۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
فریادی بلند در یک "سکوت سرد"

چهره‌ها در سکوتی سرد فرو رفته‌اند، همان صورتک های شادی که روزگاری دنیای صورتیشان را هر روز با شادی شروع می‌کردند در دنیایی از خاکستر فرو رفته اند و امروز سکوتی سرد صورتشان را پوشانده است سکوتی که به فریاد می رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرام آرام رنگ ها در هم آمیختند تا دنیای خاکستری زنانی را به تصویر بکشند که ناگهان در سکوتی سرد فرو رفتند؛ آبی، مشکی، زرد و خاکستری دست در دست هم داده اند تا اعتراضی باشند به خشونتی که ناگهان به زیبایی زنان رنگ خاکستری پاشید.

مژده حسنی، هنرمندی است که با سمفونی از رنگها و فرم ها آهنگ اعتراض به اسیدپاشی زنجیره ای به دختران را نواخته و نمایشگاه "سکوت سرد" را برگزار کرده و براین امید است که عاملان این جنایت نابود شوند.

او در خصوص نمایشگاه خود به خبرنگار ایمنا می‌گوید: مجموعه سکوت سرد با سبک اکسپرسیو و تکنیک میکس مدیا اجرا شده است و این سبک را به این دلیل که در بیان موضوع و صراحت مفاهیم کمک می‌کرد و اثربخش بود انتخاب کردم.

این هنرمند معتقد است که سبک اکسپرسیو صراحت کامل را برای بیان هیجانات درونی را دارد و از لحاظ رد قلمو، خط های استفاده شده، فرمها و رنگ ها را بیان می کند و این سبک اوایل قرن ۲۰ به وجود آمد و تابلو جیغ ادوارد مونک یکی از آثار این سبک است.

حسنی با اشاره به اینکه ۲۴ اثر در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، ادامه می‌دهد: در کنار تابلو ها آیات قرآن چون حق ناس ، رحمان و رئوفی خدا استفاده شده است چرا که معتقدم جنایتی که در اصفهان اتفاق افتاد علاوه بر ظلمی که به دختران اصفهانی شد، دین ما نیز مورد ظلم قرار گرفت.

این هنرمند با بیان اینکه اغراق در رنگ‌ها، فرم‌ها و شیوه ای عاری از طبیعت گرایی همان چیزی بود که به مفهوم آثارم کمک می کرد، می‌گوید: استفاده از دوخت و بند در آثار نشان دهنده رویاهایی در هم تنیده شده است که به بند کشیده می‌شود، بندی از جنس افراطی گری و کوتاه نظری افرادی که خدا را جبار، نه رحیم و ظالم ، نه رئوف می‌بینند.

او با اشاره به این بیت "هر کس از ظن خود شد یار من" ادامه داد: افرادی با اسم اسلام چنین جنایتی می کنند درحالی که در بطن اسلام چنین چیزی نیست و فقط مهر لطف و رحمت خداوند در بطن اسلام است و باتوجه به نقدهای اشتباهی که در داخل و خارج ازکشور در رابطه با اسلام می شود و اسلام را به اسم خشونت و وحشی گری معرفی کرده با هدف خط بطلان کشیدن بر تفکرات اشتباه این نمایشگاه را برپاکردم و به دنبال این هستم که این آثار را در کشورهای اروپایی به نمایش بگذارم.

به گزارش ایمنا، "سکوت سرد"نمایشگاه میکس مدیا  مژده حسنی در گالری نگاه نو  تا ۸ مرداد ادامه خواهد در خیابان آبشارسوم خیابان مسرور کوی ۳ باغ ارم منتظر حضور گرم شما عزیزان است.

کد خبر 383811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.