خطاهای مدیران صدا وسیما تمام شدنی نیست!

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت: آش پخش نکردن فینال تیم ملی والیبال جوانان پر افتخار ایران آنقدر پرشور بود که صدای نماینده اصولگرای مجلس و عضو شورای نظارت بر صدا و سیما را هم درآورد!

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل حزب مردم سالاری در صفحه توییتر خود آورده است: «سریال خطاهای مدیران صداوسیما تمام شدنی نیست! از برکناری چهره های محبوب تا فراری شدن مجریان ورزشی؛ از تضعیف دکتر ظریف در گاندو تا توهین به برخی  اقوام و مذاهب! آش پخش نکردن فینال تیم ملی والیبال جوانان پر افتخار ایران آنقدر پرشور بود که صدای نماینده ناظر اصولگرای مجلس را هم درآورد.!»

سید احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان و سرخس و بخش های احمد آباد و رضویه از استان خراسان رضوی و عضو شورای نظارت بر صداوسیما با تأکید بر اینکه دلایل عدم پخش این مسابقه قطعا در شورای نظارت بر صدا و سیما بررسی خواهد شد، گفت: معاونت سیمای سازمان صدا و سیما باید در این خصوص توضیح دهد که چرا این مسابقه پوشش داده نشده؛ صدا و سیما حداقل باید مسابقه فینال این رقابت‌ها را به طور زنده و مستقیم پخش می‌کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه مهم‌ترین رسالت صدا و سیما در مقطع کنونی ایجاد امید در جامعه به ویژه در میان جوانان است، گفت: وقتی ایران پس از سالیان سال به فینال رقابت‌های جهانی راه پیدا می‌کند، پخش این رویداد مهم که در تمام دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، می‌تواند موجب ایجاد امید و انگیزه در بین جوانان شود.

وی ادامه داد: زمینه اخذ سیگنال برای پخش این مسابقه وجود داشته چرا که بسیاری از علاقه مندان شب گذشته از طریق تلویزیون‌‎های موبایلی شاهد قهرمانی تیم والیبال جوانان کشورمان بودند و صدا و سیما نیز باید هر طور که می‌شد زمینه گرفتن سیگنال این مسابقه را فراهم می‌کرد.

وی تصریح کرد: هیچ عذر و بهانه‌‎ای برای عدم پخش مسابقه فینال جوانان جهان وجود ندارد و حتما این موضوع در اولین نشست شورای نظارت بر صدا و سیما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از معاونت سیما در این زمینه توضیح و گزارش می‌خواهیم.»

تلویزیون جمهوری اسلامی با این اقدام و اقدام‌های مشابه عملا تماشاگران ایرانی را – چه در داخل و چه خارج از کشور- به سوی شبکه‌های تلویزیونی خارج از کشور سوق می‌دهد، شبکه‌هایی که با هزینه‌های هنگفت، به جای تلویزیون ایران، برخی بازی‌هایی را که ورزشکاران ایران انجام می‌دهند، مستقیما پخش می‌کنند و به راحتی مخاطبان داخلی خود را به سوی خود می‌کشانند. البته گویا برای مدیران رسانه ملی، مخاطب داخلی یا خارجی اهمیتی نداشته باشند، آنچه که برای آنها اهمیت دارد، دیدگاه خودشان است. این رسانه بیش از آنکه بحران مخاطب داشته باشد، بحران مدیریت دارد. مدیریتی که فردی و دلی برای خود تصمیم می‌گیرند و انتظار دارند ۸۰ میلیون نفر پای داده‌های تهی و بی‌خاصیت تصویری آنها بنشینند. 

حالا حتما برای مدیران تلویزیون اهمیت ندارد که بعد از قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان زیر ۲۱ سال ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ و تاریخ‌سازی در این مسابقات، چه کسانی به این تیم و به این جوانان تبریک گفتند. فقط کافی است نگاهی به متن تبریک چهره‌های سیاسی کشور بیندازید تا اهمیت این بازی و جایگاه این قهرمانی را درک کنید.

رهبر معظم انقلاب در پیام خود آورده اند: «جوانان عزیز؛  قهرمانی شما را تبریک می گویم، دل ملت را شاد کردید، از شما متشکرم.» 

حسن روحانی، رئیس جمهوری بعد از قهرمانی جوانان زیر ۲۱ سال ایران خطاب به آنها نوشت: «قهرمانی مقتدرانه جوانان ایران در مسابقات جهانی والیبال، نویدبخش آینده‌ای درخشان برای والیبال ایران عزیز ماست. این موفقیت غرور آفرین بر ملت ایران، بلندقامتان پرتلاش تیم ملی و مدیران و مربیان تیم  مبارک باد.» 

حسن خمینی هم نوشت: «قهرمانی جوانان غیور سرزمین‌مان در مسابقات جهانی والیبال کاری است بسیار بزرگ و با ارزش که بیش از هر چیز نشانگر یک برنامه‌ریزی درست در این رشته محبوب است و در عین حال مژده ادامه نسل طلایی والیبال ما را با خود دارد.»

علاوه بر این، شخصیت‌هایی چون اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه، و علی لاریجانی رئیس مجلس به این قهرمانی واکنش نشان دادند و برای جوانان ایران پیام تبریک فرستادند. 

اما پیام سراسر گلایه‌آمیز وزیر ورزش به رئیس صداوسیما شاید تلنگری باشد بر بدنه مدیریت فردی این رسانه به اصطلاح ملی.

مسعود سلطانی‌فر در این پیام به صورت مستقیم رئیس این رسانه را خطاب قرار داد تا آنکه بخواهد ابتدا به تیم ملی والیبال جوانان ایران تبریک بگوید. در پیام وزیر ورزش آمده است: «برادر گرامی آقای علی‌عسگری/قهرمانی جوانان ارزنده والیبال ایران در رقابت‌های جهانی در کشور بحرین برای اولین بار با همت والای ملی پوشان ارزشمند ایران رخ داد. ضمن تشکر از حمایت‌های مجموعه صدا وسیما از ورزش کشور، توقع بود این بازی تاریخی از یکی از شبکه‌های تلویزیون برای علاقه‌مندان و مردم دوستدار ورزش پخش می‌شد.» 

به هر حال شکی نیست که در این مسابقه والیبال، تلویزیون ایران بازنده بزرگ بود، نه تیم ملی والیبال جوانان ایتالیا که بازی جوانمردانه را ۳ بر ۲ به ایران واگذار کردند.

محمد رضا داورزنی در واکنش به هجمه انتقادها به صداسیما به دلیل عدم پخش این مسابقه روز گذشته  در گفت وگویی اظهار کرد: ابتدا قهرمانی ارزشمند تیم والیبال جوانان ایران را تبریک می گویم و از دوستان در صدا و سیما تشکر می کنم. مسئله این بود که رقابت‌ها به صورت اینترنتی پخش می شد و شرکتی که با فدراسیون جهانی قرارداد پخش داشت اعلام کرد که به دلیل تحریم ها نمی تواند با ایران قراردادی ببندد.

وی گفت: فدراسیون جهانی گفته بود که می توانید از طریق اینترنتی سیگنال بگیرید. بر همین اساس پخش مسابقات را شرکت «ای ام جی» پشتیبانی می کرد و از طریق تلویزیون اینترنتی پخش می شد.

کد خبر 384058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.