اختصاص وام‌ راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق محروم

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو با اشاره به اینکه تشکیل گروه‌های جهادی آبرسانی و برق‌رسانی در کشور به مراکز بسیج صنعت آب و برق ابلاغ شده است، گفت: براساس ابلاغیه بانک مرکزی پنج بانک کشور موظف به پرداخت یکصدهزار وام ۵۰ میلیون تومانی برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق محروم شده‌اند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، داود طارمی با اشاره به برنامه‌های این مرکز برای راه‌اندازی پایگاه مقاومت بسیج پیشکسوتان صنعت آب و برق در کشور، اظهار کرد: این پایگاه‌ها با برقراری ارتباط مستقیم و جذب همکاران بازنشسته شرایطی را فراهم خواهد کرد تا تجربه این افراد در حوزه مغزافزاری و سخت‌افزاری برای استفاده در اجرای برخی از پروژه‌های تعریف شده وزارت نیرو در مناطق محروم به کمک صنعت آب و برق بیایند.

وی با اشاره به برنامه مشترک وزارت نیرو و سازمان بسیج مستضعفان به منظور راه‌اندازی ۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی در مناطق محروم کشور، گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۸ مقرر شده است تا یکصد هزار نیروگاه خانگی پنج کیلوواتی در روستاها، حاشیه شهرها و مناطق محروم با اختصاص پنج هزار میلیارد تومان از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه عملیاتی شود.

طارمی تاکید کرد: اخیرا نیز با ابلاغیه بانک مرکزی پنج بانک ملی، صادرات، ملت، سپه و تجارت موظف به اختصاص یکصدهزار وام‌ ۵۰ میلیونی با بازپرداخت ۶۰ ماهه و نرخ چهاردرصد برای راه‌اندازی نیروگاه‌های یاد شده هستند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو با تاکید بر اینکه به زودی این طرح عملیاتی و اجرایی خواهد شد، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، بانک‌ها پس از معرفی افراد توسط بسیج اقدامات لازم را به منظور تخصیص منابع در دستور کار قرار خواهند داد.

وی در پایان تاکید کرد: پس از این مرحله و اختصاص منابع، مجموعه بسیج نیز موظف است تا بر اساس تبصره ۱۶ قانون بودجه این نیروگاه‌ها را در سراسر کشور به صورت رایگان نصب کند.

کد خبر 383916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.