمی مفاصل شود.

حقیقت اصلی چیست؟

 به نظر می رسد اسانس‌های روغنی برای بسیاری از افراد موثر واقع شود. برخی معتقد هستند که "ریحان مقدس"، به عنوان یک ضد التهاب، عمل می‌کند. به‌منظور اندازه‌گیری میزان کاهش التهاب و درد آرتروز، تاکنون مطالعات زیادی بر روغن گیاهانی مانند زردچوبه، اسطوخدوس و زنجبیل انجام شده است اما تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام شود. نحوه عملکرد این درمان‌ها هنوز هم جای بحث دارد. واقعیت آن است که بسیاری از مردم از این روغن‌ها استفاده می‌کنند یا به دنبال درمان دیگری برای التهاب مفاصل خود هستند. تا کنون، پژوهش‌ها در مورد عملکرد اسانس‌های روغنی، امیدوار کننده بوده، اما بهتر است بیماران قبل از شروع مصرف این روغن‌ها با پزشک خود مشورت کنند.

کد خبر 384425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.