سیستم بانکی کشور با منابع محدود و انتظارات نامحدود روبه‌رو است

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره بانک رفاه کارگران گفت: سیستم بانکی منابع محدودی دارد و در مقابل با انتظارات نامحدودی روبه‌رو است. نارضایتی از نظام بانکی کشور بیش از رضایتمندی‌ها است و کمبود منابع باعث شده ۹۰ درصد اقتصاد کشور در بازار پول باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی سهمانی اصل صبح امروز یکشنبه _ششم مردادماه_ در نشستی با استاندار اصفهان با اشاره به شصت و نهمین سالگرد تاسیس بانک رفاه کارگران، اظهار کرد: مسئولیت و وظایف ما در اصفهان سنگین است و با برگزاری این نشست سنگین‌تر نیز شد.

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره بانک رفاه کارگران خاطر نشان کرد: حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بانک رفاه مستمری دریافت می کنند. بانک رفاه کارگران به عنوان یک بانک سلامت محور بازار اصلی فعالیت خود را حوزه سلامت کشور می داند و بخش قابل توجهی از مشتریان بانک رفاه کارگران فعالان حوزه سلامت کشور هستند.

سهمانی اضافه کرد: خیلی از تعهدات مربوط به طرح‌های سلامت کشور توسط بانک رفاه کارگران پرداخت می شود. با توجه به اینکه نسبت به برخی از بانک ها کمتر گرفتار تحریم شده ایم، بسیاری از وارد کنندگان دارو، محصولات بهداشتی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی از طریق بانک رفاه، فعالیت‌های مالی خود را انجام می دهند.

تامین کسری نقدینگی مستمری بگیران؛ مهم‌ترین وظیفه بانک رفاه

وی ادامه داد: بانک رفاه کارگران یک بانک ماموریتی است و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور اجازه نمی دهد، دولت تعهدات اعتباری خود در برابر سازمان تامین اجتماعی انجام دهد. مهم ترین تکلیف و وظیفه بانک رفاه کارگران تامین کسری نقدینگی مستمری بگیران است. ۵۰ درصد از منابع مالی بانک رفاه کارگران مربوط به سازمان تامین اجتماعی می شود. بزرگ ترین مشتری ما در بانک سازمان تامین اجتماعی است.

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره بانک رفاه کارگران با بیان اینکه پرداخت حقوق مستمری بگیران بار بسیار سنگینی است، تصریح کرد: یک بانک عامل و شاخص در مبحث رونق تولید هستیم و فعالیت در صنعت و شرکت‌های صنعتی را وظیفه خود می دانیم. در سیل و حوادث اخیر علاوه بر تکالیفی که بانک مرکزی بر عهده ما گذاشت، وظایف اجتماعی خود را انجام دادیم و تاکنون نیز در حال پرداخت تعهدات هستیم.

سهمانی افزود: نسبت تسهیلات قرض الحسنه به منابع قرض الحسنه ۱۳۰ درصد است و بانک رفاه کارگران در ردیف اول پرداخت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه به مردم است. این بانک به عنوان یکی از عناصر شاخص بازار متشکل ارزی به فعالیت‌های ریالی و ارزی زیادی می پردازد. رتبه اول خدمات بانکداری بین الملل و تعهدات ارزی بانک رفاه کارگران در کشور مربوط به استان اصفهان است.

وی اضافه کرد: ذوب آهن و فولاد مبارکه استان اصفهان از مشتریان بزرگ بانک رفاه کارگران هستند، این بانک نیز یکی از سهامداران فولاد مبارکه و پالایشگاه اصفهان است.

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره بانک رفاه کارگران با بیان اینکه از هر ۱۰۰ تومان تسهیلاتی که در استان اصفهان پرداخت کرده ایم تنها ۱ تومان معوقه شده است، یادآور شد: ۱۰ هزار میلیارد تعهد برای فولاد مبارکه در سال گذشته ایجاد کرده ایم. در مجموع استان اصفهان در سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی دریافت کرده و امسال در چهار ماه اول سال ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده ایم که این آمار نشان دهنده رشد پرداخت تسهیلات در اصفهان است.

سهمانی با بیان اینکه بیشترین همکاری را با ذوب آهن اصفهان داشته و هیچ فشاری به این صنعت نیاورده ایم، گفت: بانکداری اختصاصی برای مشتریان ویژه بانک رفاه کارگران راه اندازی شد و تعهد می کنیم در کنار حوزه سلامت استان اصفهان باشیم.

فولاد مبارکه و ذوب آهن از مشتریان خوش‌حساب بانک رفاه هستند

حمیدرضا صفاییان، رییس مدیریت شعب بانک رفاه در استان اصفهان نیز در این نشست، گفت : بانک رفاه ۸۲ شعبه در استان اصفهان دارد که از این تعداد ۴۰ شعبه در شهرستان اصفهان واقع شده است.

وی افزود: فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان از مشتریان خوش حساب بانک رفاه در استان اصفهان هستند، ذوب آهن سال گذشته ۲۶۰ میلیون یورو اعتبارات ارزی و دو هزار میلیارد تومان اعتبارات ریالی از بانک رفاه دریاف کرده است.

رییس مدیریت شعب بانک رفاه در استان اصفهان خاطر نشان کرد: ۹۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای استان اصفهان در سال گذشته تخصیص داده شد. ۲۴۰ هزار نفر از مستمری بگیران بانک رفاه اصفهانی هستند و با توجه به اینکه اغلب آنها در رده سنی سالمندان قرار دارند، از خدمات الکترونیکی بانک استفاده نمی کنند و برای امور بانکی مستقیما به شعب بانک رفاه مراجعه می کنند.

صفاییان اضافه کرد: هیچ فردی در صف دریافت تسهیلات قرض الحسنه بانک رفاه اصفهان وجود ندارد و تسهیلات در حوزه های مختلف به صورت ۱۰۰ درصدی پرداخت شده است. تسهیلات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در نظر گرفته و به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت شده است.

کد خبر 383959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.