معضل تفکیک زباله‌های خانگی و بیمارستانی در چادگان

چادگان_شهردار چادگان گفت: تفکیک زباله‌های خانگی و بیمارستانی از مبدأ به معضلی بزرگ تبدیل شده است.

جمشید اسماعیلی در گفت‌‍‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، اظهار کرد: بودجه سال گذشته شهرداری چادگان پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که به طور کامل تحقق یافت.

وی با بیان اینکه سال گذشته دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بخش عمرانی و ۱۰۵ میلیون تومان در بخش فرهنگی و رفاهی هزینه شده است، تصریح کرد: بودجه سال جاری شهرداری این شهر شش میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تاکنون ۳۵ درصد آن تحقق پیدا کرده است.

شهردار چادگان با بیان اینکه تفکیک زباله‌های خانگی و بیمارستانی از مبدأ به معضلی بزرگ تبدیل شده است، گفت: بزرگترین مشکل شهرداری چادگان دفن پسماندها است که به دلیل نبود زمین در خارج از محدوده شهر به مشکل زیست‌محیطی تبدیل شده است، البته مشکل کمبود زمین در چهار شهرستان غرب استان وجود دارد.

اسماعیلی افزود: آموزش‌های چهره به چهره به شهروندان توسط شرکت بازیافت ارایه می‌شود، اما همچنان تفکیک زباله تر و خشک انجام نمی‌شود از سوی دیگر به دلیل رها شدن شیرابه‌های زباله به دره‌ها اخطاریه‌ توسط محیط زیست به شهرداری ابلاغ شده است.

وی گفت: از طریق دو شرکت سرمایه‌گذاری پیگیری احداث شرکت بازیافت پسماند زباله هستیم، روزانه ۱۴ تن زباله از شهر چادگان جمع‌آوری می‌شود البته مقدار زباله‌ها در فصل‌های مختلف متفاوت است.

شهردار چادگان با بیان اینکه بخشی از جاده سمندگان یکی از نقاط حادثه‌خیز شهر است که شهرداری طبق تعهد خود زیرسازی آن را به صورت کامل انجام داده است، تصریح کرد: جاده چادگان- اصفهان در حوزه و حریم شهر چادگان نیست، اما یکی از نقاط حادثه‌خیز منطقه محسوب می‌شود که با همکاری سازمان عمران زاینده‌رود و اداره راه و شهرسازی رفع نقطه حادثه‌خیز آن در دستور کار قرار گرفته و توسط شهرداری زیرسازی آن به پایان رسیده است، اما عملیات آسفالت مربوط به راه و شهرسازی است که به اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان نیاز دارد.

اسماعیلی اضافه کرد: مسیر مقابل ایستگاه CNG نقطه حادثه‌خیز دیگری است که پس از تصویب طرح عملیات آن اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد جدول‌گذاری، ۸۰ درصد لکه‌گیری و آسفالت‌ و ۱۰ درصد پیاده‌روسازی انجام شده است، افزود: ۷۰ درصد از عملیات احداث استخر قراول‌خانه برای آبیاری جنگل قراول‌خانه، ۴۰ درصد از احداث سرویس بهداشتی محله سمندگان و همه عملیات محوطه‌سازی مجتمع ویلایی شهرداری لنجام شده است و تاکنون دو میلیارد و ۴۵ میلیون تومان برای این طرح‌ها هزینه شده است و برای تکمیل آن‌ها به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تکمیل مسکن مهر را بزرگترین پروژه شهرداری در سال جاری برشمرد و افزود: طبق تفاهمنامه با مسکن و شهرسازی، تکمیل جدول‌ها و آسفالت و احداث فضای سبز مسکن مهر برعهده شهرداری است که یک میلیارد تومان برآورد هزینه شده است؛ پیمانکار آن مشخص شده و به زودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

کد خبر 384264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.