مسعود رجوی زنده است

تحولات امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات انتخاب شدند

اعضای هیات مرکزی نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات اولین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جلسه امروز (چهارشنبه) شورای نگهبان انتخاب شدند؛ عباسعلی کدخدایی در این باره افزود: اولین دستور جلسه امروز  - چهارشنبه - شورای نگهبان، تعیین اعضای هیات مرکزی نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات اولین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود که در اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: براساس انتخاب اعضای شورای نگهبان، حضرت آیت‌الله احمد جنتی، دکتر صادقی‌مقدم و دکتر ره‌پیک و اینجانب به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عضو خارج از شورای نگهبان به عنوان اعضای هیات مرکزی نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات اولین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند که برنامه‌ها و دستور کار این هیات متعاقبا اعلام خواهد شد.

روایت واعظی از تماس ۱۰۰ دقیقه‌ای مکرون با روحانی

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه صبح امروز هیأت دولت، با اشاره به گفت و گوی تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه در شب گذشته اظهار کرد: دیشب نزدیک به ۱۰۰ دقیقه تماسی که آقای مکرون  با آقای روحانی داشتند به طول انجامید که این موضوع نشان دهنده آن است که ما هم در منطقه و هم در دنیا منطق داریم و دیدگاه‌هایی که مطرح می‌کنیم هم درباره مسائل امنیتی و هم در رابطه با سایر مسائل حرف برای گفتن داریم.

وی ادامه داد: ما نگران این نیستیم که چند نفر در واشنگتن بنشینند و طرحی را برنامه ریزی کنند و فکر کنند می‌توانند از نظر جو روانی در کشور تاثیر گذار باشند؛ اگر در گذشته امیدشان به این بود که می‌توانند با یک جنگ روانی و تبلیغاتی روی مردم اثر بگذارند مشاهده کردیم که طی روزهای گذشته تمام موضوعاتی که از سوی آمریکایی‌ها مطرح شده هیچ اثری روی مردم ما نگذاشته است.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: امروز مردم به مسئولان خود بیش از گذشته اعتماد دارند و مسئولان نیز بیش از گذشته پای حرف ها و قول های خود ایستاده‌اند، به همین دلیل نباید نگران باشیم.

آیت‌الله جنتی خواستار رسیدگی نهادهای بین‌المللی به جنایات سعودی‌ها شد

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان صبح امروز  - چهارشنبه -  در جلسه این شورا با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد (ع) گفت: در آستانه ماه ذی‌الحجه قرار داریم، ماهی که بهترین اعیاد از جمله اعیاد قربان، غدیر و دعای عرفه در آن قرار دارد که امیدوارم همگان از فضائل معنوی این ماه استفاده کنند.

وی ادامه داد: هشت مرداد سالروز رحلت آیت‌الله مشکینی بود، فقیهی که به راستی عالم، عامل، ساده‌زیست و همواره پیرو حقیقی مکتب امام و رهبری بود.

آیت‌الله جنتی در خاتمه با بیان اینکه آل‌الله و پیرو ایشان در طول تاریخ مظلوم بوده‌اند، به جنایات سعودی‌ها در یمن اشاره و خاطرنشان کرد: امروز مردم مظلوم یمن توسط حکام سعودی مورد ظلم و جنایت قرار گرفته‌اند که هرچه سریع‌تر باید این جنگ پایان یافته و نهادهای مستقل بین‌المللی به جنایات سعودی رسیدگی کنند.

جنیدی: به سوالات مجمع پاسخ می‌دهیم

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور درباره آخرین وضعیت ۹ سوال ارجاع شده از سوی مجمع تشخیص به دولت  گفت: این سوالات به بخش‌های اقتصادی و حقوقی دولت به ویژه حوزه بانکی ارجاع شده است که منتظر پاسخ آنها هستیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به تمدید مهلت دوباره به ایران از سوی FATF و اعمال دو اقدام مقابله‌ای دیگر علیه ایران، گفت: مبانی پاسخ به سوالات آماده شده است و دولت حتما قبل از پایان مهلت تعیین شده  پاسخ ها را به مجمع ارسال خواهد کرد.

وی همچنین گفت: به طور قطع مجمع نیز تا زمان تعیین شده  درباره لوایح پالرمو و CFT اظهارنظر خواهد کرد.

رئیس میز احزاب ایران انتخاب شد

در جلسه اخیر شورای مرکزی این نهاد با پیشنهاد «احمد حکیمی پور» رئیس کمیته انتخابات، حجت الاسلام «علی اکبر مرتضوی کیاسری» عضو شورای ادواری به عنوان رئیس میز احزاب انتخاب شد.  همچنین در این جلسه با حضور «عبدالحسین روح الامینی» رئیس خانه احزاب «فرهاد جوانمردی» (اصولگرا)، «مجید اسمعیل خان» (مستقل)، «سعید عباسی» (اصلاح طلب) به عنوان هیات رئیسه کمیته مالی و پشتیبانی انتخاب شدند و مقرر شد پیشنهادات کمیته مالی و پشتیبانی در جلسه آینده شورای مرکزی در دستور کار قرار گیرد.به گفته مرتضوی کیاسری؛ میز احزاب ایران وظیفه حمایت از فرایند سلامت انتخابات و همچنین به همراه ستاد انتخابات وزارت کشور، اعمال نظارت حزبی را برعهده دارد.

نیرو های مسلح خار چشم دشمنان هستند

امیر سرتیپ الهامی، جانشین نیروی پدافند هوایی در مراسم صبحگاه ستاد این نیرودر جمع فرماندهان و کارکنان با اشاره به افتخار آفرینی های نیروهای مسلح در منطقه در خصوص جلوگیری از نفوذ دشمنان به مرزهای کشور و برخورد محکم با هنجارشکنی در قوانین دریایی حاکم بر آبراه بین المللی تحت نظارت کشورمان گفت: همه کارکنان پدافند هوایی اعم از فرماندهان،مسولین و سربازان بیش از پیش هوشیار باشند تا مانند گذشته بتوانیم توطئه‌ها و مقاصد شوم دشمنان را در نطفه خفه کرده و اقتدار نیروهای مسلح را به رخ دشمنان کشیده و مثل همیشه خار چشم دشمنان باشیم.
امیر سرتیپ الهامی در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره شهدای سایت راداری سوباشی را گرامی داشته و در خصوص رشادت این عزیزان بیان کرد: باید فرهنگ شهادت را برای نسل امروز نهادینه کرده و نسل امروز بدانند چه کسانی آگاهانه شهادت را انتخاب کرده و با وجود اطلاع قبلی از بمباران قطعی سایت خود توسط دشمن موقعیت خود را ترک نکرده و تا آخرین لحظه قبل از شهادت شان مأموریت خود را به خوبی انجام دادند

بازی تحریمی پمپئو و برایان هوک علیه ایران

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به ادعای اخیر برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران مبنی بر اینکه ایران تحریم غذا و دارو نیست، گفت: این نوعی بازی با بندهای مختلف تحریمی است، ایران تحریم پولی و بانکی است یعنی نه تنها برای انتقال یک مریض به خارج از کشور و پرداخت هزینه بیماران نیازمند دارو و درمان تحریم هستیم که در پرداخت آب و برق سفارت‌خانه‌ها هم مشکل ایجاد شده است.

وی با تاکید بر این که آمریکایی‌ها سفسطه می‌کنند گفت: اخیرا پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفته می‌خواهد با ملت ایران صحبت کند حال این که ملت ایران او را فرد صادقی نمی‌داند؛ پمپئو تنها به دنبال راه انداختن جنگ روانی است. آمریکا شاهراه‌های مالی و بانکی را بسته و در قبال آن به ملت ایران فشار وارد می‌کند این که ما اکنون در تامین نخ بخیه مشکل داریم و یا موارد این چنینی همه به خاطر تحریم در تبادلات بانکی است.

فلاحت پیشه ادامه داد: تحریم‌های فعلی سختر از تحریم‌های زمان جنگ است البته که اثر بخشی آن در قبال ایران کمتر از آن زمان می باشد چون ایرانی‌ها ۴۰ سال است که با تحریم نهادینه شدند و راه‌های دور زدن را آموختند. از آن طرف هم بخش اعظم نیازهای استراتژیک کشور در داخل تولید می‌شود نمونه آن در بحث دارو است که ۹۵ درصد دارو را در داخل تولید می‌کنیم.

 نمی‌شود که فقط تابع شورای وحدت باشیم

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، درباره وضعیت حزب مؤتلفه اسلامی و تصمیماتی که تا به حال برای انتخابات گرفته‌اند، گفت: در جلسات شورای وحدت که شرکت می‌کنیم، حزب هم کار خودش را انجام می‌دهد. طبیعتاً باید به وظیفه‌ای که به عنوان حزب دارد عمل کند، ولی در شورای وحدت هم حضور دارد. به هر حال تلاش حزب در جهت وحدت حداکثری نیروهای انقلاب است.

ترقی در پاسخ به این سوال که «آیا ممکن است حزب مؤتلفه فهرست انتخاباتی جدا از جریان اصولگرایی داشته باشد»، گفت: فکر نمی‌کنم لیست ‌جدا دادن کار عاقلانه‌ای باشد. در کل وقتی دنبال وحدت هستیم دادن لیست ‌جدا معنا ندارد.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه همچنین درباره احتمال همراهی حزب مؤتلفه با هر تصمیم جریان اصولگرایی توضیح داد: طبیعتاً مؤتلفه همراه با جریان اصولگراست.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره عملکرد و اوضاع و احوال حزب متبوع خود گفت: احزاب که کار خود را در جریان برنامه‌های انتخابات تعطیل نمی‌کنند! نظرات کارشناسی می‌دهند و پیشنهادهایشان را آماده و بعد در شورای وحدت مطرح می‌کنند.
 

مأمور سابق وزارت اطلاعات مرگ رجوی را تکذیب کرد

ناصر رضوی، مامور سابق وزارت اطلاعات که در دوران خدمتش، در بخش رصد سازمان مجاهدین خلق(منافقین) فعال بوده، پیرامون شرایط سال‌های اخیر سازمان، مشخصا پس از ناپدیدشدن رجوی از انظار عمومی گفت:وقتی آمریکا به عراق حمله کرد، رجوی در عراق بود. پس از حمله، رجوی و تعدادی از کادرهای سازمان به مرز اردن رفتند. اردنی‌ها کمپی را برای این‌ها ساختند و رجوی هم داخل همین کمپ بود. من همان زمان، برای پیگیری اطلاعاتی و قضایی به مرز اردن رفتم تا اگر بشود، رجوی را به ایران بیاوریم. شاید یک سال قبل از حمله آمریکا به عراق. رجوی حدود یک سال در مرز اردن ماند و پس از آن به اروپا رفت و الان هم در اروپاست.

وی در پاسخ به سوال اینکه  الان رجوی در کدام کشور وچرا خود را از انظار عمومی مخفی کرده؟ افزود:در یک کشور به خصوص نیست؛ کلا در اروپا می‌چرخد اما بیشتر مواقع، در فرانسه است.  چرایی این مطلب به خود رجوی بازنمی‌گردد بلکه احتمالا به خود اروپایی‌ها بازمی‌گردد. ببینید! اروپایی‌ها در تعامل با ایران، تمایل چندانی به فروپاشی حکومت جمهوری اسلامی ندارند؛ البته این مساله تا حدودی تحلیل خود من است.

کد خبر 384371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.