نمی‌توانیم با سوزن به جنگ شمشیر برویم/ یکی از دلایل تمدید قراردادم آذری است

بازیکن تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: هدف از بازی دوستانه پیدا کردن نقاط ضعف و ترکیب اصلی تیم است که تا حدود زیادی کادر فنی به آن رسیده گرچه تیم ما دست به تغییر زیادی نزده که بخواهند افراد را با یکدیگر هماهنگ کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا وحید محمد زاده بازیکن تیم فوتبال ذوب‌آهن که چهار سال است در این تیم حضور دارد و بازی‌های درخشانی از خودش به نمایش گذاشته، قبل دیدار حساس ذوب آهن مقابل الاتحاد عربستان گفت‌وگویی با خبرنگار ایمنا انجام داده است که در ادامه می‌خوانیم:

با ذوب‌آهن برای بستن به قرارداد توافق رسیدی ؟

با ذوب‌آهن یک سال قرارداد داشتم، اما شرایط فراهم شد که قراردادم را یک سال دیگر تمدید کنم و خوشحالم که دو فصل دیگر در ذوب‌آهن حضور دارم.

تیم موردعلاقه تو ذوب‌آهن است؟

وقتی قراردادم را تمدید می‌کنم یعنی اینکه تیم موردعلاقه من است که از بازی کردن در آن لذت می‌برم.

از تیم‌های دیگری پیشنهاد داشتی؟

عقیده دارم وقتی حضورم در تیمی قطعی نیست بیانش نکنم، اما پیشنهادات خارجی و داخلی داشتم که اولویت خود من ذوب‌آهن بود و طبق جلسه‌ای که با مدیرعامل و مربی باشگاه داشتم، آن‌ها راضی به جدایی‌ام نبودند.

کمیته استیناف محرومیت انضباطی شما را کاهش داد، در مورد آن بگو.

آخرین بازی با نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر کاپیتان تیم بودم که با داور صحبت خاصی نداشتم، اما محرومیت زیادی برایم در نظر گرفتند، در کل کاری که کردم را تأیید نمی‌کنم بالاخره تیم عقب بود و تحت‌فشار بودیم. در سال‌های فوتبالم به کسی بی‌احترامی نکردم که فکر می‌کنم محرومیتم را کم کردند و برایم تخفیف قائل شدند.

شرایط ذوب‌آهن را برای رویارویی با الاتحاد چگونه می‌بینی؟

تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و بازی‌های دوستانه خوبی انجام دادیم که ۸ مرداد در آخرین بازی تدارکاتی به مصاف فولاد در اهواز می‌رویم. بازی سخت و دشواری با الاتحاد داریم چرا که بازیکنان خوبی در اختیار دارند،در بازی رفت و برگشت ذوب آهن میزبانی ندارد، اما بازی اول برای هر دو تیم سرنوشت‌ساز است و امیدواریم بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. در بازی رفت و برگشت ذوب آهن میزبانی ندارد، اما بازی اول برای هر دو تیم سرنوشت‌ساز است و امیدواریم بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

بازیکنان جدید و سربازی که به تیم ملحق شدند چقدر می‌توانند در عملکرد ذوب‌آهن مؤثر باشند؟

مهدی پور، اسماعیلی فر و پهلوان در ذوب‌آهن حضور داشتند و جزء نفرات اصلی بودند؛ آن‌ها بازیکنان فوق‌العاده‌ای هستند که بازگشتشان می‌تواند کمک تیم در آسیا و لیگ باشد. به‌غیراز یک دروازه‌بان و چند بازیکن جوان خرید خاصی نداشتیم، دو فوتبالیست خارجی هم جذب کردیم که به گفته منصوریان باید تمرین بیشتری داشته باشند تا بتوانند تیم را همراهی کنند.

با توجه به اینکه اردوهای خارج از کشور نداشتیند، بازی‌های دوستانه چطور بود؟

هدف از اردو خارجی کنار هم بودن تیم است، اما با توجه به اینکه تیم ما این اردو را نداشت تمریناتمان را در اصفهان انجام دادیم، برخی تیم‌ها در ترکیه بازی‌های دوستانه برگزار کردند و ما در ایران  اردو زدیم که خیلی تفاوتی باهم نداشت. هدف از بازی دوستانه پیدا کردن نقاط ضعف و ترکیب اصلی تیم است که تا حدود زیادی کادر فنی به آن رسیده، گرچه تیم ما دست به تغییر زیادی نزده که بخواهند افراد را با یکدیگر هماهنگ کند.

نظر تو در مورد کم شدن بودجه ذوب‌آهن چیست؟

کامل در جریان نیستم، اما یک‌چیزهایی دراین‌باره شنیدم. با الاتحاد عربستان بازی داریم و تنها نماینده ایران در آسیا هستیم؛ کار اشتباهی است که بخواهند بودجه تیم را کم کنند. تیم الاتحاد تا به اینجای کار با یک تیمی انگلیسی بازی کرده، جذب بازیکن داشته و هزینه‌های زیادی صرف تیمش کرده تا موفق شوند. ذوب‌آهن هم نمی‌تواند با سوزن به جنگ شمشیر برود بلکه به خاطر چیزی که می‌خواهیم به آن برسیم باید هزینه کنیم. همان‌طور که بردن تیم‌های عربستانی به خاطر برخی مسائل خاص مردم ایران را خوشحال می‌کند، باخت به این تیم‌ها هم مردم را ناراحت خواهد کرد. ذوب‌آهن هم نمی‌تواند با سوزن به جنگ شمشیر برود بلکه به خاطر چیزی که می‌خواهیم به آن برسیم باید هزینه کنیم. همان‌طور که بردن تیم‌های عربستانی به خاطر برخی مسائل خاص مردم ایران را خوشحال می‌کند، باخت به این تیم‌ها هم مردم را ناراحت خواهد کرد. کم کردن بودجه مدیرعامل و کادر فنی را تحت‌فشار قرار می‌دهد؛ اگر می‌خواهیم قهرمان شویم باید هزینه کنیم و زمانی که بودجه را پایین بیاوریم به خودمان ضربه زده‌ایم و نباید از این تیم انتظار زیادی داشته باشیم.

چرا ذوب‌آهن در شروع فصل عملکرد خوبی از خودش ارائه نمی‌دهد اما به پایان فصل که نزدیک می‌شویم اوج می‌گیرد؟

معمولاً در این چهار سال این‌طور بوده که نخست لیگ را ضعیف شروع می‌کردیم ولی در ادامه خوب پیش می‌رفتیم. امیدوارم امسال بتوانیم از اول فصل پرقدرت شروع کنیم که آخر فصل حسرت امتیازهای از دست‌ رفته را نخوریم.

ذوب‌آهن به قهرمانی در لیگ برتر فکر می‌کند؟

هدف تیم ما قهرمانی است، پارسال از زمانی که منصوریان به ذوب‌آهن پیوست روند تیم بهتر شد، قصد داریم امسال از اول فصل خوب شروع کنیم. هرسال هدف تیم قهرمانی است، اما مشکلاتی پیش می‌آید که مارا از هدف دور می‌کند برای مثال سال گذشته از داوری خیلی ضربه خوردیم که اگر این اشتباهات نبود عقب نمی‌افتادیم. ذوب‌آهن تیمی نیست که اعتراض کند، امیدوارم امسال شاهد مشکلات داوری نباشیم و با عملکرد خوبی که از خودمان ارائه می‌دهیم صدر جدول باشیم.

نظرت در رابطه با منصوریان و آذری چیست؟

هردوی آن‌ها را به‌شدت دوست دارم، حس رفاقتی که منصوریان با بازیکنان دارد باعث می‌شود تیم نتیجه بگیرد و کسانی که با او کار می‌کنند دوستش داشته باشند. آذری انسان پاک و زحمت کشی است که در موفقیت‌های ذوب‌آهن بیشترین نقش را داشته، یکی از دلایلی که هرسال با ذوب‌آهن تمدید می‌کنم مدیرعاملی فوق‌العاده، امکانات خوب و دور از حاشیه بودن این باشگاه است. حس رفاقتی که منصوریان با بازیکنان دارد باعث می‌شود تیم نتیجه بگیرد و کسانی که با او کار می‌کنند دوستش داشته باشند. آذری انسان پاک و زحمت کشی است که در موفقیت‌های ذوب‌آهن بیشترین نقش را داشته، یکی از دلایلی که هرسال با ذوب‌آهن تمدید می‌کنم مدیرعاملی فوق‌العاده، امکانات خوب و دور از حاشیه بودن این باشگاه است. منصوریان و آذری رابطه خوبی با یکدیگر دارند که همین هماهنگی می‌تواند باعث موفقیت تیم شود.

آیا حضور آذری در ذوب‌آهن باعث جذب برخی از بازیکنان بزرگ می‌شود؟

مدیرعامل ذوب‌آهن درگذشته وزنه‌بردار بوده که یک شخصیت مردانه دارد و بازیکنان با خصوصیات او آشنا هستند. آذری همیشه پشت بازیکن و مربی تیم بوده حتی مواقعی که نتیجه قابل قبولی نمی‌گرفتیم؛ در این مواقع جلسه‌های متعددی برگزار می‌کرد و می‌گفت باخت گردن من است که این کارهای او آدم را شرمنده می‌کند. مدیرعامل ذوب‌آهن چندین سال بهترین مدیر ورزشی شده که این اتفاقی نیست، انسان موفقی است و کمتر کسی پیدا می‌شود که اقدامات آذری را برای ذوب‌آهن انجام دهد و فکر می‌کنم اگر به بازیکنی پیشنهاد دهد آن بازیکن درخواستش را رد نمی‌کند. در این چهار سال تایم بستن قراردادم نیم ساعت نشده زیرا وقتی با آذری صحبت می‌کنم سریع قراردادم را می بندم.

دوست داری در ذوب‌آهن از فوتبال خداحافظی کنی؟

با تمدید قراردادم نشان دادم که دوست دارم در این باشگاه بمانم و اگر خدا بخواهد در ذوب‌آهن از فوتبال خداحافظی کنم.

گفت و گو از کیمیا گلپیرا _ خبرنگار ورزشی ایمنا

کد خبر 384299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.