حسینی‌نیا: خبرگزاری ایمنا نقش مهمی در زندگی اجتماعی شهروندان دارد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه گفتمان شفافیت به صورت مداوم و مکرر توسط خبرگزاری ایمنا در مورد رویدادهای گوناگون در سطوح مختلف انجام می‌شود، گفت: این رسانه در توسعه و بهبود همه جانبه مادی و معنوی زندگی اجتماعی شهروندان و بالا بردن سطح امنیت، عدالت اجتماعی، آزادی و مشارکت نقش دارد.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه یکی از مهمترین زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی در دنیا، بر عهده رسانه‌ها است که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی افزود: رسانه‌ها یکی از پیچیده‌ترین و مهم ترین ارکان جامعه دیجیتالی امروزه به حساب می آیند که با ایجاد رابطه متقابل بین اجتماع (مردم) و سیاست (دولت‌ها) نقش‌های پررنگی در به وجود آوردن مفاهیم جدید و گفتمان‌های جدید ایفا می‌کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه در دنیای امروز با کمک رسانه ها، شهروندان و سهم داران مختلف شهر می‌توانند منافع خود را دنبال کنند، گفت: شفافیت که یکی از شاخص های اصلی حکمرانی خوب شهری محسوب می شود، از طریق رسانه ها می تواند در ساختار اجرایی دستگاه های دولتی عملیاتی شود و به تحقق عدالت اجتماعی کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های وجود شفافیت در جامعه، شکل‌گیری اعتماد عمومی بین شهروندان آن جامعه است و هرچقدر شفافیت دریک جامعه قوت بگیرد دامنه اعتماد عمومی آن جامعه نیز شکل می‌گیرد.

حسینی‌نیا اظهارکرد: از اصلی‌ترین زمینه‌های ایجاد و انباشت اعتماد عمومی، توجه به سرمایه‌های اجتماعی است، لذا گسترش اعتماد عمومی در سایه توجه به سرمایه‌های اجتماعی، همدلی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی را به همراه می‌آورد؛ در مقابل بی‌اعتمادی در جامعه منجر به تضعیف تعهد اجتماعی و کمرنگ شدن هویت اجتماعی و ملی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها به‌مثابه چشمان تیزبین جامعه، نقش نظارتی و آگاهی بخش دارند، گفت: بر این اساس هر میزان که رسانه‌ها به رسالت خود توجه بیشتری داشته باشند، جامعه سالم‌تر خواهد بود، از این رو نقش رسانه‌ ها در استوار ساختن، آزادی بیان، مردم سالاری و غیره امری مسلم و اجتناب‌ناپذیر است و میزان پیشرفت فرهنگی و سیاسی هر ملت عمدتا با نحوه و میزان حضور رسانه‌ها در عرصه عمومی، مقایسه و سنجیده می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در کلانشهر اصفهان از جمله رسانه‌هایی که نقش پر رنگ و تاثیرگذاری در تغییر گفتمان مدیریت شهری و شهروندان ایفا کرده، رسانه ایمنا است که در فضای انتقال گفتمان، القاء گفتمان و ساخت آن نقش‌آفرینی می‌کند.

وی ادامه داد: از جمله مهمترین گفتمانی که به صورت مداوم و مکرر توسط خبرگزاری ایمنا در مورد رویدادهای مختلف و در سطوح مختلف انتشار و انجام می‌گیرد یا ساخته می شود، گفتمان شفافیت است.

حسینی‌نیا تصریح کرد: خبرگزاری ایمنا در توسعه، بهبود و رشد همه جانبه مادی و معنوی زندگی اجتماعی شهروندان و بالا بردن سطح امنیت، عدالت اجتماعی، آزادی و مشارکت نقش دارد که با فراهم کردن اطلاعات لازم، ایجاد انگیزه در مردم، آموزش و فرهنگ سازی، معرفی نوآوری‌ها، روند توسعه را سرعت بخشیده و شهروندان کلانشهر اصفهان را آماده همراهی و هماهنگی با انجام پروژه های مدیریت شهری کرده است که زمینه تحقق‌پذیری این پروژه ها را بالا برده است.

وی اظهارکرد: رسانه ایمنا در شکل‌گیری شاخص‌هایی نظیر مشارکت، پاسخگویی، عدالت و برابری و شفافیت بسیار تاثیرگذار بوده است.

کد خبر 384398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.